Nejhorší scénář realitou? Jaguar by se měl stát čistě elektrickou značkou

Jaguar má v současné době solidně našlápnuto na poli SUV a v budoucnu se jim jistě bude nadále věnovat. Otázkou ale zůstává, co je bude pohánět.

Když jsem si minulý týden postesk nad ukončením prodeje Jaguaru XJR575 v Evropě, ještě jsem ani netušil, co přijde příště. Nástupce vlajkové lodi britské automobilky by se měl ukázat už zanedlouho a podle současných informací půjde o čistý elektromobil, jenom u něj ale nezůstane. Vypadá to totiž, že se značka promění v „čistě elektrickou“, a to poměrně brzy.

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Svět se diví, že Jaguar XJR575 končí kvůli WLTP. U nás už ale není dávno

Do elektromobility dnes šlape každá značka světového významu, i někteří jejich zástupci bez obalu hovoří o tom, že nelze provést totální a rychlou změnu pouze na jeden způsob pohonu. Očekávejme hybridy, plug-in hybridy, auta na vodík a kdo ví, co ještě, než budou vozy pohánět pouze elektromotory. Jaguar ale podle všeho tyto mezifáze přeskočí.

Podle informací britského Autocaru se očekává plný přechod Jaguaru na elektromobily už kolem roku 2027, tedy zásadně dříve než v případě ostatních značek. Přerod byl už zahájen, vždyť s plně elektrickým crossoverem I-Pace už se dokonce brzy svezeme na našich silnicích a o nástupci XJ už řeč byla.

TEST První a poslední Jaguar XJR: Dědictví chuligánského šlechtice

TEST První a poslední Jaguar XJR: Dědictví chuligánského šlechtice

Modely XE a XF zřejmě nahradí jediný vůz a zatím to vypadá, že poslední Jaguar od základu navržený pro motory s vnitřním spalováním bude J-Pace, jehož příchod je plánován pro rok 2021. SUV E-Pace a F-Pace by se měly „vytratit“ až v závěru přerodu údajně se nepočítá ani s nástupcem F-Typu. Tedy alespoň ne v takové podobě, v jaké si jej malujeme dnes - mělo by to být čtyřdveřové gran turismo s motorem od BMW.

Je to smutné, ale takový scénář se dal očekávat. Vždyť už nyní jsou Jaguary s motorem V8 druh na vymření a je jenom otázkou času, kdy se naplno odporoučí také šestiválce. Jaguar Land Rover sice investoval obrovské peníze do motorů řady Ingenium, z nichž měly vzniknout řadové i šestiválce, jenže ty byly očekávány už na konci loňského roku, a pod kapotami produkčních vozů byste je zatím hledali marně.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků