Nejbezpečnější hlavové opěrky má automobilka Volvo

Všechny modely vozů Volvo patří podle britské pojišťovací výzkumné společnosti Thatcham k naprosté špičce. Potvrzují to výsledky nejnovějšího hodnocení odolnosti nových vozů při nárazech zezadu, které byly zveřejněny 7. října.

Volvo je jedním ze tří výrobců, jejichž celý výrobní program dosáhl nejlepšího hodnocení. Společnost Thatcham provedla statické testy zaměřené na konstrukci a umístění opěrek hlavy u 500 evropských modelů automobilů. „Jsme tímto výsledkem velmi potěšeni,” uvádí Lotta Jakobsson, specialistka na bezpečnost při nárazech zezadu ve Volvo Car Corporation. „Společnost Volvo si je dlouhodobě vědoma významu bezpečných hlavových opěrek a patří k jejich průkopníkům.“

„Statické zkoušky hlavových opěrek samozřejmě vypovídají o tom, k čemu ve skutečnosti dochází, pouze zčásti. Proto se společnost Volvo již více než deset let věnuje dalšímu vývoji statických opěrek. Tento vývoj v roce 1998 vyústil v zavedení systému pro ochranu před hyperflexí krční páteře nazvaného WHIPS,“ uvedla na toto téma Lotta Jakobson.

U systému WHIPS je celé přední sedadlo konstruováno tak, aby pomáhalo chránit krk cestujícího při nárazu zezadu. V takovém případě se celé sedadlo a opěrka hlavy posunou směrem vzad a ztlumí tak pohyb hlavy a horní části těla. Tímto způsobem je současně možné zmírnit odraz těla směrem vpřed, ke kterému obvykle dochází.

„Po čtyřech letech, kdy je systém v našich vozech používán v běžném provozu, jsou výsledky shromážděné týmem pro zkoumání dopravních nehod velmi slibné,“ dodává Lotta Jakobsson.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků