Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota

Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota

Společnost Interbrand uveřejnila výsledky svého průzkumu a z nich vyplynulo, že nejcennější značkou světa zůstává nadále Coca-Cola. Druhá příčka patří značce IBM a třetí Microsoftu. Nejvyšší růst hodnoty zaznamenala Apple, která se díky tomu dostala do první desítky nejhodnotnějších značek. Technologické značky vévodí první desítce žebříčku a jsou mezi nimi pouze značky ze Spojených států.

Za zahraničí je na žebříčku nejvýše japonská Toyota na 11. pozici, zároveň je to první automobilová značka v žebříčku. Za ní následuje další značka aut Mercedes.

Klepněte pro větší obrázek

Seznamu 100 značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 49. Z Evropy je v žebříčku 38 značek, a to z Německa, Francie, Švýcarska, Itálie, Británie, Švédska, Nizozemska, Finska a Španělska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a po jedné z Mexika a Tchaj-wanu.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí. 

Pořadí deseti nejcennějších světových značek: 

1. Coca-Cola (71,861)
2. IBM (69,905)
3. Microsoft (59,087)
4. Google (55,317)
5. GE (42,808)
6. McDonald's (35,593)
7. Intel (35,217)
8. Apple (33,492)
9. Disney (29,018)
10. HP (28,479)

Údaj v závorce udává hodnotu značky v miliardách dolarů. 
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků