Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

Ceník nové generace Sandera jsme si už prošli, a jak vypadá vůbec nejlevnější verze s nelakovanými nárazníky, už víme taky. Po spuštění konfigurátoru českého zastoupení rumunské značky se ale můžete zaměřit také na druhou stranu cenové nabídky hatchbacku. Jednoduše jsme Sanderu naklikali všechno dostupné a vypadla nám cena, která je stále dost slušná.

Nová Dacia Sandero dorazila do Česka. Už jsme ji řídili, je vůbec ještě low-cost?

Nová Dacia Sandero dorazila do Česka. Už jsme ji řídili, je vůbec ještě low-cost?

Pokud chcete Sandero se vším všudy, pochopitelně začnete u robustnější varianty Stepway, která standardně nabídne také ochranné plasty na karoserii, zvýšenou světlou výšku o 41 mm či střešní nosiče. Stepway je obecně o 30.000 Kč dražší než standardní Sandero s identickou motorizací pod kapotou.

Nová Dacia Sandero se ukázala v úplném základu. Má LED světla, černé díly nevadí

Nová Dacia Sandero se ukázala v úplném základu. Má LED světla, černé díly nevadí

Když tedy zvolíme vrcholnou výbavu Stepway Comfort a benzinový motor 1.0 TCe (67 kW/91 k) kombinovaný s automatickou převodovkou CVT, specifikace nejdražšího Sandera vychází na minimálně 369.900 Kč. Už v této úrovni konfigurace je přitom auto na svou kategorii vybaveno opravdu bohatě.

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Standardně očekávejte 16palcová tmavě šedá kola Saria, vnější zrcátka v barvě karoserie, přední mlhovky, LED světlomety, systém aktivního nouzového brzdění, šestici airbagů, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, dešťový a světelný senzor, výškové a podélně nastavitelný volant, tempomat s omezovačem rychlosti, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, zadní sedadla sklopná v poměru 1/3 a 2/3, sedadlo řidiče nastavitelné výškově s loketní opěrkou, volant čalouněný umělou kůží, unikátní čalounění pro verzi Stepway a 8palcový infotainment.

Dacia teď nabízí Duster i v užitkové verzi N1. Pohon 4x4 tak vychází ještě levněji

Dacia teď nabízí Duster i v užitkové verzi N1. Pohon 4x4 tak vychází ještě levněji

Tady ale konfigurace Sandera nemusí končit. U nejvyšší výbavy Comfort je k mání i řada příplatkových paketů a samostatných položek. Jediným bezpříplatkovým lakem Sandera Stepway je bílá Glacier, takže můžete přihodit jeden z šesti odstínů metalízy za 11.500 Kč. Dalších 5500 Kč lze dát za stylovější design 16palcových kol Mahalia.

Opravdu vybavené Sandero pak zajistí paket Technologie Plus, který za dalších 15.000 Kč přidá přední a zadní parkovací senzory (s kamerou vzadu), systém hlídání mrtvého úhlu, hands-free kartu pro bezklíčový přístup a startování, velkou středovou loketní opěrku s úložným prostorem a elektronickou parkovací brzdu.

Evropským Autem roku 2021 bude jeden z těchto vozů! Šanci má i Dacia Sandero

Evropským Autem roku 2021 bude jeden z těchto vozů! Šanci má i Dacia Sandero

Dále nahodíte do Sandera i paket navigace (se základními mapami) za 5000 Kč, dvojitou podlahu v kufru (1500 Kč), elektrické ovládaná zadních oken (2500 Kč) a rezervní kolo (4000 Kč). Sečteno podtrženo, takto vybavené Sandero končí na cenovce 414.900 Kč.

Bohužel, pokud chcete automatickou klimatizaci (5000 Kč), musíte se rozhodnout – nelze ji totiž kombinovat se zmíněným paketem Technologie Plus. Určitou cestou, avšak s absencí některých dalších prvků, je zvolení například parkovacích senzorů a hlídání mrtvého úhlu samostatně (v paketu za 8000 Kč).

Dacia Sandero Stepway: Nejdražší verze v nabídce
Motorizace TCe 90 CVT
Zdvihový objem [cm3] 999
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/min-1] 67/4500-5000
Točivý moment [N.m/min-1] 142/1750-4500
Převodovka CVT
Maximální rychlost [km/h] 163
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,2
Provozní hmotnost [kg] 1197-1234
Spotřeba [l/100 km] 6,2-6,4
Základní cena Comfort [Kč]
+ metalický lak
+ 16' kola Mahalia
+ paket Technologie Plus
+ paket Navigace 
+ dvojitá podlaha v kufru
+ el. ovládaná zadní okna
+ rezerva
369.900
11.500
5500
15.000
5000
1500
2500
4000
Konečná cena Comfort + příplatky [Kč] 414.900

Dacia Sandero

Dacia Sandero je hatchback od rumunské značky. V roce 2020 se Dacia Sandero představila již ve třetí generaci. Značka auto popisuje jako prostorné, jednoduché a robustní.

3. generace • Test Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe • Dacia Sandero RS

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 41 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků