Nejen Návštěvníci pláčou - zemřel otec terénního vozu Lada Niva

Terénního modelu se do dnešních dnů prodalo již přes 2,5 milionu kusů a výroba stále pokračuje.

Z automobilového světa odešla další legenda. O víkendu zemřel v Togliatti ve věku nedožitých 76 let Pjotr Prusov, konstruktér populárního ruského terénního automobilu Lada Niva. S informací přišla ruská automobilka AvtoVAZ, která vozidla se značkou Lada vyrábí.

Lada opravdu chystá novou generaci modelu Niva. Snad již na příští rok

Lada opravdu chystá novou generaci modelu Niva. Snad již na příští rok

Prusov se vydal na onen svět v roce 40. výročí vzniku malého terénního vozu, který je jedním z nejdéle vyráběných modelů na světě, a jehož éra ještě neskončila. Automobilka AvtoVAZ sice pracuje na je nástupci, ale s klasickou Nivou stále počítá, zejména pro stagnující domácí trh.

Lada Niva se vyrábí téměř v nezměněné podobě od roku 1977. Malý robustní terénní automobil byl, je a bude veleben pro svou jednoduchost, vynikající terénní schopnosti a také levný servis. Pjotr Prusov při jeho konstrukci zohledňoval nejen prostředí, ve kterém se Lada Niva měla pohybovat, ale také možnosti běžných majitelů, které v v Rusku sedmdesátých let nebyly valné. Proto záměrně použil některá už tehdy konstrukčně zastaralá, ovšem velni jednoduchá řešení. Počet vyrobených kusů k dnešnímu dni přesáhl 2,5 milionu kusů, z toho půl milionu bylo prodáno v zahraničí. Největším nepřítelem tohoto jednoduchého terénního vozu byla koroze, a majitelé s oblibou říkají, že Nivy byly zrezlé už ve chvíli, kdy sjely z výrobní linky.

Galerie: Kuriózní přestavby Lady Niva

Galerie: Kuriózní přestavby Lady Niva


Prusov začal v automobilce AvtoVAZ pracovat v roce 1970 a v letech 1998 až 2003 byl jejím šéfkonstruktérem. Podílel se na dalších projektech automobily AvtoVAZ.

Na galerii snímků modelu Lada Niva se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků