Nej trojka roku 2007 podle magazínu Automobile

Konec roku je obvykle obdobím, kdy různá média sumarizují a zhodnocují uplynulých 12 měsíců. Jinak tomu není ani v redakci magazínu Automobile, kde se rozhodli vyhodnotit auto roku, design roku a technologii roku. A jaké jsou výsledky?

Jednoznačným vítězem prvních dvou kategorii je Audi R8. Důvody jsou podle magazínu jasné - okulahodící design, osmiválec s výkonem 420 koní a quattro. Nabízí se ale otázka, zda jsme se v roce 2007 nesetkali v motoristickém světě s něčím lepším. Stačí si jen vzpomenout na problémy, které mělo Audi R8: požár testovacího vozu (zřejmě s motorem V10) by šlo ještě přehlédnout, ale pozdější neúspěchy při pokořování osmiminutové hranice na okruhu Nordschleife už nikoli.

Třetí kategorii - technologie roku - vyhrál koncern GM, který se spolu s BMW a dnes již neexistující společností DaimlerChrysler zasloužil o vývoj nového šetrného hybridního motoru, který slibuje rekordně nízkou spotřebu. Podle koncernu budeme tenhle motor moci vidět již zanedlouho a společnost ho plánuje implantovat do svých nejnovějších modelů. I to je volba celkem kontroverzní, tento druh pohonu pro změnu nikdo z běžných smrtelníků neviděl a v produkci není...

Výběr, který nabídl tento magazín, tak nemusí být každému „po chuti“. Co by si podle vás zasloužilo vyhrát stejnojmenné kategorie?

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků