Nejbezpečnější auto roku 2018? Podle hodnocení Euro NCAP je to Volvo XC40

V nabídce švédského Volva je XC40 opravdu populárním modelem. Nově se přitom může nejmenší crossover pyšnit dalším úspěchem.

Evropská organizace Euro NCAP, provádějící nárazové testy a hodnocení bezpečnosti aut, za minulý rok otestovala celou řadu nových vozidel. Jen jedno z nich však celkovým hodnocením překonalo všechny ostatní. A jelikož žebříčky nejbezpečnějších vozidel tradičně okupují modely Volvo, vlastně není překvapením, že za uplynulý rok 2018 je tímto modelem právě XC40.

Tabulku nejbezpečnějších vozidel za minulý rok dle testování Euro NCAP vede XC40 s nejvyšším hodnocením 97 % za bezpečnost řidiče a dospělých pasažérů. Jen o procento nižší výsledek s 96 % pak společně drží další Volva, přesněji sedan S60 a kombi V60, přičemž na švédskou úroveň dosahuje i německý Mercedes-Benz s nejnovější třídou A.

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo a kamery monitorující řidiče v kabině: Mohou sledovat jeho zdraví

Volvo mimochodem zmiňuje, že testování Euro NCAP 2018 bylo dosud nejnáročnější, jelikož nové metodiky ještě tvrději hledí na standardní výbavu posledních bezpečnostních technologií – například jako detekci slepého úhlu, automatické brzdění v případě detekce chodců či cyklistů nebo systém udržování jízdy v pruhu. Systémy, které Volvo ve svých modelech dnes již standardně nabízí.

Není totiž ojedinělé, že vozidla bez těchto asistentů v testech Euro NCAP současně propadají a nedosahují vysokých hodnocení, ačkoliv třeba jejich pasivní bezpečnostní prvky fungují obstojně. O špatných výsledcích testů nového Jeepu Wrangler nebo Fiatu Panda jsme již psali.

Minitest Volvo V60 T6 AWD: Učitel zeměpisu dálničním teroristou

Minitest Volvo V60 T6 AWD: Učitel zeměpisu dálničním teroristou

„Nové Volvo XC40 je jedním z nejbezpečnějších vozů na trhu. Vůz je standardně dodáván s nejširší sadou bezpečnostních technologií v segmentu malých SUV,“ uvedla Malin Ekholm, ředitelka centra bezpečnosti Volvo Cars Safety. Nelze pak opomenout současný přístup švédské automobilky a její vizi roku 2020, kdy už nemá v nových modelech Volva docházet k naprosto žádným fatálním zraněním.

XC40 tak nadále jede na vítězné vlně. V březnu minulého roku byl jmenován Evropským autem roku, načež se také velice rychle stal současně nejprodávanějším modelem značky. Díky silné poptávce musel výrobce navýšit produkci jak v Evropě, tak na trhu Číny.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik