Nejcennější značkou aut je Toyota. Drží se před BMW a Mercedesem

Absolutnímu pořadí nejhodnotnějších značek vévodí technologické firmy. Automobilky se mohou srovnávat s velkými jmény z oboru luxusních módních doplňků nebo kosmetiky.
Nejcennější značkou aut je Toyota. Drží se před BMW a Mercedesem

V aktuálním žebříčku BrandZ TOP 100 se na prvním místě drží i přes dvouporcentní propad proti loňskému roku Toyota jako nejcennější automobilová značka na světě. Na záda jí ale dýchá BMW a Mercedes. Skokanem roku je Audi, které si polepšilo meziročně o 43 %.

Toyota Hilux: Nová generace byla oficiálně představena

Toyota Hilux: Nová generace byla oficiálně představena

Hodnota značky Toyota byla vyčíslena na necelých 29 miliard dolarů, BMW je oceněno na 26,3 miliardy a Mercedes-Benz na 21,8 miliardy dolarů. Do TOP 10 se vešel i Lexus, který byl ohodnocen na 4,3 miliardy dolarů.

Pořadí TOP 10 nejcennějších automobilových značek
Pořadí Značka Hodnota v mld USD Změna 2014/2015
1. Toyota 28,913 -2 %
2. BMW 26,349 2 %
3. Mercedes-Benz 21,789 1 %
4. Honda 13,332 -5 %
5. Ford 13,106 11 %
6. Nissan 11,411 3 %
7. Audi 10,127 43 %
8. Volkswagen 9,283 10 %
9. Land Rover 4,987
10. Lexus 4,329

Říkáte si, že s hodnotou skoro 29 miliard dolarů musí být Toyota mezi nejcennějšími značkami vůbec? Například takový Apple má hodnotu 247 miliard dolarů, Google skoro 174 miliard a i Coca-Cola, McDonald's a Marlboro se drží nad 80 miliardami dolarů a v TOP 10 nejcennějších značek světa.

Tři nejcennější automobilky se pohybují ve stejných místech jako třeba značka Louis Vuitton, L'Oréal Paris, Starbucks nebo Subway. Cennější je třeba i obchodní portál Amazon (přes 62 miliard dolarů). Zajímavou infografiku ohledně vývoje hodnot značek najdete přímo na stránkách BrandZ TOP 100.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků