Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota

Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota

Společnost Interbrand uveřejnila výsledky svého průzkumu a z nich vyplynulo, že nejcennější značkou světa zůstává nadále Coca-Cola. Druhá příčka patří značce IBM a třetí Microsoftu. Nejvyšší růst hodnoty zaznamenala Apple, která se díky tomu dostala do první desítky nejhodnotnějších značek. Technologické značky vévodí první desítce žebříčku a jsou mezi nimi pouze značky ze Spojených států.

Za zahraničí je na žebříčku nejvýše japonská Toyota na 11. pozici, zároveň je to první automobilová značka v žebříčku. Za ní následuje další značka aut Mercedes.

Klepněte pro větší obrázek

Seznamu 100 značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 49. Z Evropy je v žebříčku 38 značek, a to z Německa, Francie, Švýcarska, Itálie, Británie, Švédska, Nizozemska, Finska a Španělska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a po jedné z Mexika a Tchaj-wanu.

Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí. 

Pořadí deseti nejcennějších světových značek: 

1. Coca-Cola (71,861)
2. IBM (69,905)
3. Microsoft (59,087)
4. Google (55,317)
5. GE (42,808)
6. McDonald's (35,593)
7. Intel (35,217)
8. Apple (33,492)
9. Disney (29,018)
10. HP (28,479)

Údaj v závorce udává hodnotu značky v miliardách dolarů. 
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků