Nejcennější značkou aut je Toyota. Drží se před BMW a Mercedesem

Absolutnímu pořadí nejhodnotnějších značek vévodí technologické firmy. Automobilky se mohou srovnávat s velkými jmény z oboru luxusních módních doplňků nebo kosmetiky.
Nejcennější značkou aut je Toyota. Drží se před BMW a Mercedesem

V aktuálním žebříčku BrandZ TOP 100 se na prvním místě drží i přes dvouporcentní propad proti loňskému roku Toyota jako nejcennější automobilová značka na světě. Na záda jí ale dýchá BMW a Mercedes. Skokanem roku je Audi, které si polepšilo meziročně o 43 %.

Toyota Hilux: Nová generace byla oficiálně představena

Toyota Hilux: Nová generace byla oficiálně představena

Hodnota značky Toyota byla vyčíslena na necelých 29 miliard dolarů, BMW je oceněno na 26,3 miliardy a Mercedes-Benz na 21,8 miliardy dolarů. Do TOP 10 se vešel i Lexus, který byl ohodnocen na 4,3 miliardy dolarů.

Pořadí TOP 10 nejcennějších automobilových značek
Pořadí Značka Hodnota v mld USD Změna 2014/2015
1. Toyota 28,913 -2 %
2. BMW 26,349 2 %
3. Mercedes-Benz 21,789 1 %
4. Honda 13,332 -5 %
5. Ford 13,106 11 %
6. Nissan 11,411 3 %
7. Audi 10,127 43 %
8. Volkswagen 9,283 10 %
9. Land Rover 4,987
10. Lexus 4,329

Říkáte si, že s hodnotou skoro 29 miliard dolarů musí být Toyota mezi nejcennějšími značkami vůbec? Například takový Apple má hodnotu 247 miliard dolarů, Google skoro 174 miliard a i Coca-Cola, McDonald's a Marlboro se drží nad 80 miliardami dolarů a v TOP 10 nejcennějších značek světa.

Tři nejcennější automobilky se pohybují ve stejných místech jako třeba značka Louis Vuitton, L'Oréal Paris, Starbucks nebo Subway. Cennější je třeba i obchodní portál Amazon (přes 62 miliard dolarů). Zajímavou infografiku ohledně vývoje hodnot značek najdete přímo na stránkách BrandZ TOP 100.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků