Nejen Superbu, ale i Kodiaqu hrozí přesun výroby za hranice. Odbory se pustí do boje

Odborový předák Škody chce proti přesunu výroby Superbu a dalších modelů za hranice bojovat všemi možnými prostředky.

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. O možném přesunutí výroby do zahraničí se objevují informace už více než rok, nicméně s novým vedením Škody má být tento krok podle odborového předáka Škody Auto Jaroslava Povšíka zase blíže. V novém vydání týdeníku Škodovácký odborář se tak do plánů směřování automobilky zase pořádně obul.

„Nestačí ještě toto tažení proti Škodě? Lidově řečeno, musíme Škodu vykuchat od všeho dobrého, excelentního, co v současné době máme? Je to jasná degradace a cesta směrem k Dacii a nedej Bůh pod Dacii,“ komentuje Povšík situaci. Odsunutí za hranice totiž nyní dle odboráře hrozí i dalším modelům.

Nová Škoda Enyaq má vychytávku, díky které si po nabíjení nikdy neušpiníte ruce

Nová Škoda Enyaq má vychytávku, díky které si po nabíjení nikdy neušpiníte ruce

Kromě přesunutí výroby Superbu do závodu VW v Bratislavě se Povšík bojí i možného přesunutí výroby Kodiaqu do Německa, zatímco výroba Seatu Ateca (rovněž probíhající v Kvasinách) se má přestěhovat do Španělska. Předák tak dodává, že odbory budou proti tomu bojovat v tisku, u vlády, u veřejnosti i v koncernu Volkswagen.

Ačkoliv už v polovině minulého roku zmíněné plány se Superbem samo vedení VW vyvrátilo, od té doby se pochopitelně ve Škodě mnohé změnilo – především tedy odchod šéfa Bernharda Maiera, kterého letos 3. srpna nahradil Thomas Schäfer. Odchod Maiera měl mít údajně co do činění s jeho úspěšným vytažením Škody na konkurenční pozici k samotnému Volkswagenu či Audi.

Nový šéf Škody naznačil, kudy se bude značka ubírat. Na levná auta to nevypadá

Nový šéf Škody naznačil, kudy se bude značka ubírat. Na levná auta to nevypadá

Často zmiňované sesazení mladoboleslavské značky na úroveň levné značky jako třeba Dacie ale Schäfer podle všeho v plánu nemá. „Ústup z kvality a přesun do nízkonákladového segmentu se konat nebude,“ uvedl dříve na Twitteru premiér Andrej Babiš po schůzce s novým šéfem automobilky.

Na druhou stranu podle Herberta Diesse, šéfa koncernu VW, by měla být Škoda co do objemu prodaných aut více agresivní v boji proti konkurenci z Koreje a Francie. Prý je tak důležité posílit pozici v segmentu dostupných aut.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků