Nejhorší automobil podle představ britských pojišťováků

Anglická pojišťovací společnost Warranty Direct na základě dlouhodobých výzkumů 50 000 pojistných událostí vytvořila teoretický model automobilu, který by se stal skutečnou noční můrou všech pojišťoven. Výzkum se týkal vozů v průměrném stáří pěti let a výsledkem se stal fiktivní automobil Monster Mk1, jehož celky odpovídají těm neproblematičtějším partiím, jež se stávají aktéry posmutných událostí. Hlavním vodítkem se stal „koeficient spolehlivosti“, jenž bere v potaz průměrnou cenu opravy, častost poruchy, stáří vozu a jeho kilometrový nájezd. Monster Mk1, teoreticky nejnespolehlivější automobil současnosti, má motor MG TF, podvozek BMW M3, elektroinstalaci Renaultu Mégane, klimatizaci Seatu Alhambra, topení Seatu Toledo, zapalování Mercedesu V, řízení Volva C70, převodovku Land Roveru Freelander a brzdy Audi A8.  

Podle této zveřejněné statistiky je jasné, že chronické potíže v klíčových mechanických skupinách postihují automobily nejrůznějších výrobců a kategorií, čímž boří řadu mýtů. Třeba vozy BMW M3 jeví poruchy podvozku ve 40 % každý rok, což je stejné procento jako u elektroinstalací Renaultů Mégane. Jeden z pěti Land Roverů Freelander každý rok zaznamená poruchu převodovky, podobný je relativní počet defektů brzdových systémů na vozech Audi A8. A tak bychom mohli pokračovat dlouho. Otázek kolem této statistiky vyvstává (ostatně jako v případě ostatních statistik podobného druhu) celá řada, nicméně věřme, že 50 000 vstupních údajů nabídne v souhrnu svým způsobem reprezentativní výsledky.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků