Nejhorší automobil podle představ britských pojišťováků

Anglická pojišťovací společnost Warranty Direct na základě dlouhodobých výzkumů 50 000 pojistných událostí vytvořila teoretický model automobilu, který by se stal skutečnou noční můrou všech pojišťoven. Výzkum se týkal vozů v průměrném stáří pěti let a výsledkem se stal fiktivní automobil Monster Mk1, jehož celky odpovídají těm neproblematičtějším partiím, jež se stávají aktéry posmutných událostí. Hlavním vodítkem se stal „koeficient spolehlivosti“, jenž bere v potaz průměrnou cenu opravy, častost poruchy, stáří vozu a jeho kilometrový nájezd. Monster Mk1, teoreticky nejnespolehlivější automobil současnosti, má motor MG TF, podvozek BMW M3, elektroinstalaci Renaultu Mégane, klimatizaci Seatu Alhambra, topení Seatu Toledo, zapalování Mercedesu V, řízení Volva C70, převodovku Land Roveru Freelander a brzdy Audi A8.  

Podle této zveřejněné statistiky je jasné, že chronické potíže v klíčových mechanických skupinách postihují automobily nejrůznějších výrobců a kategorií, čímž boří řadu mýtů. Třeba vozy BMW M3 jeví poruchy podvozku ve 40 % každý rok, což je stejné procento jako u elektroinstalací Renaultů Mégane. Jeden z pěti Land Roverů Freelander každý rok zaznamená poruchu převodovky, podobný je relativní počet defektů brzdových systémů na vozech Audi A8. A tak bychom mohli pokračovat dlouho. Otázek kolem této statistiky vyvstává (ostatně jako v případě ostatních statistik podobného druhu) celá řada, nicméně věřme, že 50 000 vstupních údajů nabídne v souhrnu svým způsobem reprezentativní výsledky.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků