Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. O možném přesunutí výroby do zahraničí se objevují informace už více než rok, nicméně s novým vedením Škody má být tento krok podle odborového předáka Škody Auto Jaroslava Povšíka zase blíže. V novém vydání týdeníku Škodovácký odborář se tak do plánů směřování automobilky zase pořádně obul.
„Nestačí ještě toto tažení proti Škodě? Lidově řečeno, musíme Škodu vykuchat od všeho dobrého, excelentního, co v současné době máme? Je to jasná degradace a cesta směrem k Dacii a nedej Bůh pod Dacii,“ komentuje Povšík situaci. Odsunutí za hranice totiž nyní dle odboráře hrozí i dalším modelům.
Nová Škoda Enyaq má vychytávku, díky které si po nabíjení nikdy neušpiníte ruce
Kromě přesunutí výroby Superbu do závodu VW v Bratislavě se Povšík bojí i možného přesunutí výroby Kodiaqu do Německa, zatímco výroba Seatu Ateca (rovněž probíhající v Kvasinách) se má přestěhovat do Španělska. Předák tak dodává, že odbory budou proti tomu bojovat v tisku, u vlády, u veřejnosti i v koncernu Volkswagen.
Ačkoliv už v polovině minulého roku zmíněné plány se Superbem samo vedení VW vyvrátilo, od té doby se pochopitelně ve Škodě mnohé změnilo – především tedy odchod šéfa Bernharda Maiera, kterého letos 3. srpna nahradil Thomas Schäfer. Odchod Maiera měl mít údajně co do činění s jeho úspěšným vytažením Škody na konkurenční pozici k samotnému Volkswagenu či Audi.
Nový šéf Škody naznačil, kudy se bude značka ubírat. Na levná auta to nevypadá
Často zmiňované sesazení mladoboleslavské značky na úroveň levné značky jako třeba Dacie ale Schäfer podle všeho v plánu nemá. „Ústup z kvality a přesun do nízkonákladového segmentu se konat nebude,“ uvedl dříve na Twitteru premiér Andrej Babiš po schůzce s novým šéfem automobilky.
Na druhou stranu podle Herberta Diesse, šéfa koncernu VW, by měla být Škoda co do objemu prodaných aut více agresivní v boji proti konkurenci z Koreje a Francie. Prý je tak důležité posílit pozici v segmentu dostupných aut.