Nejdelší drift na světě měří 374 kilometrů. Muselo se několikrát tankovat

Minulý týden jsme zveřejnili upoutávku na nové video od amerického zastoupení BMW. Nyní už víme, k čemu je dobré umět natankovat během driftování.

Pokud jste se minulý týden ťukali na čelo, k čemu je vlastně dobré umět natankovat vůz během driftování, tady je odpověď. Americké zastoupení BMW mělo v plánu zlomit světový rekord v délce driftu, na zavlažované dráze však nejsou problémem ani tak pneumatiky, jako palivo. S minulou generací modelu M5 dokázal instruktor Johan Schwartz předvést drift dlouhý více než 82 kilometrů, to je však nic proti tomu, co se povedlo nyní.

Aktérem číslo jedna bylo BMW M5 nové generace, které je standardně vybaveno chytrým pohonem všech kol s driftovacím módem. Za volant se opět posadil Johan Schwartz, který kroužil dveřmi napřed až do chvíle, než začal vozu docházet benzin. Na pomoc musela vyrazit druhá „em-pětka“ s Mattem Mullinsem za volantem a druhým Mattem, tentokrát Buttsem, trčícím z levého zadního okna a se speciální tankovací pistolí v rukou.

Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Nové BMW M5 dostane pohon 4x4, o zadokolku však nepřijdeme

Rekordní vůz nebyl úplně sériový. Dostal závodní palivovou nádrž, které byl uzpůsoben i tankovací systém s bajonetem. Podle videa probíhalo tankování celkem čtyřikrát a každé zabralo asi 50 sekund, během nichž se mohlo přihodit cokoliv od požáru až po rozmačkání „tankovače“.

Všechno nešlo úplně podle plánu. Vozy se i lehce srazily, nakonec ale BMW M5 dokázalo během osmi hodin „nadriftovat“ 374 kilometrů, což s klidem stačilo na zápis do Guinessovy knihy rekordů.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků