Nejhorší ojeté auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Horrific H-0WL3R se porouchá jednou za dva měsíce. Warranty Direct sestavuje pomyslné auto hrůzy na základě svých vlastních statistik spolehlivosti.
Nejhorší ojeté auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Společnost Warranty Direct (v některých zemích nabízí rozšířené záruční programy na nová i ojetá auta) vydala tradiční každoroční zprávu o tom, které auto je pro majitele nejhorší noční můrou. S takovým strašidelným autem se prý máte vypravit na oslavu Halloweenu.

Warranty Direct dala imaginárnímu vozu název Horrific H-0WL3R. Tvrdí o něm, že statisticky se porouchá jednou za dva měsíce a účet za opravu bude pokaždé v průměru 487 liber. To dělá podle aktuálního kurzu drtivé roční servisní náklady ve výši 111 000 korun.

Nejhorší auto má motor BMW M5, podvozek Audi RS6 a převodovku Jeep

Nejhorší auto má motor BMW M5, podvozek Audi RS6 a převodovku Jeep

O co jde? Na základě svých vlastních statistik spolehlivosti sestavuje Warranty Direct pomyslné auto z dílů, které vykazují největší poruchovost v kombinaci s nejvyššími cenami za opravy a nejdelší dobou odstávky z provozu. Zajímavé je, že právě tenhle přístup trochu boří zažité klišé o neprůstřelné spolehlivosti japonských aut.

Auto sestavené z nejhorších dílů v sobě nemá nic od Citroënu, Dacie nebo Fiatu, obvyklých statistických průšvihářů (i když se najdou i výjimečné případy), ale právě především z japonských aut. A aby se neřeklo, ještě to doplňuje Chevrolet.

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Tak například motor takového hororového auta pochází z Mitsubishi Outlander modelového roku 2007 a novější. Nápravy s odpružením jsou z Mazdy 5 od modelového roku 2005 a převodovka pochází z Chevroletu Tacuma modelových let 2005 až 2011.

Elektronika je překvapivě z Lexusu GS od modelového roku 2005, brzdy z Mazdy MX-5 od roku 2005 a klimatizace z Hondy CR-V od roku 2007. Řízení strašidelného auta by bylo z Chevroletu Tacuma modelových let 2005 až 2011.

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Jaké máte se spolehlivostí zkušenosti vy? Napište nám do komentářů pod článkem, jak by vypadalo podle vašich zkušeností nejhorší a nejméně spolehlivé auto.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků