Nehody na Nordschleife v sedmdesátých letech: Bouda sem, bouda tam

Nordschleife je právem označována za jeden z nejnáročnějších okruhů na světě. Podívejte se, jak se zde bouralo v sedmdesátých letech minulého století.
Nehody na Nordschleife v sedmdesátých letech: Bouda sem, bouda tam

Nürburgring, konkrétně pak Severní smyčka, je jedním z nejvyhledávanějších míst spousty světových automobilek. Přes dvacet kilometrů dlouhých rovinek a nesmírně těžkých zatáček dokáže v rámci testování nahradit tisíce kilometrů na běžných silnicích, navíc výrobci sporťáků zde hrají v honbě za perfektním časem na jedno kolo doslova o desetinky sekundy. Jenom se podívejte, co stálo za rekordem Alfy Romeo Giulia QV mezi produkčními sedany – občas je to za hranou.

Výstavba Nordschleife začala již v polovině dvacátých let minulého století, bourá se tady ale neustále. Přiložené video pochází z pozdější doby, konkrétně ze sedmdesátých let, tehdy šlo ale posádkám automobilů o život snad v každé zatáčce. Co se zprvu zdálo jako běžná chyba, kterou dokáže vyřešit lehký výjezd do kačírku, často končívalo dramaticky vyhlížející nehodou a dokonce i přetočením aut přes střechu. Bezpečnost tehdy nebyla na tak vysoké úrovni jako je dnes, pohled bezvládné posádky proto o to více zamrazí…

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků