Nejen náklaďáky. Tatra dodá armádě také obrněné transportéry

Vedení automobilky Tatra se dohodlo s vládou České republiky na dodávce více než šesti desítek obrněných vozidel pro tuzemskou armádu.
Nejen náklaďáky. Tatra dodá armádě také obrněné transportéry

Celkem 62 obrněných vozidel Titus ve třech různých variantách dodá kopřivnická Tatra tuzemské armádě. V tiskové zprávě o tom informovala sama firma. Kontrakt již schválila česká vláda. 

První vozidla by vojáci měli převzít v roce 2020, poslední o čtyři roky později. Z celkového počtu bude 6 kusů připadat na verzi velitelsko-štábní, 36 vozidel bude spojovacích a 20 vozidel pak v provedení místo koordinace palebné podpory (MKPP). Dodávka obrněných vozidel TITUS bude zahrnovat i logistické a výcvikové zabezpečení, tedy dílenské a servisní soupravy i náhradní díly a také školení a výcvik techniků a obsluh vozidel.

Klepněte pro větší obrázek
Titus má pohon 6x6

„Je to poprvé za posledních několik desítek let, kdy český výrobce pro českou armádu vyrobí sofistikovanou obrněnou techniku světové kvality, která byla vyvinuta domácími specialisty na českém podvozku,“ řekl Petr Rusek, předseda představenstva společnosti Tatra Trucks.

První Tatru 603 dostal před 60 lety prezident Zápotocký k narozeninám

První Tatru 603 dostal před 60 lety prezident Zápotocký k narozeninám

Poslední obrněnou bojovou techniku vyvinutou a vyrobenou na našem území s českým podvozkem, která se dostala do výzbroje československých nebo českých ozbrojených sil, představovaly obrněné transportéry OT-64 SKOT a houfnice DANA, pocházející ze 60. a 70. let.

Titus je vozidlo, které vyvinula Tatra společně s francouzskou specializovanou firmou. Má pohon 6x6, přičemž první a třetí náprava jsou řiditelné. Díky tomu má výborné manévrovací schopnosti. Vozidlo měří na délku 7,72 m a na šířku 2,55 m, výška činí 2,73 m a světlá výška je nastavitelná v rozmezí 0,29 až 0,49 m.

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Hmotnost vozidla v bojové konfiguraci přesahuje dvacet tun. Prototyp, který se poprvé představil v roce 2013, poháněl pětisetkoňový motor, který umí vozidlo rozjet až na rychlost 110 km/hod.

Balistická ochrana vozu by měla odolat náloži 150 kg TNT. Ve výbavě jsou i noční a periskopové vidění, rušičky a detektory střel. Je ho také možno ovládat dálkově. Maximální přepravní kapacita je 14 osob.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků