Nejhorší ojeté auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Horrific H-0WL3R se porouchá jednou za dva měsíce. Warranty Direct sestavuje pomyslné auto hrůzy na základě svých vlastních statistik spolehlivosti.
Nejhorší ojeté auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Společnost Warranty Direct (v některých zemích nabízí rozšířené záruční programy na nová i ojetá auta) vydala tradiční každoroční zprávu o tom, které auto je pro majitele nejhorší noční můrou. S takovým strašidelným autem se prý máte vypravit na oslavu Halloweenu.

Warranty Direct dala imaginárnímu vozu název Horrific H-0WL3R. Tvrdí o něm, že statisticky se porouchá jednou za dva měsíce a účet za opravu bude pokaždé v průměru 487 liber. To dělá podle aktuálního kurzu drtivé roční servisní náklady ve výši 111 000 korun.

Nejhorší auto má motor BMW M5, podvozek Audi RS6 a převodovku Jeep

Nejhorší auto má motor BMW M5, podvozek Audi RS6 a převodovku Jeep

O co jde? Na základě svých vlastních statistik spolehlivosti sestavuje Warranty Direct pomyslné auto z dílů, které vykazují největší poruchovost v kombinaci s nejvyššími cenami za opravy a nejdelší dobou odstávky z provozu. Zajímavé je, že právě tenhle přístup trochu boří zažité klišé o neprůstřelné spolehlivosti japonských aut.

Auto sestavené z nejhorších dílů v sobě nemá nic od Citroënu, Dacie nebo Fiatu, obvyklých statistických průšvihářů (i když se najdou i výjimečné případy), ale právě především z japonských aut. A aby se neřeklo, ještě to doplňuje Chevrolet.

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Tak například motor takového hororového auta pochází z Mitsubishi Outlander modelového roku 2007 a novější. Nápravy s odpružením jsou z Mazdy 5 od modelového roku 2005 a převodovka pochází z Chevroletu Tacuma modelových let 2005 až 2011.

Elektronika je překvapivě z Lexusu GS od modelového roku 2005, brzdy z Mazdy MX-5 od roku 2005 a klimatizace z Hondy CR-V od roku 2007. Řízení strašidelného auta by bylo z Chevroletu Tacuma modelových let 2005 až 2011.

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Jaké máte se spolehlivostí zkušenosti vy? Napište nám do komentářů pod článkem, jak by vypadalo podle vašich zkušeností nejhorší a nejméně spolehlivé auto.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků