Nejhezčím autem roku 2005 je Škoda Octavia kombi

Třetího června byly vyhlášeny výsledky divácké ankety Nejhezčí auto roku 2005 v České republice. Celkem bylo nominováno 32 vozů, z nichž diváci vybrali naši Octavii kombi - přitom v nominaci byly takové skvosty jako BMW 6, Mazda RX-8, Alfa Romeo GT apod.
Nejhezčím autem roku 2005 je Škoda Octavia kombi

Na dnešním galavečeru, který se konal na brněnském autosalonu, byly vyhlášeny výsledky divácké ankety Nejhezčí auto roku 2005. Zatímco čestnou cenu poroty získala Alfa Romeo GT, nejhezčím autem podle diváků byla vyhlášena Škoda Octavia kombi. Na druhém místě skončilo Ferrari F430 a třetím vozem se stal Peugeot 407 SW.

Škoda Octavia kombi

Octavia kombi je na trhu od konce loňského roku a navazuje na tradici úspěšného předchůdce: nabídnout maximální zavazadlový prostor. Ten dosahuje velikosti 580 l, což je v nižší střední třídě nevídané. Větší rozvor oproti předchůdci přinesl více místa cestujícím vzadu, absolutní hodnota rozvoru je ale v porovnání s konkurencí nízká: 2 578 mm. Vůz se nabízí se základním motorem 1.6 75 kW, následující benzíňáky 1.6 FSI 85 kW a 2.0 FSI 110 kW a dva nafťáky, 1.9 TDI 77 kW a 2.0 TDI 103 kW. Základní model Classic s motorem 1.6 75 kW stojí 499 tisíc, což je vzhledem k chudé standardní výbavě docela dost. Příplatek za kombi je oproti liftbacku 40 tisíc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ferrari F430

Nové Ferrari F430 nahrazuje ve výrobním programu automobilky model 360 Modena. Pod kapotou má kupé i kabriolet Spider brilantní osmiválec s objemem 4.3 l. Výkon motoru je 360 kW (490 k) v 8 500 ot. a maximální kroutící moment je 465 Nm v 5 250 ot. Ferrari 430 je dlouhé celkem 4 512 mm, široké 1 923 mm a vysoké jen 1 214 mm. Hmotnost kupé činí 1 372 kilogramu, dosahuje tedy poměru jednoho koně na 2,8 kilogramu.

Rozdíl mezi kapotovanou a otevřenou verzí nastává v nejvyšší rychlosti, kde Spider dosahuje 310 km/h, kdežto F430 má 315 km/h. Na stovku pak kabriolet zrychluje za 4,1 s místo 4,0 s. Tento rozdíl bychom mohli nalézt v hmotnosti, protože Spider je o 70 kg těžší kvůli dodatečným výztuhám a celková váha se ustálila na 1 520 kg. Několik kilogramů také přidává elektrické stahování plátěné střechy, které aktivujete prostým stisknutím tlačítka.

Řazení probíhá pomocí sekvenční převodovky ve stylu F1, převodovka má šest stupňů. Pokud se vám nelíbí řazení na volantu, můžete i nadále řadit pomocí běžné kulisy na středovém tunelu. Řidič má k dispozici celkem pět elektronických nastavení trakce: led, kluzká vozovka, běžný provoz, závod a vypnutí ASR. Po zapnutí některého z režimů se změní citlivost ESP a rovněž řadící program. Ferrari 430 zpomalují brzdy z uhlíkových vláken Brembo podobně jako Challenge Stradale a Enzo; brzdy se schovávají za 19" disky kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Peugeot 407 SW

Peugeot 407 SW je stylové kombi odvozené od základního sedanu. Spíše než na praktičnost byl kladen důraz na to, aby byl vůz hezký - a to se podařilo, ostatně třetí místo v anketě tomu jasně napovídá. Záď je tvarovaná velmi netradičně, negativně zkosený D-sloupek a velké zadní sklo trochu připomínají Renault Vel Satis. Vůz je stejně jako sedan vybaven čtveřicí benzínových a dvojicí naftových motorů: 1.8 16V 85 kW, 2.0 16V 100 kW, 2.2 16V 116 kW, 3.0 V6 155 kW, 1.6 HDI 80 kW a 2.0 HDI 100 kW. Vůz stojí na českém trhu 684 tisíc v základní výbavě Confort a motorem 1.8 16V. Nejdražší je pak šestiválcový třílitr s automatem ve výbavě pack Dynamic - ten stojí 1 024 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 


Pro úplnost jen dodáváme, že nominovány byly tyto vozy: Alfa Romeo GT, Audi A6 Avant, BMW 6 Coupé/Cabrio, Brabus SLK K4, Citroën C4 Coupé, Ferrari F430, Fiat Croma, Ford StreetKa, Honda Jazz, Hyundai Coupé, Chevrolet Spark, Chrysler 300C Touring, Jaguar S-type, Kia Picanto, Range Rover Sport, Lexus GS 430, Maserati Quattroporte, Mazda RX-8, Mercedes Benz CLS, Mini Cabrio, Mitsubishi Colt CZT, Nissan Murano, Opel Astra GTC, Peugeot 407 SW, Renault Megane, Seat Altea, Subaru Impreza WRX, Suzuki Swift, Škoda Octavia Combi, Toyota Aygo, Volkswagen Passat, Volvo XC 90
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků