Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Dosavadní rekord 35 milionů USD byl touto transakcí překonán téměř o polovinu. Nový majitel není znám.
Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Významová definice slovního spojení „opravdu drahé auto“ se posunula opět o kus dál. Americký sběratel Paul Pappalardo prodal červené Ferrari 250 GTO neznámému zájemci za 52 milionů dolarů. Uvedla to agentura Bloomberg. 

Dosavadní rekord 35 milionů USD, týkající se stejného typu auta, byl touto transakcí překonán téměř o polovinu. 

Retro | Mercedes-Benz | Aukce

Mercedes-Benz W 196 R vydražen za rekordní sumu

Ferrari 250 GTO dlouhodobě patří k nejvyhledávanějším a nejvíce ceněným automobilům. V letech 1962 až 1964 jich vzniklo celkem 39 kvůli homologaci pro tehdejší závodní třídu GT3. Na tuto skutečnost odkazuje i samotný název, který je zkratkou slov Gran Turismo Omologato. 

Pravidla ovšem vyžadovala vyrobit sérii nejméně sto aut, aby FIA homologaci udělila. Enzo Ferrari proto podváděl a při značení podvozků přeskakoval čísla. Model 250 GTO vycházel z 250 GT SWB, do kterého Giotto Bizzarrini zabudoval třílitrový dvanáctiválec z 250 Testa Rossa. 

K mediálně nejznámnějším majitelům Ferrari 250 GTO patří bubeník Pink Floyd Nick Mason nebo bankéř Peter Sachs. 

Samotný Pappalardo agentuře Bloomberg transakci nepotvrdil. „K těmto věcem se nevyjadřujeme,“ řekl prý do telefonu. „Nebudu to nijak komentovat.“

Zajímavosti | Ferrari

Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Částka 53 milionů dolarů dělá v přepočtu 976 milionů korun. Ve světě superbohatých to není zase tak mimořádná suma. V podobné cenové hladině se pohybují například atraktivní nemovitosti v okolí Hollywoodu nebo proudový letoun Gulfstream G550, který drží český podnikatel Petr Kellner pro potřeby své rodiny a nejbližších kolegů.

Ilustrační foto: Wikipedia

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků