Anketa o nejhorší silnici roku 2019 má vítěze. Anticenu dostala i dálnice D1

Stejně jako minulý rok se i letos dozvídáme vítěze v anketě o nejhorší silnici v ČR. Pro mnohé ale překvapivě o samotnou dálnici D1 nejde.

Žebříček nejhorších děr na silnicích v ČR v podání webu Vymoly.cz není v žádném případě novým projektem. Za úsměvným shrnutím, které funguje také jako pomocná iniciativa k opravě zničených cest, stojí pojišťovna Generali. Nyní se ve společnosti oddělení BESIP Ministerstva dopravy konal již 9. ročník této ankety. I letos se přitom žebříček mění a odhaluje zbrusu nového vítěze.

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

České řidiče nejvíc štvou zamlžená okna. Dlouhodobé řešení přitom stojí pár korun

Nejhorší silnicí v České republice je tedy za rok 2019 komunikace mezi obcemi Šilheřovice a Hať na Opavsku v Moravskoslezském kraji. A při pohledu na fotografie vítězné silnice se není prvenství třeba divit. Opravdu se jedná o prvotřídní tankodrom, kterému místní přezdívají „důlky“. Jde ke všemu o jedinou cestu mezi těmito obcemi.

Na další místa v žebříčku s nejhoršími výtluky v ČR se můžete podívat zde. Do ankety poslali řidiči asi 85 tisíc hlasů a za silnice ve špatném stavu označili přes 8000 úseků. Projekt má ostatně fungovat jako propojení řidičské komunity se správci silnic a být nápomocným upozorněním na stav komunikací u nás. Cílem je tak urychlit opravy zničených cest.

Oprava D1 jde letos do finále. Příští rok bude nejhorší v historii rekonstrukce

Oprava D1 jde letos do finále. Příští rok bude nejhorší v historii rekonstrukce

Tento rok se navíc organizátoři projektu rozhodli udělit speciální anticenu i dálnici D1. „Protože je její stav natolik závažný pro další rozvoj České republiky. V letošním roce bychom skutečně rádi upozornili na velmi špatný a neutuchající stav této dálniční sítě,“ uvedl Radiožurnálu autor projektu Petr Čaník. Český rozhlas Radiožurnál je dalším z partnerů webu Vymoly.cz.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nicméně s anticenou pro D1 nesouhlasí. Dálnice by podle mluvčího Jana Rýdla neměla být do projektu zahrnuta, jelikož nezapadá do motivu silnic, které nikdo neopravuje a musí být na ně upozorněno. „Organizátor ankety buď D1 vůbec nezná, nebo se jen snaží přitáhnout pozornost,“ odpověděl Radiožurnálu Rýdl.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků