Nej trojka roku 2007 podle magazínu Automobile

Konec roku je obvykle obdobím, kdy různá média sumarizují a zhodnocují uplynulých 12 měsíců. Jinak tomu není ani v redakci magazínu Automobile, kde se rozhodli vyhodnotit auto roku, design roku a technologii roku. A jaké jsou výsledky?

Jednoznačným vítězem prvních dvou kategorii je Audi R8. Důvody jsou podle magazínu jasné - okulahodící design, osmiválec s výkonem 420 koní a quattro. Nabízí se ale otázka, zda jsme se v roce 2007 nesetkali v motoristickém světě s něčím lepším. Stačí si jen vzpomenout na problémy, které mělo Audi R8: požár testovacího vozu (zřejmě s motorem V10) by šlo ještě přehlédnout, ale pozdější neúspěchy při pokořování osmiminutové hranice na okruhu Nordschleife už nikoli.

Třetí kategorii - technologie roku - vyhrál koncern GM, který se spolu s BMW a dnes již neexistující společností DaimlerChrysler zasloužil o vývoj nového šetrného hybridního motoru, který slibuje rekordně nízkou spotřebu. Podle koncernu budeme tenhle motor moci vidět již zanedlouho a společnost ho plánuje implantovat do svých nejnovějších modelů. I to je volba celkem kontroverzní, tento druh pohonu pro změnu nikdo z běžných smrtelníků neviděl a v produkci není...

Výběr, který nabídl tento magazín, tak nemusí být každému „po chuti“. Co by si podle vás zasloužilo vyhrát stejnojmenné kategorie?

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků