Nejhorší ojeté auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Horrific H-0WL3R se porouchá jednou za dva měsíce. Warranty Direct sestavuje pomyslné auto hrůzy na základě svých vlastních statistik spolehlivosti.
Nejhorší ojeté auto má elektroniku Lexusu a brzdy Mazdy MX-5

Společnost Warranty Direct (v některých zemích nabízí rozšířené záruční programy na nová i ojetá auta) vydala tradiční každoroční zprávu o tom, které auto je pro majitele nejhorší noční můrou. S takovým strašidelným autem se prý máte vypravit na oslavu Halloweenu.

Warranty Direct dala imaginárnímu vozu název Horrific H-0WL3R. Tvrdí o něm, že statisticky se porouchá jednou za dva měsíce a účet za opravu bude pokaždé v průměru 487 liber. To dělá podle aktuálního kurzu drtivé roční servisní náklady ve výši 111 000 korun.

Nejhorší auto má motor BMW M5, podvozek Audi RS6 a převodovku Jeep

Nejhorší auto má motor BMW M5, podvozek Audi RS6 a převodovku Jeep

O co jde? Na základě svých vlastních statistik spolehlivosti sestavuje Warranty Direct pomyslné auto z dílů, které vykazují největší poruchovost v kombinaci s nejvyššími cenami za opravy a nejdelší dobou odstávky z provozu. Zajímavé je, že právě tenhle přístup trochu boří zažité klišé o neprůstřelné spolehlivosti japonských aut.

Auto sestavené z nejhorších dílů v sobě nemá nic od Citroënu, Dacie nebo Fiatu, obvyklých statistických průšvihářů (i když se najdou i výjimečné případy), ale právě především z japonských aut. A aby se neřeklo, ještě to doplňuje Chevrolet.

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Consumer Reports: Největšími žrouty oleje jsou nová Audi a BMW

Tak například motor takového hororového auta pochází z Mitsubishi Outlander modelového roku 2007 a novější. Nápravy s odpružením jsou z Mazdy 5 od modelového roku 2005 a převodovka pochází z Chevroletu Tacuma modelových let 2005 až 2011.

Elektronika je překvapivě z Lexusu GS od modelového roku 2005, brzdy z Mazdy MX-5 od roku 2005 a klimatizace z Hondy CR-V od roku 2007. Řízení strašidelného auta by bylo z Chevroletu Tacuma modelových let 2005 až 2011.

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Koroze se týká i moderních aut. Tady jsou nejkřiklavější případy

Jaké máte se spolehlivostí zkušenosti vy? Napište nám do komentářů pod článkem, jak by vypadalo podle vašich zkušeností nejhorší a nejméně spolehlivé auto.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků