Nejen Bugatti, VW přemýšlí i nad osudem Lamborghini a Ducati. Pustí je k vodě?

Po zmínkách o nejisté budoucnosti Bugatti už od vedení VW zaznívá, že také další značky koncernu nemají zrovna jistý osud.

Není tomu dlouho, co se od britského magazínu Car objevily informace, že se koncern VW údajně snaží zbavit slavné značky Bugatti a prodat ji chorvatskému Rimacu. Samotný prodej sice nikdo z koncernu oficiálně nezmínil, agentuře Reuters teď nicméně vedení VW potvrdilo, že nejen o osudu Bugatti probíhají diskuze.

Nejistá budoucnost pod křídly německé společnosti tak podle VW patří i italským značkám Lamborghini a Ducati. Zdroje Reuters uvádí, že vedení koncernu se musí rozhodnout, zda má i pro tyto menší značky dostatečné prostředky na vývoj elektrických platforem s ohledem na probíhající masivní investice do elektrifikace vozů mainstreamových značek jako třeba Volkswagen či Audi.

VW se chce zbavit Bugatti. Značku údajně zamýšlí prodat chorvatskému Rimacu

VW se chce zbavit Bugatti. Značku údajně zamýšlí prodat chorvatskému Rimacu

Probírají se tedy možnosti restrukturalizace malých značek, včetně množných technologických partnerství pro snížení nákladů na vývoj. V konečném hledisku se však stále objevuje i potencionální možnost tyto značky prodat.

V roce 2019 prodalo Lamborghini celkem 4554 vozů (velkou zásluhu má SUV Urus), Ducati prodalo svých strojů na 52.000 kusů a Bugatti, jakožto značka s nejmenším okruhem zákazníků, poslalo do světa 82 vozů. Právě Bugatti přitom bylo dříve označeno za finanční zátěž, které se chce společnost zbavit.

Lamborghini už vyrobilo 10.000 Aventadorů. Chystá se supersport do důchodu?

Lamborghini už vyrobilo 10.000 Aventadorů. Chystá se supersport do důchodu?

Vedení VW údajně není přesvědčeno, že by investice do elektrifikace těchto značek měla smysl, když pro cílovou skupinu zákazníků nejsou elektrická vozidla natolik přitažlivá. Se stále přísnějšími emisními normami v Evropě je přitom jasné, že i tyto malé značky budou muset chtě nechtě častěji elektrifikovat své produkty.

Šéf koncernu VW Herbert Diess se rozhodl osud Bugatti, Lamborghini a Ducati nekomentovat. Ve starším rozhovoru s Reuters každopádně potvrdil, že společnost musí v rozjeté éře elektrických a autonomních vozidel přehodnotit svůj směr.

Lamborghini

Ferruccio Lamborghini založil společnost vyrábějící sportovní automobily v roce 1963 coby konkurenta značkám, jako je Ferrari.

Po vyhlášení úpadku a změně vlastníků přešlo Lamborghini v roce 1987 pod Chrysler. Od roku 1998 ho vlastní Audi (Volkswagen Group).

Lamborghini Aventador • Lamborghini Huracán • Lamborghini Urus

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků