Roztomilý a schopný Ignis se loučí po osmi letech výroby. O poslední skladovky se zřejmě strhne mela.
Vhodná do města, ideální na venkovské cestičky, za férové peníze a s roztomilými tvary – to byla doposud aktuální generace modelu Suzuki Ignis, vyráběná již od začátku roku 2017. Původně byla k dispozici se čtyřválcem o objemu 1242 ccm a pohonem předních nebo všech kol, po faceliftu z roku 2020 pak s motorem o objemu 1197 ccm ve verzích 1.2 Hybrid s pohonem předních kol nebo jako 1.2 AllGrip se čtyřkolkou. Kromě mimořádně šikovných rozměrů (délka 3,7 metru, šířka 1,66 metru) vynikala i velmi nízkou spotřebou okolo čtyř litrů na sto a také hmotností okolo jedné tuny.
Nyní je ale čas rozloučit se. Oficiální facebookový profil českého zastoupení Suzuki hlásí: „Se slzou v oku oznamujeme, že oblíbený malý velký hrdina městských džunglí a venkovských cest, Suzuki Ignis, se loučí. Výroba tohoto cenově nejdostupnějšího vozu s 4x4 totiž bohužel končí a modelová řada Suzuki i celý automobilový trh tak přichází o jediné mini SUV s pohonem všech kol. Nyní máte poslední možnost urvat si některý ze zbývajících kousků, které jsou u prodejců k dispozici. Díky akci Bonusovka ještě se slevou až 11.000 Kč.“
Ať už je na vině prosté stáří modelu, nebo nové nařízení EU o kybernetické bezpečnosti, platné od července 2024, pro něž se již nevyplatilo evropský model aktualizovat, bude se nám po Ignisu stýskat. V prodejích si u nás nevedl špatně – zatímco v roce 2022 jej dle údajů Svazu dovozců automobilů dostalo 130 zákazníků, loni své majitele našlo 261 kusů.
Suzuki je japonský výrobce automobilů a motocyklů. Michio Suzuki založil v roce 1909 společnost vyrábějící tkací stroje, první prototyp automobilu vznikl až v roce 1937.
Suzuki má své továrny i v Indii, Pákistánu nebo Maďarsku, spolupracuje s řadou automobilek.
Suzuki Ignis • Suzuki Swift • Suzuki Vitara • Suzuki S-Cross