Nejbezpečnější auto roku 2018? Podle hodnocení Euro NCAP je to Volvo XC40

V nabídce švédského Volva je XC40 opravdu populárním modelem. Nově se přitom může nejmenší crossover pyšnit dalším úspěchem.

Evropská organizace Euro NCAP, provádějící nárazové testy a hodnocení bezpečnosti aut, za minulý rok otestovala celou řadu nových vozidel. Jen jedno z nich však celkovým hodnocením překonalo všechny ostatní. A jelikož žebříčky nejbezpečnějších vozidel tradičně okupují modely Volvo, vlastně není překvapením, že za uplynulý rok 2018 je tímto modelem právě XC40.

Tabulku nejbezpečnějších vozidel za minulý rok dle testování Euro NCAP vede XC40 s nejvyšším hodnocením 97 % za bezpečnost řidiče a dospělých pasažérů. Jen o procento nižší výsledek s 96 % pak společně drží další Volva, přesněji sedan S60 a kombi V60, přičemž na švédskou úroveň dosahuje i německý Mercedes-Benz s nejnovější třídou A.

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo mimochodem zmiňuje, že testování Euro NCAP 2018 bylo dosud nejnáročnější, jelikož nové metodiky ještě tvrději hledí na standardní výbavu posledních bezpečnostních technologií – například jako detekci slepého úhlu, automatické brzdění v případě detekce chodců či cyklistů nebo systém udržování jízdy v pruhu. Systémy, které Volvo ve svých modelech dnes již standardně nabízí.

Není totiž ojedinělé, že vozidla bez těchto asistentů v testech Euro NCAP současně propadají a nedosahují vysokých hodnocení, ačkoliv třeba jejich pasivní bezpečnostní prvky fungují obstojně. O špatných výsledcích testů nového Jeepu Wrangler nebo Fiatu Panda jsme již psali.

Minitest Volvo V60 T6 AWD: Učitel zeměpisu dálničním teroristou

Minitest Volvo V60 T6 AWD: Učitel zeměpisu dálničním teroristou

„Nové Volvo XC40 je jedním z nejbezpečnějších vozů na trhu. Vůz je standardně dodáván s nejširší sadou bezpečnostních technologií v segmentu malých SUV,“ uvedla Malin Ekholm, ředitelka centra bezpečnosti Volvo Cars Safety. Nelze pak opomenout současný přístup švédské automobilky a její vizi roku 2020, kdy už nemá v nových modelech Volva docházet k naprosto žádným fatálním zraněním.

XC40 tak nadále jede na vítězné vlně. V březnu minulého roku byl jmenován Evropským autem roku, načež se také velice rychle stal současně nejprodávanějším modelem značky. Díky silné poptávce musel výrobce navýšit produkci jak v Evropě, tak na trhu Číny.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků