Nejdražší Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI může vypadat takto. Připlácí se i za maličkosti

Škoda Kodiaq RS dostala v rámci modernizace nový motor i výbavu. Jde o nejdražší verzi v nabídce a nás zajímalo, jak vysoko je možné dostat se s cenou s využitím oficiálního konfigurátoru.

Předprodej modernizované Škody Kodiaq spustila mladoboleslavská automobilka už koncem dubna. Vůz přišel o základní výbavu Active, nepořídíte už ani derivát Scout, jehož designové odlišnosti se promítly do běžných výbav, a vrcholné provedení RS dostalo motor 2.0 TSI místo dříve použitého nafťáku se dvěma turbodmychadly. Kodiaq RS se s motorem 2.0 BiTDI loučil speciální edicí Challenge za 1,4 milionu korun.

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI se loučí edicí Challenge. Může stát přes 1,7 milionu Kč

K bohaté výbavě verze Challenge jste si mohli naporoučet další a cena pak dokonce překročila hranici 1,7 milionu korun. Za Škodovku jsou to šílené peníze, na druhou stranu ani po faceliftu není ereso levnější. S motorem 2.0 TSI o výkonu 180 kW stojí nejméně 1.249.900 Kč, což je pro info přesně o 60.000 Kč více, než kolik stál nafťák v rámci jeho vstupu na trh v říjnu 2018. Stejně jako dříve nás i teď zajímalo, jak vysoko je možné se s cenou Škody Kodiaq RS dostat. Tady jsou výsledky.

Omlazená Škoda Kodiaq RS má českou cenu. S motorem 2.0 TSI je o dost dražší

Omlazená Škoda Kodiaq RS má českou cenu. S motorem 2.0 TSI je o dost dražší

Výbava je už v základu dost vysoká. Vedle agresivnějšího vzhledu čekejte 20palcová kola, Matrix-LED světlomety, vyhřívaná zadní sedadla, tříramenný sportovní volant, přední sedačky s integrovanými hlavovými opěrkami nebo audio Canton. Dvouzónová automatická klimatizace, digitální přístrojový štít o velikosti 10,25" či ambientní osvětlení jsou taky na místě, a když to vezmeme po stránce techniky, spolehněte se na pohon všech kol a sedmistupňový automat DSG.

K zjištění nejvyšší ceny Kodiaqu RS jsme využili oficiální konfigurátor. Metalíza Velvet vyjde na 6000 Kč (ostatní laky jsou bez příplatku), chtěli jsme i 20palcová kola Ignite Premium za 14.000 Kč, ale ta si nerozuměla se 7místným provedením za 30.000 Kč. Paket Asistovaná jízda 2.0 za 40.000 Kč zahrnuje panoramatický kamerový systém, adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, asistent pro změnu jízdního pruhu, automatické parkování či rozpoznávání značek, nezávislé topení přidalo 30.000 Kč, tažné zařízení je za 25.000 Kč a za panoramatickou střechu dáte rovných 50.000 Kč.

Škoda Kodiaq RS vs. mistr světa v rallye: Zklamání, nebo nadšení?

Škoda Kodiaq RS vs. mistr světa v rallye: Zklamání, nebo nadšení?

Dost peněz se připlácí i za maličkosti, které by klidně mohly být už v základní výbavě. Na myslí máme třeba USB-C zdířku u vnitřního zpětného zrcátka (1000 Kč), úchyty Isofix na sedadle spolujezdce (1100 Kč) či vyjímatelný plastový popelník (600 Kč). Chtěli jsme i boční prahové nášlapy a přední a zadní lapače nečistoty z originálního příslušenství, jejich cenu ale oficiální konfigurátor neuvádí.

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Kompletní přehled výbavy vozu na fotkách, jehož cena se nakonec vyšplhala až na 1.532.900 Kč, najdete v přiložené galerii. Dali byste za Škodovku takové peníze? A potřebujete vůbec u středně velkého SUV všechny prvky, které jsme zahrnuli do konfigurace? Dejte nám o tom vědět v diskusi pod článkem!

Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI: Technická data a ceny
Motor 2.0 TSI DSG
Pohon 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1 984
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/k] 180/-
Točivý moment [N.m/min-1] 370/1600-4300
Převodovka 7A
Maximální rychlost [km/h] 234
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedena
Spotřeba [l/100 km] 8,7
Základní cena [Kč] 1.249.900
Cena verze podle redakce [Kč] 1.532.900

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků