Nejhorší automobil podle představ britských pojišťováků

Anglická pojišťovací společnost Warranty Direct na základě dlouhodobých výzkumů 50 000 pojistných událostí vytvořila teoretický model automobilu, který by se stal skutečnou noční můrou všech pojišťoven. Výzkum se týkal vozů v průměrném stáří pěti let a výsledkem se stal fiktivní automobil Monster Mk1, jehož celky odpovídají těm neproblematičtějším partiím, jež se stávají aktéry posmutných událostí. Hlavním vodítkem se stal „koeficient spolehlivosti“, jenž bere v potaz průměrnou cenu opravy, častost poruchy, stáří vozu a jeho kilometrový nájezd. Monster Mk1, teoreticky nejnespolehlivější automobil současnosti, má motor MG TF, podvozek BMW M3, elektroinstalaci Renaultu Mégane, klimatizaci Seatu Alhambra, topení Seatu Toledo, zapalování Mercedesu V, řízení Volva C70, převodovku Land Roveru Freelander a brzdy Audi A8.  

Podle této zveřejněné statistiky je jasné, že chronické potíže v klíčových mechanických skupinách postihují automobily nejrůznějších výrobců a kategorií, čímž boří řadu mýtů. Třeba vozy BMW M3 jeví poruchy podvozku ve 40 % každý rok, což je stejné procento jako u elektroinstalací Renaultů Mégane. Jeden z pěti Land Roverů Freelander každý rok zaznamená poruchu převodovky, podobný je relativní počet defektů brzdových systémů na vozech Audi A8. A tak bychom mohli pokračovat dlouho. Otázek kolem této statistiky vyvstává (ostatně jako v případě ostatních statistik podobného druhu) celá řada, nicméně věřme, že 50 000 vstupních údajů nabídne v souhrnu svým způsobem reprezentativní výsledky.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků