Nejhorší scénář realitou? Jaguar by se měl stát čistě elektrickou značkou

Jaguar má v současné době solidně našlápnuto na poli SUV a v budoucnu se jim jistě bude nadále věnovat. Otázkou ale zůstává, co je bude pohánět.

Když jsem si minulý týden postesk nad ukončením prodeje Jaguaru XJR575 v Evropě, ještě jsem ani netušil, co přijde příště. Nástupce vlajkové lodi britské automobilky by se měl ukázat už zanedlouho a podle současných informací půjde o čistý elektromobil, jenom u něj ale nezůstane. Vypadá to totiž, že se značka promění v „čistě elektrickou“, a to poměrně brzy.

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Do elektromobility dnes šlape každá značka světového významu, i někteří jejich zástupci bez obalu hovoří o tom, že nelze provést totální a rychlou změnu pouze na jeden způsob pohonu. Očekávejme hybridy, plug-in hybridy, auta na vodík a kdo ví, co ještě, než budou vozy pohánět pouze elektromotory. Jaguar ale podle všeho tyto mezifáze přeskočí.

Podle informací britského Autocaru se očekává plný přechod Jaguaru na elektromobily už kolem roku 2027, tedy zásadně dříve než v případě ostatních značek. Přerod byl už zahájen, vždyť s plně elektrickým crossoverem I-Pace už se dokonce brzy svezeme na našich silnicích a o nástupci XJ už řeč byla.

TEST První a poslední Jaguar XJR: Dědictví chuligánského šlechtice

TEST První a poslední Jaguar XJR: Dědictví chuligánského šlechtice

Modely XE a XF zřejmě nahradí jediný vůz a zatím to vypadá, že poslední Jaguar od základu navržený pro motory s vnitřním spalováním bude J-Pace, jehož příchod je plánován pro rok 2021. SUV E-Pace a F-Pace by se měly „vytratit“ až v závěru přerodu údajně se nepočítá ani s nástupcem F-Typu. Tedy alespoň ne v takové podobě, v jaké si jej malujeme dnes - mělo by to být čtyřdveřové gran turismo s motorem od BMW.

Je to smutné, ale takový scénář se dal očekávat. Vždyť už nyní jsou Jaguary s motorem V8 druh na vymření a je jenom otázkou času, kdy se naplno odporoučí také šestiválce. Jaguar Land Rover sice investoval obrovské peníze do motorů řady Ingenium, z nichž měly vzniknout řadové i šestiválce, jenže ty byly očekávány už na konci loňského roku, a pod kapotami produkčních vozů byste je zatím hledali marně.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik