Nejdelší drift na světě měří 374 kilometrů. Muselo se několikrát tankovat

Minulý týden jsme zveřejnili upoutávku na nové video od amerického zastoupení BMW. Nyní už víme, k čemu je dobré umět natankovat během driftování.

Pokud jste se minulý týden ťukali na čelo, k čemu je vlastně dobré umět natankovat vůz během driftování, tady je odpověď. Americké zastoupení BMW mělo v plánu zlomit světový rekord v délce driftu, na zavlažované dráze však nejsou problémem ani tak pneumatiky, jako palivo. S minulou generací modelu M5 dokázal instruktor Johan Schwartz předvést drift dlouhý více než 82 kilometrů, to je však nic proti tomu, co se povedlo nyní.

Aktérem číslo jedna bylo BMW M5 nové generace, které je standardně vybaveno chytrým pohonem všech kol s driftovacím módem. Za volant se opět posadil Johan Schwartz, který kroužil dveřmi napřed až do chvíle, než začal vozu docházet benzin. Na pomoc musela vyrazit druhá „em-pětka“ s Mattem Mullinsem za volantem a druhým Mattem, tentokrát Buttsem, trčícím z levého zadního okna a se speciální tankovací pistolí v rukou.

Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Rekordní vůz nebyl úplně sériový. Dostal závodní palivovou nádrž, které byl uzpůsoben i tankovací systém s bajonetem. Podle videa probíhalo tankování celkem čtyřikrát a každé zabralo asi 50 sekund, během nichž se mohlo přihodit cokoliv od požáru až po rozmačkání „tankovače“.

Všechno nešlo úplně podle plánu. Vozy se i lehce srazily, nakonec ale BMW M5 dokázalo během osmi hodin „nadriftovat“ 374 kilometrů, což s klidem stačilo na zápis do Guinessovy knihy rekordů.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků