Nejhorší automobil podle představ britských pojišťováků

Anglická pojišťovací společnost Warranty Direct na základě dlouhodobých výzkumů 50 000 pojistných událostí vytvořila teoretický model automobilu, který by se stal skutečnou noční můrou všech pojišťoven. Výzkum se týkal vozů v průměrném stáří pěti let a výsledkem se stal fiktivní automobil Monster Mk1, jehož celky odpovídají těm neproblematičtějším partiím, jež se stávají aktéry posmutných událostí. Hlavním vodítkem se stal „koeficient spolehlivosti“, jenž bere v potaz průměrnou cenu opravy, častost poruchy, stáří vozu a jeho kilometrový nájezd. Monster Mk1, teoreticky nejnespolehlivější automobil současnosti, má motor MG TF, podvozek BMW M3, elektroinstalaci Renaultu Mégane, klimatizaci Seatu Alhambra, topení Seatu Toledo, zapalování Mercedesu V, řízení Volva C70, převodovku Land Roveru Freelander a brzdy Audi A8.  

Podle této zveřejněné statistiky je jasné, že chronické potíže v klíčových mechanických skupinách postihují automobily nejrůznějších výrobců a kategorií, čímž boří řadu mýtů. Třeba vozy BMW M3 jeví poruchy podvozku ve 40 % každý rok, což je stejné procento jako u elektroinstalací Renaultů Mégane. Jeden z pěti Land Roverů Freelander každý rok zaznamená poruchu převodovky, podobný je relativní počet defektů brzdových systémů na vozech Audi A8. A tak bychom mohli pokračovat dlouho. Otázek kolem této statistiky vyvstává (ostatně jako v případě ostatních statistik podobného druhu) celá řada, nicméně věřme, že 50 000 vstupních údajů nabídne v souhrnu svým způsobem reprezentativní výsledky.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků