Nejhorší spolucestující? Překvapivě to nejsou děti.

Je jen hodně málo věcí, které dokáží vytočit člověka za volantem více, než když ho otravuje vševědoucí spolujezdec. Ale kdo je vlastně tím nejhorším spolucestujícím?
Nejhorší spolucestující? Překvapivě to nejsou děti.

Je to někdo z manželů, ti jsou na prvním místě, zatímco děti jsou překvapivě ti nejméně otravní pasažéři. Takové jsou závěry výzkumu pořádaného Insurance.com, kterého se zúčastnilo 500 řidičů a řidiček starších osmnácti let. 

Podle řidiček je nejhorší spolujezdec manžel (34 procent), matky se u nich umístily na druhém místě (18 procent), zatímco přátelé na místě třetím (15 procent).

U mužů to bylo obdobné, nejhorší jsou na sedadle spolujezdce či na zadním sedadle manželky (40 procent), následováni přáteli (17 procent) a matkami (15 procent).

Děti z toho vyšly dobře: pouze 7 procent řidičů a řidiček zmínilo jako nejhorší spolujezdkyně dospělé dcery a 4 procenta dospělé syny. Jen 5 procent pak označilo za nejhorší mladší syny a 3 procenta mladší dcery.

Otcové byli jmenováni za nejhorší spolujezdce pouze pěti procenty účastníků průzkumu.

A co podle Insurance.com řidičům nejvíce vadí?

Poznámky týkající se rychlosti jízdy (47 procent), nabízení jiné trasy (29 procent), upovídanost (19 procent), imaginární brzdění, šlapání na neexistující brzdový pedál (15 procent), obsluha rádia - změna stanice, hudby nebo hlasitosti (10 procent).  

Další stížnosti se pak týkaly ještě používání mobilních telefonů, zvukových efektů, které doprovázejí video hry, ječení.

Michelle Megnaová, která připravovala o celém průzkumu zprávu pro Insurance.com, nabídla několik tipů, jak se vyvarovat konfliktním situacím.

Podle ní je dobré před jízdou kromě jiného seznámit všechny s trasou, dohodnout se na hudbě, vypovědět přemoudřelého spolucestujícího na zadní sedadlo... A dobré je prý také naučit se zhluboka dýchat.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků