Nejčastější triky prodejců ojetých aut, na které jim stejně skočíte

42 komentářů

Míra
27. října • 16:06

Taky jsem jednou měl tu možnost nakoupit v bazaru Esa. Trochu jsem měl z toho obavy, je to takový 50 na 50. Říkal jsem si, že při mojí smůle to dopadne špatně a nakonec to tak horký nebylo. Měl jsem s sebou známýho, co je autovej maniak, takže mi víc než dobře pomohl vybrat. Tam ani nešlo o to, jestli byly už na místě porouchané. Žádný takový jsme nenašli, ale spíš šlo o jejich "budoucnost". Některý měly věci, který jsou dost poruchový a drahý náhradní díly atd, což já bych, jako obyčejnej smrtelník nevěděl.:) Obecně platí, čím jednodušší auto, tím míň poruch. Mám auto s běžnou výbavou, nic navíc a jezdí to dobře.

Lubos
18. května • 12:39

Ja osobne si myslim ze po tom kvantu clanku co furt vsude vychazej jsou uz snad vsechny finty odhaleny a nikdo jim na to jen tak neskoci ne? Ja mam rad kdyz se se mnou jedna na ferovku a ne zadne chozeni kolem horke kase. Hezky vsechno narovinu. Nakup v bazosi auto esa mi trval asi hodinu a pul a to vcetne podepsani papiru. Vybral jsem prvni auto co mi padlo do voka. Bylo nebourany, najeto kolem stovky, stav uchazejici. Poradne jsem si to jeste prohlidnul, ale nic zasadniho jsem neobjevil, takze jsem zaplatil a jel. Delam v autech takze uz proste poznam, kdy auto za ty prachy stoji a kdy ne.

mirkokon
26. února • 14:54

no když člověk kupuje radši u dovozce, první se domluví, co chce, a pak mu to dovezou z německa, tak se těmhle hnusům vyhne. mě dováželi nějakcí specialisti na autosalonovy auta, od brna, story auto nebo tak něco. pěkně blbej název, ale auto jezdí jedna báseň, ještě smrdí tou novotou;-)

Lord Owl
21. prosince • 10:41

Další vykutálená praktika bazarů jsou jejich "rádoby" kupní smlouvy.
Už když to začíná nadpisem faktura, tak mi z toho jde hlava kolem.
Generuje jim to nějaký neaktualizovaný software (beztak pirátský) , a už jsem to viděl opravdu u hodně bazarů.
Kdo si to nastuduje, tak radši odejde s prázdnou.

Tom
20. prosince • 21:29

To,že 15 let staré auto má najeto minimálně 300 000 km, nemusí být pravidlo.Vlastním Seat Ibiza 1.4 benzín 2004.Koupeno v Auto Esa v roce 2006 najeto 40 000 km, dnes 2015 95 000 km.Rodiče Škoda Felícia 1.3 koupeno nové v roce 1997 dnes 100 000 km.Znám víc lidí co za 10 let najeli do 100 000 km.

Martin
20. prosince • 13:32

Myslím si,že lidi chtějí být klamáni.Známí prodával auto se servisní knížkou a 220 tis najeto,po 3 měsících servisku vyhodil,vyměnil budíky se 130 tis a auto odjelo za 4 dny.Takových případů je spoustu.Až budou lidi chápat,že stav auta je důležitější než počet ujetých km,tak se stáčet přestane.

ST
20. prosince • 12:04

Prostě a zkrátka pokud si někdo chce koupit auto, tak ať si sebou vezme mechanika. Ideálně takového, který daný vůz dobře zná, ví, kde jsou jeho slabé stránky, aby věděl na co se má dívat, co je třeba dobře prověřit, aby později nebyly problémy. ¨
Bohužel většina lidí se dívá pouze na rok výroby, počet najetých km a cenu. Ženy ještě řeší barvu. Nic více je nezajímá. Auto, které má 200 - 400 000 km se jim jeví jako totální šrot při tom může být mnohem lepší koupí než stočenka s obligátními 120-160 000 km. Takže pak se není co divit, že jim bazaristé v jejich přáních vycházejí vstříc. Každý by chtěl málo jedné auto v bezvadném stavu za hubičku. Bohužel se zázraky jaksi nekonají....

Tereza
19. prosince • 20:20

Pokud je auto dovozené z Německa, Rakouska, tak platí těch 300 000 km, u nás je situace jiná, viz. glosy, ale z Německa ani z Rakouska bych si ojetinu nekoupila, protože jsou rezavé jako liška a z Itálie také ne, protože jsou otlučené skoro za všech stran, špinavý interiér od nadměrného prachu, olezený lak a těsnění poškozené od tropického slunka, ale zespodu jsou jako nové bez rzi, ale to je tak první a zároveň poslední bezvýznamné plus.

Ludek_II
20. prosince • 9:43

Mam pocit, ze se v kuchyni neco pali, lisko.

Antiautomat
19. prosince • 17:32

Auto treba pozriet zospodu. A samozrejme bazaru sa vyhnut na kilometre. Stale nechapem, ako moze jedinec s normalnym IQ kupou niecoho, z coho vidi tak cca 20%, dobrovolne zasponzorovat tu bandu zlodejov.

R
19. prosince • 17:22

Mám doma 5008 2.0hdi a po necelých dvou letech najeto necelých 8000km...pro mě je podstatné, že žena a děti sednou a jedou a bezpečí...

Kuzma
19. prosince • 16:47

To stáčení je klasika. Zažil jsem auto co sem bylo dovezeno a na první STK nechali km nestočené, šlo rovnou do auto ESA co se poslední dobou chlubí kde čím a najednou byl stočení o víc než 100 tkm (je to cca 10 lez zpátky). Když to stočí před českou STK tak je na prd i placení firmám za zjištění historie vozu, najdou totiž jen km z STK a kolik to najelo předtím v cizině se dá zjistit leda v servisu při procházení dat z různých řídících jednotek kterých je v autě hromada a většinou změní údaj jen v hlavní. Placené prověření vozu po netu přes vin nemá cenu, většinou se autobazary chlubí certifikátem protože před certifikací to ženou na STK stočené takže dostanou papír jak km dle vin sedí :-D

TumaPetr
19. prosince • 12:52

To známe. U Štěpánka jsem koupil Oktávku s cca dva týdny starou technickou. Později jsem zjistil, že je v háji lambda sonda a prasklé parohy. Takže oprava cca 10 - 15K a docela by mne zajímalo, jak to mohlo projít emisama?...

LukasH
20. prosince • 11:49

My koupili Golfa IV co mel už 300 000 km najeto, ale mel týden starou technickou a i prodejce nám tvrdil, ze to auto je vzhledem ke svému nájezdu v super technickém stavu. Po týdnů ježdění začalo něco triskat od zadní napravy, tak to šlo na servis. V servise se hodně divili, ze to prošlo nedávno technickou. Oprava vyšla na 30 000, což byla pořizovací cena vozidla. Po opravě jezdí prozatím auto bez problemu .

eLzyx
19. prosince • 14:39

brácha koupil Volvo s tím, že nemá platnou TK, tak ať ji bazar zařídí, když se nemá ke slevě. Druhý den to technickou mělo. To, že tomu autu chcípla ještě na cestě domů baterka, to ještě jakžtakž beru. Bazarník tam prostě nacpal ten největší drek co tam měl. Ale jak je možné, že to auto prošlo TK, když tomu nesvítila půlka žárovek a chyběla tomu většina z povinné výbavy?

sokar
19. prosince • 15:53

Prodávali jsem xc60 s vědomím a informací z autorizovaného servisu, že je motor K.O. tlumiče, brzdy,ložiska atd. Prostě volvo kvalita ve 230000km . Autorizovaný prodejce auto vykoupil a druhý týden přeprodal bazaru. Navýšení ceny o 200tisíc !!! + titulek TOP STAV.
A to bral motor 1L oleje na 1000km.
Víme že s autem se udělalo jen to, že se umylo a vysálo.
Takže největší fígl bazaru je magická formule : TOP STAV.Chtěl jsem koupit nissan 370z a v autorizovaným showroomu stálo 800k a najeto mělo 3600km. Tak nějak jsem váhal a auto zmizelo. Za měsíc se objevilo u prodejce nissanu v jiným městě. Prodejce se tvářil jako autorizovaný, ale nebyl. Podle vinka stejné auto, kde navíc byla tónovaná skla+ cenovka o 100k vyšší a na tachometru 27km. Rozdíl v km mi vysvětlit nedokázali, když jsem 2 dny před podpisem smlouvy podle vinka zjistil, že je to to samý auto,kde bylo původně najeto 3600km......

eLzyx
19. prosince • 16:32

tak tlumiče, brzdy a ložiska ve 230t km nejsou nic hrozného, naopak bych řekl, že je to nadstandardní výdrž v kategorii SUV.
Co se týče motoru ... počítám, že to byla D5, dlouhý servisní interval a řidič závodník. Ano na takové zacházení to už není stavěné.

Kenny
19. prosince • 13:39

Normálně, šáhli do stolu pro nálepku, nalepili, vypsali a byla technická nebo emise. Pán z STK donese další nálepky. Nálepky ve škole prodávali spolužákům aj synové malých servismanů.

JirkaK
19. prosince • 11:38

Taky se mi stalo v jednom velkém, největším autobazaru, že tam ještě ráno volám, jestli to konkrétní auto, o které mám zájem, tam ještě je. Samozřejmě, že ano, přijeďte si. Za tři hodiny obcházím plac, samozřejmě nikde nic. Ale hejla je potřeba nalákat, aby dorazil, třeba ho na něco ukecáme, že jo. Že tam jede stopadesát kilometrů zbytečně je přece jeho věc.
Potom mi k tomu ještě řekl jeden místní servisák - i tam se dá dobře koupit. Ale - odmítnout úvěr, odmítnout veškerý předprodejní servis, prostě pokud se po zkušební jízdě pro to auto rozhodnete, někdo se do něj musí posadit a do konce prodejní procedury už z něj nevystoupit. Budou vás ukecávat na úvěr, na přídavnou záruku, nabízet ten předprodejní servis - ztratíte tím dvě -tři hodiny, navíc po tu dobu nemáte auto pod kontrolou a ty kurvy z něj prý zatím očešou vše co je ještě v pořádku a dá se to rychle přemontovat - turbo, baterku, alternátor, startér, rádio, atd a nahradí šuntem před smrtí.

Ludek_II
19. prosince • 12:09

to musí mít velké sklady rádií, tureb, baterek, alternátorů, startérů atd.

d
19. prosince • 9:12

A ještě další fígl - v nabídce na netu mají 2-3 skoro stejná auta, ale když tam přijedete tak to v lepším stavu a lepší výbavě akorát prodali a už tu mají jenom tohle, o trochu horší, a když tam jste z větší dálky a déle hledáte tak ho taky vemete. Kdepak - otočit a pryč od takových prodejců.

Clio
18. prosince • 20:56

... a ja také... Clio r.v. 2009, najeto 53 000 km.... zkrátka, když dojdou prachy na benzin, nemusím být ani starej pán v důchodu... protože někdy nemohu vyjet ani na ty dušičky.... zasraná práce...

eLzyx
18. prosince • 22:10

já třeba více najezdím služebákem, když to mám po cestě, tak si mohu zařídit i soukromé věci. Samozřejmě tak, aby to neovlivňovalo chod firmy v negativním smyslu.
Takže se svým soukromým autem vyjedu akorát na dovolenou, nebo někdy o víkendy jen tak, aby se srovnaly gumy a nezvodnatěl benzin bez užitku.

eLzyx
18. prosince • 19:56

a co se týče té totální bouračky, tak i to je nicneříkající. Viz http://galerie.autorevue.cz/showphoto.php...
tomu autu vlastně ani nic není, přesto pojišťovnou zlikvidováno jako totálka ... ekonomická. Nikoliv technická. Tady nedošlo k poškození hlavních částí karoserie, takže nevidím důvod proč se takové opravy bát.

eLzyx
18. prosince • 19:46

safra, mám extrémně vzácnou výjimku :-D 15 let starou ojetinu se 155t km. A to ani nejezdím do kostela :-O

tvujprinc
15. ledna • 17:52

No jednou jsem si koupil v bazaru auto mělo nalítáno 112000 akorat se mi po 8 000 začalo sypat pak se ukázalo že byl tachoměr stočenej asi o 90 000 :( tak jsem si nechal dovest auto z německa a jsem spokojenej http://autotrip.cz/dovoz-aut-z-nemecka/...

martinX34
20. prosince • 10:21

Pred 3 rokmi som predaval moje stare auto - 10 rocna Fiesta mala najazdene 43 000 km.Bol som prvy majitel takze najazd bol realny.

Kenny
19. prosince • 13:36

Já mám auta 2. S druhým jsem za 6 let najel asi 30 tkm :-) Auto je garážováno v domě, zítra půjde bobek zazimovat, sůl zatím nepoznal. Do bazarů nechodím, tam jsou prasečiny. Už jen název profesí které mají, prodejce -ok. Ale "přípravář" tedy člověk co celé dny dělá z čertic anděla, nene. Na druhou stranu dokud se z áček mohl stát takový gigant, tak tady už je každá pomoc či rada stejně marná.

Michal Kohlík (Potkan007)
18. prosince • 19:56

Na jaře jsem prodával 14 let starou Fabii s 55 600 km a neprůstřelným doložením kilometrů, auto jsem znal od chvíle, kdy vyjelo z autosalonu. :-)

wlado
21. srpna • 13:51

S ho znal, či mal?

Mino
18. prosince • 22:05

Takových případů je více, osobně mi přijde, že znám více lidí, kteří najedou méně než 10 tkm ročně než naopak. Kamarád kupoval Punto před nějakými sedmi lety a má tuším kolem 20 tkm. Kupoval jsem v 3/2013 auto z 12/2006 se 48 tkm, ještě s původními gumami z výroby s cca 6mm vzorkem. Dneska má 74 tkm, ročně najede v průměru 8 tkm...

dr.
20. prosince • 20:21

já najedu ročně tak 7 tis, a auto je garážované, jezdím jen sobrých servisů a kupuju origo díly, ten kdo ho má po mě vyhraje v loterii .)

foxtrot
5. ledna • 10:42

Jo, takhle jsem to měl taky, origo díly, nízký nájezd. Prodal jsem auto frajírkovi s tím, že věděl, že případné promáčkliny z parkoviště apod. byly měněny za origo díly z havarijka. Po půl roce mne hnal k soudu s tím, že jsem mu neřekl, že to bylo bourané (kecal, nic než promáčklé dveře z parkoviště tomu nebylo). Soudkyně prohlásila, že origo díly snižují cenu auta a vysoudil pětinu ceny zpět:-( Takže origo díly a nízký nájezd jsou při prodeji na prd...

tusedim
19. prosince • 8:40

A ja som kupoval 8 rocne bmw 5 s 38 tis km... predaval som ho s 58 tis km ako 4 ty majitel. Nikto to nechcel lebo ze to je stocene. (zmeny majitelov boli iba administrativne v ramci rodiny a auto stalo v stale tej istej garazi). Odo mna to kupil servisak pre zenu. Ta na tom nabehala 3 tis km. A ako piaty majitel to predal so 60 tis km siestemu dalej. Na trhu su aj vynimky. A pritom sa nejednalo o tipicke nedelne auto...

sokar
19. prosince • 9:01

Máme doma volvo c30 9let a 27000Km. Až ho budem prodávat,nikdo neuvěří.....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Budulínek
19. prosince • 21:57

A na co to auto máš? Na koukání? Ach jo. :-/

sokar
19. prosince • 22:15

Aut je doma 10 a tohle je jen jednou týdně cca 20km.
Některý maj nájezd 100k ročně, jiný 50k a tak ruzně.
Rozhodně nebudem jediný kdo to tak má.
To volvo c30 je vyloženě pro svátečního řidiče z kruhu rodinného :-D
Nevýhoda je, že auto je znehodnoceno věkem a nájezd nikdo neuvěří, takže se ani prodávat nebude.:-D

Arakain
20. července • 17:52

Hlásím se o něj, potřebuju podobný zázrak pro tchána. Mail auto@789.cz

Lord Owl
21. prosince • 10:38

Kdyby jo, tak se na mě obraťte :-)

Mitch
19. prosince • 11:49

Tak to jste mohli odjezdit v taxiku a vyslo by vas to levnejc. Auto ktery stoji v garazi je nesmysl.

manga
21. prosince • 15:10

Mno vím o XC60 D4 koupené od nova s nájezdem 4 tis km za rok... Když jsem se majitele ptal, proč si nekoupil něco silnějšího a hlavně v benzínu, tak mi odvětil, že by ho to přece v benzínu sežralo a že sem asi blbej, když si přece všichni kupují auta v naftě. Jinak ten majitel je prototyp vesnického balíka, zbohatl tím, že vykradl nápad někoho jiného.

tusedim
19. prosince • 8:49

A pripad z druheho konca. Kamarat predal 3/4 rocne bmw so 100 tis km, ktore za ten cas raz bolo na streche a raz burane na zadok. Skratka ludia zaberaju na uzasnu kupu skoro noveho auta po obchodakovi, s dialnicnym najazdom :)

Doporučujeme

Články odjinud