Nejen Návštěvníci pláčou - zemřel otec terénního vozu Lada Niva

Terénního modelu se do dnešních dnů prodalo již přes 2,5 milionu kusů a výroba stále pokračuje.

Z automobilového světa odešla další legenda. O víkendu zemřel v Togliatti ve věku nedožitých 76 let Pjotr Prusov, konstruktér populárního ruského terénního automobilu Lada Niva. S informací přišla ruská automobilka AvtoVAZ, která vozidla se značkou Lada vyrábí.

Tajné | Lada

Lada opravdu chystá novou generaci modelu Niva. Snad již na příští rok

Prusov se vydal na onen svět v roce 40. výročí vzniku malého terénního vozu, který je jedním z nejdéle vyráběných modelů na světě, a jehož éra ještě neskončila. Automobilka AvtoVAZ sice pracuje na je nástupci, ale s klasickou Nivou stále počítá, zejména pro stagnující domácí trh.

Lada Niva se vyrábí téměř v nezměněné podobě od roku 1977. Malý robustní terénní automobil byl, je a bude veleben pro svou jednoduchost, vynikající terénní schopnosti a také levný servis. Pjotr Prusov při jeho konstrukci zohledňoval nejen prostředí, ve kterém se Lada Niva měla pohybovat, ale také možnosti běžných majitelů, které v v Rusku sedmdesátých let nebyly valné. Proto záměrně použil některá už tehdy konstrukčně zastaralá, ovšem velni jednoduchá řešení. Počet vyrobených kusů k dnešnímu dni přesáhl 2,5 milionu kusů, z toho půl milionu bylo prodáno v zahraničí. Největším nepřítelem tohoto jednoduchého terénního vozu byla koroze, a majitelé s oblibou říkají, že Nivy byly zrezlé už ve chvíli, kdy sjely z výrobní linky.

SUV | Retro | Tuning | Zajímavosti | Off-roady | Lada

Galerie: Kuriózní přestavby Lady Niva


Prusov začal v automobilce AvtoVAZ pracovat v roce 1970 a v letech 1998 až 2003 byl jejím šéfkonstruktérem. Podílel se na dalších projektech automobily AvtoVAZ.

Na galerii snímků modelu Lada Niva se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků