Nejbezpečnějším SUV v Evropě je VW Tiguan, vyhodnotila EuroNCAP

Letos podstoupilo hodnocení bezpečnosti u nezávislé organizace EuroNCAP málo vozů, proto byli vyhlášeni vítězové jen v některých kategoriích.
Nejbezpečnějším SUV v Evropě je VW Tiguan, vyhodnotila EuroNCAP

Jestliže hledáte nejbezpečnější malé SUV v evropské verzi, měli byste zavítat do nějakého dealerství Volkswagenu a hledat tam vhodnou variantu nové generace Volkswagenu Tiguan. Pokud vás zajímají malá rodinná auta, měli byste v úvahu vzít Hyundai Ioniq, pokud větší vozy pro rodinu, tak Toyotu Prius.

Vyplývá to ze zprávy organizace EuroNCAP, která každoročně vyhlašuje auta, která při jejich testech získala nejvíce bodů ve svých kategoriích.

Jelikož letos se testoval relativně malý počet vozů (celkem 18), nebylo možno vyhlásit vítěze v řadě dalších kategoriích. Buď totiž testy neprošlo vůbec žádné auto nebo třeba jen jedno jediné.

Na to svým způsobem doplatil nový Mercedes-Benz třídy E, který při testování sice exceloval, avšak žádný jeho konkurent se crash testům nepodrobil. Titul Best in Class (nejlepší ve třídě) mu tedy nemohl být udělěn.

Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Letos získalo maximální počet pěti hvězdiček během testů EuroNCAP celkem 14 automobilů (Audi Q2, Ford Edge, Hyundai Ioniq, Suzuki Ignis, Mercedes-Benz E, Kia Niro, Peugeot 3008, Renault Scénic, Subaru Levorg, Toyota Hilux, Alfa Romeo Giulia, Seat Ateca, Volkswagen Tiguan, a Toyota Prius. Jenže Toyota Hilux, Kia Niro a Suzuki Ignis pouze ve verzi s takzvaným Safety Packem, který standardní výbavu doplňuje o řadu elektronických asistenčních systémů.

Bez nich sériový crossover Kia Niro získal čtyři hvězdičky, pick-up Toyota Hilux a  malý vůz Suzuki ignis dokonce jen tři.

Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Plánuje se nový crash test: Ukáže špatné bezpečnostní standardy?

Při nynější verzi testů vozy v laboratořích EuroNCAP podstupují čtyři typy nárazů. První se odehrává při rychlosti 64 kilometrů v hodině a vůz naráží do deformovatelné přepážky 40 procenty své přídě. Následuje  test, kdy auto narazí takzvaně do zdi celou přídí, dále se proti boku auta rozjede vozík rychlostí 50 kilometrů v hodině a nakonec auto v rychlosti 29 kilometrů v hodině narazí bokem na sloup.

Do celkového hodnocení se započítají jak body získané za ochranu dospělých cestujících na předních sedadlech, tak i dětí v autosedačkách vzadu při zmiňovaných nárazech, dále také ohleduplnost vůči chodcům při jejich sražení. Do výsledku stále výraznější měrou zasahují body za přítomnost různých bezpečnostních asistenčních systémů, například připomínačů nezapnutých pásů, omezovačů rychlosti a autonomního brzdění před překážkou.

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků