Anketa o nejhorší silnici roku 2019 má vítěze. Anticenu dostala i dálnice D1

Stejně jako minulý rok se i letos dozvídáme vítěze v anketě o nejhorší silnici v ČR. Pro mnohé ale překvapivě o samotnou dálnici D1 nejde.

Žebříček nejhorších děr na silnicích v ČR v podání webu Vymoly.cz není v žádném případě novým projektem. Za úsměvným shrnutím, které funguje také jako pomocná iniciativa k opravě zničených cest, stojí pojišťovna Generali. Nyní se ve společnosti oddělení BESIP Ministerstva dopravy konal již 9. ročník této ankety. I letos se přitom žebříček mění a odhaluje zbrusu nového vítěze.

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

Nejhorší silnicí v České republice je tedy za rok 2019 komunikace mezi obcemi Šilheřovice a Hať na Opavsku v Moravskoslezském kraji. A při pohledu na fotografie vítězné silnice se není prvenství třeba divit. Opravdu se jedná o prvotřídní tankodrom, kterému místní přezdívají „důlky“. Jde ke všemu o jedinou cestu mezi těmito obcemi.

Na další místa v žebříčku s nejhoršími výtluky v ČR se můžete podívat zde. Do ankety poslali řidiči asi 85 tisíc hlasů a za silnice ve špatném stavu označili přes 8000 úseků. Projekt má ostatně fungovat jako propojení řidičské komunity se správci silnic a být nápomocným upozorněním na stav komunikací u nás. Cílem je tak urychlit opravy zničených cest.

Oprava D1 jde letos do finále. Příští rok bude nejhorší v historii rekonstrukce

Oprava D1 jde letos do finále. Příští rok bude nejhorší v historii rekonstrukce

Tento rok se navíc organizátoři projektu rozhodli udělit speciální anticenu i dálnici D1. „Protože je její stav natolik závažný pro další rozvoj České republiky. V letošním roce bychom skutečně rádi upozornili na velmi špatný a neutuchající stav této dálniční sítě,“ uvedl Radiožurnálu autor projektu Petr Čaník. Český rozhlas Radiožurnál je dalším z partnerů webu Vymoly.cz.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nicméně s anticenou pro D1 nesouhlasí. Dálnice by podle mluvčího Jana Rýdla neměla být do projektu zahrnuta, jelikož nezapadá do motivu silnic, které nikdo neopravuje a musí být na ně upozorněno. „Organizátor ankety buď D1 vůbec nezná, nebo se jen snaží přitáhnout pozornost,“ odpověděl Radiožurnálu Rýdl.

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků