Nejbezpečnější hlavové opěrky má automobilka Volvo

Všechny modely vozů Volvo patří podle britské pojišťovací výzkumné společnosti Thatcham k naprosté špičce. Potvrzují to výsledky nejnovějšího hodnocení odolnosti nových vozů při nárazech zezadu, které byly zveřejněny 7. října.

Volvo je jedním ze tří výrobců, jejichž celý výrobní program dosáhl nejlepšího hodnocení. Společnost Thatcham provedla statické testy zaměřené na konstrukci a umístění opěrek hlavy u 500 evropských modelů automobilů. „Jsme tímto výsledkem velmi potěšeni,” uvádí Lotta Jakobsson, specialistka na bezpečnost při nárazech zezadu ve Volvo Car Corporation. „Společnost Volvo si je dlouhodobě vědoma významu bezpečných hlavových opěrek a patří k jejich průkopníkům.“

„Statické zkoušky hlavových opěrek samozřejmě vypovídají o tom, k čemu ve skutečnosti dochází, pouze zčásti. Proto se společnost Volvo již více než deset let věnuje dalšímu vývoji statických opěrek. Tento vývoj v roce 1998 vyústil v zavedení systému pro ochranu před hyperflexí krční páteře nazvaného WHIPS,“ uvedla na toto téma Lotta Jakobson.

U systému WHIPS je celé přední sedadlo konstruováno tak, aby pomáhalo chránit krk cestujícího při nárazu zezadu. V takovém případě se celé sedadlo a opěrka hlavy posunou směrem vzad a ztlumí tak pohyb hlavy a horní části těla. Tímto způsobem je současně možné zmírnit odraz těla směrem vpřed, ke kterému obvykle dochází.

„Po čtyřech letech, kdy je systém v našich vozech používán v běžném provozu, jsou výsledky shromážděné týmem pro zkoumání dopravních nehod velmi slibné,“ dodává Lotta Jakobsson.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků