Nejhledanější značky aut na Google: I v tomto žebříčku vede Škoda

Nejhledanější značky aut na Google: I v tomto žebříčku vede Škoda

Společnost Google každoročně zveřejňuje žebříčky nejvyhledávanějších výrazů. Absolutnímu pořadí (očištěnému od výrazy z určitých oborů) suverénně vládnou názvy nejpoužívanějších internetových služeb. Očividně nejen uživatelé Seznamu zhusta nechápou význam a funkci adresního řádku v internetovém prohlížeči. 

Pro nás je ale zajímavá jedna z dílčích kategorií českého Google Zeitgeist. Společnost se totiž podělila mimo jiné o statistiky vyhledávání automobilových značek. Žebříček deseti nejvyhledávanějších následuje.

Nepřekvapí, že v jeho čele stojí Škoda Auto. Pozoruhodné ale je, že v něm vůbec nefigurují některé značky s velmi silným postavením na českém trhu. Chybí například Hyundai (2. ve statistikách registrací) nebo Ford (čtyřka na trhu). 

Naopak Chevroletu, který je v žebříčku Google devátý, patří v registracích nových aut až 20. příčka, Honda je pouze o jedno místo lepší. 

O interpretaci těchto rozdílů se bez důkladné analýzy nebudeme pokoušet. Je ostatně pravděpodobné, že podstatná část vyhledávacích dotazů nesouvisí s výběrem či nákupem nového vozu.

Každopádně se zde otevírá prostor k zajímavé diskuzi: Myslíte, že zákazníci určitých automobilových značek dávají přednost určitému vyhledávači?  

Doporučujeme

Články odjinud