Nejen Návštěvníci pláčou - zemřel otec terénního vozu Lada Niva

Terénního modelu se do dnešních dnů prodalo již přes 2,5 milionu kusů a výroba stále pokračuje.

Z automobilového světa odešla další legenda. O víkendu zemřel v Togliatti ve věku nedožitých 76 let Pjotr Prusov, konstruktér populárního ruského terénního automobilu Lada Niva. S informací přišla ruská automobilka AvtoVAZ, která vozidla se značkou Lada vyrábí.

Lada opravdu chystá novou generaci modelu Niva. Snad již na příští rok

Lada opravdu chystá novou generaci modelu Niva. Snad již na příští rok

Prusov se vydal na onen svět v roce 40. výročí vzniku malého terénního vozu, který je jedním z nejdéle vyráběných modelů na světě, a jehož éra ještě neskončila. Automobilka AvtoVAZ sice pracuje na je nástupci, ale s klasickou Nivou stále počítá, zejména pro stagnující domácí trh.

Lada Niva se vyrábí téměř v nezměněné podobě od roku 1977. Malý robustní terénní automobil byl, je a bude veleben pro svou jednoduchost, vynikající terénní schopnosti a také levný servis. Pjotr Prusov při jeho konstrukci zohledňoval nejen prostředí, ve kterém se Lada Niva měla pohybovat, ale také možnosti běžných majitelů, které v v Rusku sedmdesátých let nebyly valné. Proto záměrně použil některá už tehdy konstrukčně zastaralá, ovšem velni jednoduchá řešení. Počet vyrobených kusů k dnešnímu dni přesáhl 2,5 milionu kusů, z toho půl milionu bylo prodáno v zahraničí. Největším nepřítelem tohoto jednoduchého terénního vozu byla koroze, a majitelé s oblibou říkají, že Nivy byly zrezlé už ve chvíli, kdy sjely z výrobní linky.

Galerie: Kuriózní přestavby Lady Niva

Galerie: Kuriózní přestavby Lady Niva


Prusov začal v automobilce AvtoVAZ pracovat v roce 1970 a v letech 1998 až 2003 byl jejím šéfkonstruktérem. Podílel se na dalších projektech automobily AvtoVAZ.

Na galerii snímků modelu Lada Niva se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků