Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 | Foto: Petr Homolka

| Suzuki Ignis po faceliftu Foto: Suzuki

| Suzuki Ignis po faceliftu | Foto: Suzuki

Sympatické je, že ačkoliv Suziki Ignis s faceliftem zdražilo, stále drží ceny nízko a platí za jedno z nejlevnějších vozidel s pohonem všech kol na našem trhu. | Suzuki Ignis po faceliftu Foto: Suzuki

Sympatické je, že ačkoliv Suziki Ignis s faceliftem zdražilo, stále drží ceny nízko a platí za jedno z nejlevnějších vozidel s pohonem všech kol na našem trhu. | Suzuki Ignis po faceliftu | Foto: Suzuki

U Suzuki se na příplatkovou výbavu moc nehraje. Ceny jednotlivých verzí tak lze navýšit o 9000 Kč za metalízu, 18.000 Kč za dvoutónové provedení karoserie, případně za prodloužení záruky (rok za 3520 Kč, dva roky za 5100 Kč). | Suzuki Ignis po faceliftu Foto: Suzuki

U Suzuki se na příplatkovou výbavu moc nehraje. Ceny jednotlivých verzí tak lze navýšit o 9000 Kč za metalízu, 18.000 Kč za dvoutónové provedení karoserie, případně za prodloužení záruky (rok za 3520 Kč, dva roky za 5100 Kč). | Suzuki Ignis po faceliftu | Foto: Suzuki

Nad rámec linie Premium dostanete systémy nouzového brzdění, sledování únavy řidiče a varování před opuštěním jízdního pruhu, elektrické ovládání zadních oken, automatickou klimatizaci, navigaci, startování tlačítkem, vnější zpětná zrcátka se zabudovanými směrovkami či tempomat s omezovačem rychlosti. | Suzuki Ignis po faceliftu Foto: Suzuki

Nad rámec linie Premium dostanete systémy nouzového brzdění, sledování únavy řidiče a varování před opuštěním jízdního pruhu, elektrické ovládání zadních oken, automatickou klimatizaci, navigaci, startování tlačítkem, vnější zpětná zrcátka se zabudovanými směrovkami či tempomat s omezovačem rychlosti. | Suzuki Ignis po faceliftu | Foto: Suzuki

Už před ní se nabízelo pouze s mild-hybridním motorem 1.2 Dualjet,  ten byl ale v rámci faceliftu přepracován  a nově je dostupný také s převodovkou CVT. | Suzuki Ignis po faceliftu Foto: Suzuki

Už před ní se nabízelo pouze s mild-hybridním motorem 1.2 Dualjet, ten byl ale v rámci faceliftu přepracován a nově je dostupný také s převodovkou CVT. | Suzuki Ignis po faceliftu | Foto: Suzuki

Suzuki Ignis po modernizaci je od dnešního dne oficiálně na českém trhu. Zatímco před faceliftem vyšlo ve verzi Comfort s předním pohonem na 252.900 Kč, dnes je i po zahrnutí akční slevy platné do konce září k mání od 298.900 Kč. | Suzuki Ignis po faceliftu Foto: Suzuki

Suzuki Ignis po modernizaci je od dnešního dne oficiálně na českém trhu. Zatímco před faceliftem vyšlo ve verzi Comfort s předním pohonem na 252.900 Kč, dnes je i po zahrnutí akční slevy platné do konce září k mání od 298.900 Kč. | Suzuki Ignis po faceliftu | Foto: Suzuki

Nejlevnější provedení jezdí na 15palcových kolech s velkoplošnými kryty, má šest airbagů, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání, rádio s bluetooth a DAB, LED zadní svítilny či asistent rozjezdu do kopce. | Suzuki Ignis po faceliftu Foto: Suzuki

Nejlevnější provedení jezdí na 15palcových kolech s velkoplošnými kryty, má šest airbagů, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání, rádio s bluetooth a DAB, LED zadní svítilny či asistent rozjezdu do kopce. | Suzuki Ignis po faceliftu | Foto: Suzuki

Zatímco Ignis Comfort pořídíte pouze s předním pohonem, prostřední verze Premium (od 323.900 Kč) nabízí také čtyřkolku AllGrip (stojí 54.000 Kč). | Suzuki Ignis po faceliftu Foto: Suzuki

Zatímco Ignis Comfort pořídíte pouze s předním pohonem, prostřední verze Premium (od 323.900 Kč) nabízí také čtyřkolku AllGrip (stojí 54.000 Kč). | Suzuki Ignis po faceliftu | Foto: Suzuki

Má litá 16palcová kola, zadní parkovací kameru, vyhřívaná přední sedadla a vnější zpětná zrcátka, symetricky dělená a posuvná zadní sedadla, a zvolíte-li čtyřkolku, tak i asistent sjíždění svahů. Cena platí po odečtení akční slevy ve výši 20.000 Kč. | Suzuki Ignis po faceliftu Foto: Suzuki

Má litá 16palcová kola, zadní parkovací kameru, vyhřívaná přední sedadla a vnější zpětná zrcátka, symetricky dělená a posuvná zadní sedadla, a zvolíte-li čtyřkolku, tak i asistent sjíždění svahů. Cena platí po odečtení akční slevy ve výši 20.000 Kč. | Suzuki Ignis po faceliftu | Foto: Suzuki

Vrchol nabídky představuje verze Elegance. Po slevě 25.000 Kč začíná na 363.900 Kč, nabízí se s pohonem předních i všech kola a nově také s převodovkou CVT (pouze předokolka za 422.900 Kč). | Suzuki Ignis po faceliftu Foto: Suzuki

Vrchol nabídky představuje verze Elegance. Po slevě 25.000 Kč začíná na 363.900 Kč, nabízí se s pohonem předních i všech kola a nově také s převodovkou CVT (pouze předokolka za 422.900 Kč). | Suzuki Ignis po faceliftu | Foto: Suzuki

Zatímco řada výrobců u městských crossoverů úplně vypustila pohon všech kol, mini SUV Suzuki Ignis na něj nezanevřeno ani po modernizaci. | Suzuki Ignis po faceliftu Foto: Suzuki

Zatímco řada výrobců u městských crossoverů úplně vypustila pohon všech kol, mini SUV Suzuki Ignis na něj nezanevřeno ani po modernizaci. | Suzuki Ignis po faceliftu | Foto: Suzuki

Ignis na českém trhu v podstatě nemá konkurenci. Mini SUV prošlo modernizací a stále si zachovává atraktivní ceny i navzdory zdražení a změnám pod kapotou. | Suzuki Ignis po faceliftu Foto: Suzuki

Ignis na českém trhu v podstatě nemá konkurenci. Mini SUV prošlo modernizací a stále si zachovává atraktivní ceny i navzdory zdražení a změnám pod kapotou. | Suzuki Ignis po faceliftu | Foto: Suzuki

Miniaturní  SUV Suzuki Ignis  dostalo po čtyřech letech po uvedení facelift, která se dotkl všech částí vozu. Vizuálně se novinka odlišuje jinou přední částí - mlhovky se přestěhovaly ze spodního nárazníku výše a maska má nyní místo jednoduché linky čtveřici plastových podkov. Zadní část má nový a výraznější nárazník.

Miniaturní SUV Suzuki Ignis dostalo po čtyřech letech po uvedení facelift, která se dotkl všech částí vozu. Vizuálně se novinka odlišuje jinou přední částí - mlhovky se přestěhovaly ze spodního nárazníku výše a maska má nyní místo jednoduché linky čtveřici plastových podkov. Zadní část má nový a výraznější nárazník.

Novinkou v nabídce bude i převodovka CVT, která bude sekundovat pětistupňovému manuálu. Do Evropy dorazí nové Suzuki Ignis již příští měsíc.

Novinkou v nabídce bude i převodovka CVT, která bude sekundovat pětistupňovému manuálu. Do Evropy dorazí nové Suzuki Ignis již příští měsíc.

V motorové paletě zůstává motor 1.2 Dualjet s mild-hybridní technologií. Nově má ale variabilní časování ventilů nebo variabilní olejové čerpadlo pro snížení spotřeby. Kapacita lithium-iontové baterie byla zvětšena z 3Ah na 10Ah pro větší účinnost celého ústrojí. 

V motorové paletě zůstává motor 1.2 Dualjet s mild-hybridní technologií. Nově má ale variabilní časování ventilů nebo variabilní olejové čerpadlo pro snížení spotřeby. Kapacita lithium-iontové baterie byla zvětšena z 3Ah na 10Ah pro větší účinnost celého ústrojí. 

Novinky jsou i v barevné paletě, která se rozrůstá o odstín modré a šedé metalízy. Celkem je tedy Ignis k mání v jedenácti barvách, potažmo v sedmi dvoutónových kombinacích. Interiér se nedočkal žádných větších změn. Nové je kontrastní zbarvení budíků přístrojového štítu a několik barevných variant sedadel. 

Novinky jsou i v barevné paletě, která se rozrůstá o odstín modré a šedé metalízy. Celkem je tedy Ignis k mání v jedenácti barvách, potažmo v sedmi dvoutónových kombinacích. Interiér se nedočkal žádných větších změn. Nové je kontrastní zbarvení budíků přístrojového štítu a několik barevných variant sedadel. 

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka
Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 Foto: Petr Homolka
39
Fotogalerie

Nejdostupnější SUV s pohonem 4x4 končí. Oblíbeného Suzuki Ignis zbývá posledních pár kusů

Roztomilý a schopný Ignis se loučí po osmi letech výroby. O poslední skladovky se zřejmě strhne mela.

Vhodná do města, ideální na venkovské cestičky, za férové peníze a s roztomilými tvary – to byla doposud aktuální generace modelu Suzuki Ignis, vyráběná již od začátku roku 2017. Původně byla k dispozici se čtyřválcem o objemu 1242 ccm a pohonem předních nebo všech kol, po faceliftu z roku 2020 pak s motorem o objemu 1197 ccm ve verzích 1.2 Hybrid s pohonem předních kol nebo jako 1.2 AllGrip se čtyřkolkou. Kromě mimořádně šikovných rozměrů (délka 3,7 metru, šířka 1,66 metru) vynikala i velmi nízkou spotřebou okolo čtyř litrů na sto a také hmotností okolo jedné tuny.

Nyní je ale čas rozloučit se. Oficiální facebookový profil českého zastoupení Suzuki hlásí: „Se slzou v oku oznamujeme, že oblíbený malý velký hrdina městských džunglí a venkovských cest, Suzuki Ignis, se loučí. Výroba tohoto cenově nejdostupnějšího vozu s 4x4 totiž bohužel končí a modelová řada Suzuki i celý automobilový trh tak přichází o jediné mini SUV s pohonem všech kol. Nyní máte poslední možnost urvat si některý ze zbývajících kousků, které jsou u prodejců k dispozici. Díky akci Bonusovka ještě se slevou až 11.000 Kč.“

Ať už je na vině prosté stáří modelu, nebo nové nařízení EU o kybernetické bezpečnosti, platné od července 2024, pro něž se již nevyplatilo evropský model aktualizovat, bude se nám po Ignisu stýskat. V prodejích si u nás nevedl špatně – zatímco v roce 2022 jej dle údajů Svazu dovozců automobilů dostalo 130 zákazníků, loni své majitele našlo 261 kusů.

Suzuki

Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.

Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.

Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross

Doporučujeme

Články odjinud