Nejcennější automobilová značka? Překvapivě opět Toyota

Toyota se po jednoroční přestávce vrátila na trůn, když byla jmenována nejcennější automobilovou značkou pro rok 2011. Před tím kralovala v letech 2006-2009.

V žebříčku BrandZ Top 100, který každoročně sestavuje společnost Millward Brown a jehož výsledky dnes byly zveřejněny, předstihla BMW. Německá automobilka byla jedničkou v loňském roce.

Toyota se stala nejcennější automobilovou značkou světa i navzdory masivním svolávacím akcím. Hodnota značky stoupla o jedenáct procent na 24.2 miliardy dolarů. 

Peter Walshe, ředitel společnosti Millward Brown řekl, že akce, jejichž cílem bylo odstranit některé závady vozů značky Toyota, nijak nepoškodily důvěru zákazníků. „Toyota byla vysoce ceněná značka už před těmi akcemi. A zůstala jí i po nich. Motoristé ocenili, že jednala zodpovědně.“

Na třetí místo se posunul Mercedes-Benz, když jeho hodnota stoupla o dvanáct procent. Za ním skončily Honda a Porsche.

Překvapivé je umístění Nissanu. Hodnota značky stoupla o 17 procent. Podle analytiků automobilce pomohl hlavně rozruch kolem nového elektromobilu Leaf. Walshe k tomu řekl: „Nissan se snaží prezentovat jako vedoucí výrobce ´zelených´ aut a tento postoj se mu začíná vyplácet. Snaží se dělat věci jinak než ostatní, vydělit se.

Každoroční průzkum společnosti Millward Brown je velmi reprezentativní. Svůj žebříček BrandZ Top 100 sestavuje po rozhovorech s více než jedním milionem respondentů a po analýze finančních a ekonomických dat z Bloombergu a Datamonitoru. 

Celkovým vítězem a nejcennější značkou světa se stal Apple, který sesadil Google.  
 

Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků