Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Dosavadní rekord 35 milionů USD byl touto transakcí překonán téměř o polovinu. Nový majitel není znám.
Nejdražší auto všech dob je Ferrari 250 GTO, kupec za něj dal miliardu

Významová definice slovního spojení „opravdu drahé auto“ se posunula opět o kus dál. Americký sběratel Paul Pappalardo prodal červené Ferrari 250 GTO neznámému zájemci za 52 milionů dolarů. Uvedla to agentura Bloomberg. 

Dosavadní rekord 35 milionů USD, týkající se stejného typu auta, byl touto transakcí překonán téměř o polovinu. 

Mercedes-Benz W 196 R vydražen za rekordní sumu

Mercedes-Benz W 196 R vydražen za rekordní sumu

Ferrari 250 GTO dlouhodobě patří k nejvyhledávanějším a nejvíce ceněným automobilům. V letech 1962 až 1964 jich vzniklo celkem 39 kvůli homologaci pro tehdejší závodní třídu GT3. Na tuto skutečnost odkazuje i samotný název, který je zkratkou slov Gran Turismo Omologato. 

Pravidla ovšem vyžadovala vyrobit sérii nejméně sto aut, aby FIA homologaci udělila. Enzo Ferrari proto podváděl a při značení podvozků přeskakoval čísla. Model 250 GTO vycházel z 250 GT SWB, do kterého Giotto Bizzarrini zabudoval třílitrový dvanáctiválec z 250 Testa Rossa. 

K mediálně nejznámnějším majitelům Ferrari 250 GTO patří bubeník Pink Floyd Nick Mason nebo bankéř Peter Sachs. 

Samotný Pappalardo agentuře Bloomberg transakci nepotvrdil. „K těmto věcem se nevyjadřujeme,“ řekl prý do telefonu. „Nebudu to nijak komentovat.“

Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Částka 53 milionů dolarů dělá v přepočtu 976 milionů korun. Ve světě superbohatých to není zase tak mimořádná suma. V podobné cenové hladině se pohybují například atraktivní nemovitosti v okolí Hollywoodu nebo proudový letoun Gulfstream G550, který drží český podnikatel Petr Kellner pro potřeby své rodiny a nejbližších kolegů.

Ilustrační foto: Wikipedia

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků