Nejdivočejší crash test: Focus narazil do zdi v rychlosti 193 km/h

Takhle to vypadá, když se Ford Focus roztříští o masivní betonovou zeď v rychlosti 193 km/h. Výsledky nejrychlejšího crash testu světa působí děsivě.

Běžně se testují nárazy vozidel do překážky v rychlosti 64 km/h. Experti EuroNCAP podle nich „známkují“ bezpečnost aut. Britský televizní motoristický pořad Fifth Gear ale šel dále. Ukázal, co se stane, když auto narazí do zdi v rychlosti třikrát vyšší…

Klepněte pro větší obrázek
Krátce před nárazem: Ford Focus má na tachometru rychlost 193 km/h.
Klepněte pro větší obrázek
Náraz do zdi: během kratičké chvíle je polovina vozu zcela zdemolovaná.
Klepněte pro větší obrázek
Masakr: organizátoři do vozu usadili namísto drahé testovací figuríny levného panáka používaného ve výlohách obchodních domů. Dobře věděli, proč tak učinili... 
Klepněte pro větší obrázek
Na odpis: vůz je po nárazu do betonové zdi zcela zničený.
Klepněte pro větší obrázek
Hodně drsná výstraha pro všechny riskující. 
 

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků