Nejdelší drift na světě měří 374 kilometrů. Muselo se několikrát tankovat

Minulý týden jsme zveřejnili upoutávku na nové video od amerického zastoupení BMW. Nyní už víme, k čemu je dobré umět natankovat během driftování.

Pokud jste se minulý týden ťukali na čelo, k čemu je vlastně dobré umět natankovat vůz během driftování, tady je odpověď. Americké zastoupení BMW mělo v plánu zlomit světový rekord v délce driftu, na zavlažované dráze však nejsou problémem ani tak pneumatiky, jako palivo. S minulou generací modelu M5 dokázal instruktor Johan Schwartz předvést drift dlouhý více než 82 kilometrů, to je však nic proti tomu, co se povedlo nyní.

Aktérem číslo jedna bylo BMW M5 nové generace, které je standardně vybaveno chytrým pohonem všech kol s driftovacím módem. Za volant se opět posadil Johan Schwartz, který kroužil dveřmi napřed až do chvíle, než začal vozu docházet benzin. Na pomoc musela vyrazit druhá „em-pětka“ s Mattem Mullinsem za volantem a druhým Mattem, tentokrát Buttsem, trčícím z levého zadního okna a se speciální tankovací pistolí v rukou.

Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Rekordní vůz nebyl úplně sériový. Dostal závodní palivovou nádrž, které byl uzpůsoben i tankovací systém s bajonetem. Podle videa probíhalo tankování celkem čtyřikrát a každé zabralo asi 50 sekund, během nichž se mohlo přihodit cokoliv od požáru až po rozmačkání „tankovače“.

Všechno nešlo úplně podle plánu. Vozy se i lehce srazily, nakonec ale BMW M5 dokázalo během osmi hodin „nadriftovat“ 374 kilometrů, což s klidem stačilo na zápis do Guinessovy knihy rekordů.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků