Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Dosavadní rekord 35 milionů USD byl touto transakcí překonán téměř o polovinu. Nový majitel není znám.
Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Významová definice slovního spojení „opravdu drahé auto“ se posunula opět o kus dál. Americký sběratel Paul Pappalardo prodal červené Ferrari 250 GTO neznámému zájemci za 52 milionů dolarů. Uvedla to agentura Bloomberg. 

Dosavadní rekord 35 milionů USD, týkající se stejného typu auta, byl touto transakcí překonán téměř o polovinu. 

Mercedes-Benz W 196 R vydražen za rekordní sumu

Mercedes-Benz W 196 R vydražen za rekordní sumu

Ferrari 250 GTO dlouhodobě patří k nejvyhledávanějším a nejvíce ceněným automobilům. V letech 1962 až 1964 jich vzniklo celkem 39 kvůli homologaci pro tehdejší závodní třídu GT3. Na tuto skutečnost odkazuje i samotný název, který je zkratkou slov Gran Turismo Omologato. 

Pravidla ovšem vyžadovala vyrobit sérii nejméně sto aut, aby FIA homologaci udělila. Enzo Ferrari proto podváděl a při značení podvozků přeskakoval čísla. Model 250 GTO vycházel z 250 GT SWB, do kterého Giotto Bizzarrini zabudoval třílitrový dvanáctiválec z 250 Testa Rossa. 

K mediálně nejznámnějším majitelům Ferrari 250 GTO patří bubeník Pink Floyd Nick Mason nebo bankéř Peter Sachs. 

Samotný Pappalardo agentuře Bloomberg transakci nepotvrdil. „K těmto věcem se nevyjadřujeme,“ řekl prý do telefonu. „Nebudu to nijak komentovat.“

Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Částka 53 milionů dolarů dělá v přepočtu 976 milionů korun. Ve světě superbohatých to není zase tak mimořádná suma. V podobné cenové hladině se pohybují například atraktivní nemovitosti v okolí Hollywoodu nebo proudový letoun Gulfstream G550, který drží český podnikatel Petr Kellner pro potřeby své rodiny a nejbližších kolegů.

Ilustrační foto: Wikipedia

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků