Toyota se po jednoroční přestávce vrátila na trůn, když byla jmenována nejcennější automobilovou značkou pro rok 2011. Před tím kralovala v letech 2006-2009.
V žebříčku BrandZ Top 100, který každoročně sestavuje společnost Millward Brown a jehož výsledky dnes byly zveřejněny, předstihla BMW. Německá automobilka byla jedničkou v loňském roce.
Toyota se stala nejcennější automobilovou značkou světa i navzdory masivním svolávacím akcím. Hodnota značky stoupla o jedenáct procent na 24.2 miliardy dolarů.
Peter Walshe, ředitel společnosti Millward Brown řekl, že akce, jejichž cílem bylo odstranit některé závady vozů značky Toyota, nijak nepoškodily důvěru zákazníků. „Toyota byla vysoce ceněná značka už před těmi akcemi. A zůstala jí i po nich. Motoristé ocenili, že jednala zodpovědně.“
Na třetí místo se posunul Mercedes-Benz, když jeho hodnota stoupla o dvanáct procent. Za ním skončily Honda a Porsche.
Překvapivé je umístění Nissanu. Hodnota značky stoupla o 17 procent. Podle analytiků automobilce pomohl hlavně rozruch kolem nového elektromobilu Leaf. Walshe k tomu řekl: „Nissan se snaží prezentovat jako vedoucí výrobce ´zelených´ aut a tento postoj se mu začíná vyplácet. Snaží se dělat věci jinak než ostatní, vydělit se.
Každoroční průzkum společnosti Millward Brown je velmi reprezentativní. Svůj žebříček BrandZ Top 100 sestavuje po rozhovorech s více než jedním milionem respondentů a po analýze finančních a ekonomických dat z Bloombergu a Datamonitoru.
Celkovým vítězem a nejcennější značkou světa se stal Apple, který sesadil Google.