Nejdostupnější elektromobil v Česku zdražil téměř o 45.000 Kč. Je pouze v nejvyšší výbavě a se silnějším motorem

Dacia Spring výrazně poskočila v ceníku a sází na zatím nejlépe vybavenou verzi. Slabší motorizaci už koupíte jen v užitkovém provedení.

Na našem trhu stále platí, že je Dacia Spring cenově nejdostupnějším elektromobilem, ale po poslední aktualizaci za ni zaplatíme zase o něco více. Protože modely Dacie si klienti objednávají v nejvyšších výbavách, přizpůsobila se tomu i konfigurace elektrického crossoveru Spring.

Dacia se totiž rozhodla nahradit stávající výbavu Expression novou linií Extreme se silnějším elektromotorem, která je zároveň jedinou možností. Pokud jste měli ještě zálusk na verzi Electric 45, už ji v ceníku nenajdete. Nová pohonná jednotka Electric 65 nabízí o 15 kW více (celkem 48 kW) a novou techniku zvyšující efektivitu soustavy. O tom jsme psali v oficiálním představení a nyní dorazil český ceník.

Zatímco slabší Spring začínal na 531.900 korunách, za silnější a lépe vybavený Extreme dáte minimálně 576.400 korun. V základu je pouze bílý lak, za zelený Dusty, který je symbolem nové identity značky, nebo modrý Cenote, což je tisková barva linie Extreme, si připlatíte 11.700 korun. Ještě že měděné provedení zpětných zrcátek, klik dveří a dalších částí je v ceně.

V interiéru dostanete gumové koberce se specifickým reliéfem, čalounění z umělé kůže a nedělitelnou sklopnou zadní lavici. Bezpečnost na cestách zvyšuje asistent nouzového brzdění, ABS, ESP, čelní, boční a hlavové airbagy. V zavazadelníku o objemu 290 litrů najdete opravnou sadu, rezervní kolo vyjde na 2.000 korun.

Jízdu po městě usnadní omezovač rychlosti, zadní parkovací senzory s kamerou a elektromechanický posilovač řízení. Mezi další prvky výbavy patří LED světla, senzor deště, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka, elektrické stahování oken, centrální zamykání a manuální klimatizace. Příjemnou záležitostí je multimediální zařízení s integrovanou navigací, digitálním příjmem rádia, bluetooth a zrcadlením chytrého telefonu prostřednictvím kabelu.

Co se týče nabíjení, dostanete 2,3kW kabel Flexicharger pro domácí zásuvky na 230 V. Za 6,6kW kabel typu 2 kompatibilní s wallboxy připlatíte 8.000 korun. Stejně tak musíte obětovat 15.000 korun, pokud chcete nabíjet 30kW DC nabíječkou. Cestování po městě zpříjemní nabíjecí karta Axigon kompatibilní se 70 % českých nabíječek.

Vedle praktických textilních koberců (1.639 Kč), vany do kufru (1.399 Kč) a dvou kusů zástěrek (1.129 Kč) najdete v seznamu originálního příslušenství i 7,4kW nabíjecí stanici EVlink Home s pětimetrovým kabelem za 27.990 korun. Alternativou je stejně výkonná chytrá stanice Smart Wallbox s rozšířeným digitálním managementem za 31.990 korun. Pokud máte nabíječku dál od parkovacího místa, řešením jsou různé kabely dlouhé 6,5 metru s cenami od 7.990 do 9.990 korun.

Na nový Spring poskytuje Dacia standardní 3letou záruku omezenou nájezdem 100.000 kilometrů. Na baterii dává záruku 8 let nebo 120.000 kilometrů. Garanci lze prodloužit až na 5 let a stejně tak si lze vybrat ze tří balíčků předplaceného servisu. Objednávková kniha je již otevřená.

Dacia Spring Extreme: Základní technická data a ceny 
Kapacita baterií  [kWh] 26,8
Pohon FWD
Výkon celkový [kW] 48
Točivý moment [N.m] 113
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,7
Komb. spotřeba [kWh/ 100 km] 11,9
Kombinovaný dojezd [km] 220
Provozní hmotnost [kg] 1050
Objem zav. prostoru [l] 290/620
Délka [mm] 3734
Šířka [mm] 1579
Výška [mm] 1516
Rozvor [mm] 2423
Cena Spring Extreme [Kč] 576.400

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Diskuze (11) Další článek: Jeremy Clarkson má opět problémy. Prý končí v The Grand Tour kvůli výrokům o Meghan Markleové

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,