Nejen Návštěvníci pláčou - zemřel otec terénního vozu Lada Niva

Terénního modelu se do dnešních dnů prodalo již přes 2,5 milionu kusů a výroba stále pokračuje.

Z automobilového světa odešla další legenda. O víkendu zemřel v Togliatti ve věku nedožitých 76 let Pjotr Prusov, konstruktér populárního ruského terénního automobilu Lada Niva. S informací přišla ruská automobilka AvtoVAZ, která vozidla se značkou Lada vyrábí.

Lada opravdu chystá novou generaci modelu Niva. Snad již na příští rok

Lada opravdu chystá novou generaci modelu Niva. Snad již na příští rok

Prusov se vydal na onen svět v roce 40. výročí vzniku malého terénního vozu, který je jedním z nejdéle vyráběných modelů na světě, a jehož éra ještě neskončila. Automobilka AvtoVAZ sice pracuje na je nástupci, ale s klasickou Nivou stále počítá, zejména pro stagnující domácí trh.

Lada Niva se vyrábí téměř v nezměněné podobě od roku 1977. Malý robustní terénní automobil byl, je a bude veleben pro svou jednoduchost, vynikající terénní schopnosti a také levný servis. Pjotr Prusov při jeho konstrukci zohledňoval nejen prostředí, ve kterém se Lada Niva měla pohybovat, ale také možnosti běžných majitelů, které v v Rusku sedmdesátých let nebyly valné. Proto záměrně použil některá už tehdy konstrukčně zastaralá, ovšem velni jednoduchá řešení. Počet vyrobených kusů k dnešnímu dni přesáhl 2,5 milionu kusů, z toho půl milionu bylo prodáno v zahraničí. Největším nepřítelem tohoto jednoduchého terénního vozu byla koroze, a majitelé s oblibou říkají, že Nivy byly zrezlé už ve chvíli, kdy sjely z výrobní linky.

Galerie: Kuriózní přestavby Lady Niva

Galerie: Kuriózní přestavby Lady Niva


Prusov začal v automobilce AvtoVAZ pracovat v roce 1970 a v letech 1998 až 2003 byl jejím šéfkonstruktérem. Podílel se na dalších projektech automobily AvtoVAZ.

Na galerii snímků modelu Lada Niva se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků