Nejefektivnější prodejní síť má Škoda a VW, vzadu je Renault

Která z deseti nejúspěšnějších automobilových značek na českém trhu potřebuje na jedno prodané auto nejméně obchodních míst? Pokud vezmeme za základní údaj počet registrovaných nových osobních automobilů v prvním pololetí 2013, dojdeme k zajímavým výsledkům.
Nejefektivnější prodejní síť má Škoda a VW, vzadu je Renault

O efektivitě nerozhoduje jen počet prodejen. Významným faktorem jsou například reklamní kampaně organizované centrálními zastoupeními jednotlivých automobilek. Odvozovat z velkého počtu prodejen také vysoké počty prodaných aut nelze. Každopádně nějakým vodítkem to být může.

Vedle čistě jednoznakových prodejních míst dnes najdete také hodně širokou síť dealerů, kteří zastupují nejen všechny značky jednoho koncernu, ale nabízejí k prodeji i vzájemně si konkurující značky. Prodejci tím vyvažují výkyvy v zákaznických náladách, využívají tím současně i marketinkové kampaně centrálních zastoupení pro tu či onu značku auta.

Do statistiky jsme zahrnuli specializované i nespecializovaná dealerství, jak je zastoupení automobilek uvádí na svých hlavních internetových stránkách. Dobrat se přesných čísel je někdy složité.

Někde uvádějí prodejce, a pokud chcete, musíte si je spočítat. Některé značky uvádějí i přesné číslo dealerů, kde lze jejich nový auta pořídit. V případě značky Ford jsme museli pečlivě propátrat jejich interaktivní mapu a sepsat kraj po kraji, region po regionu, než jsme došli ke konečnému číslu, protože body označující prodejce se při posouvání mapou také posouvají a prolínají.

A co z počtů vyplývá?

Nejdříve nová auta a jejich počty. Od ledna do konce června 2013 se podle počtu registrací seřadily automobilky v Top 10 v následujícím pořadí:

  1. Škoda 23 826
  2. Hyundai 8067
  3. Volkswagen 7670
  4. Ford 4471
  5. Peugeot 3736
  6. Kia 3300
  7. Citroën 3292
  8. Renault 3129
  9. Dacia 2324
  10. Toyota 2125

Počty prodejních míst v České republice vypadají následovně:

  1. Škoda 101
  2. Ford 76
  3. Kia 72
  4. Renault 70
  5. Hyundai 63
  6. Peugeot 61
  7. Citroën 58
  8. VW, Dacia 40
  9. Toyota 24

Přepočteno na nová auta na jedno obchodní místo ukazuje následující pořadí:

  1. Škoda 235,9
  2. Volkswagen 191,7
  3. Hyundai 128,0
  4. Toyota 88,5
  5. Peugeot 61,2
  6. Ford 58,8
  7. Dacia 58,1
  8. Citroën 56,7
  9. Kia 45,8
  10. Renault 44,7

Kdybychom vzali v úvahu i značku Opel, které se pohybuje tu v první, tu na začátku druhé desítky, má na svých 34 prodejních zastoupení 2121 registrovaných nových vozů průměr na jedno obchodní místo 62,3 auta za půl roku. V poslední tabulce by tak byl Opel na 5. místě hned za Toyotou.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků