Nehody na Nordschleife v sedmdesátých letech: Bouda sem, bouda tam

Nordschleife je právem označována za jeden z nejnáročnějších okruhů na světě. Podívejte se, jak se zde bouralo v sedmdesátých letech minulého století.
Nehody na Nordschleife v sedmdesátých letech: Bouda sem, bouda tam

Nürburgring, konkrétně pak Severní smyčka, je jedním z nejvyhledávanějších míst spousty světových automobilek. Přes dvacet kilometrů dlouhých rovinek a nesmírně těžkých zatáček dokáže v rámci testování nahradit tisíce kilometrů na běžných silnicích, navíc výrobci sporťáků zde hrají v honbě za perfektním časem na jedno kolo doslova o desetinky sekundy. Jenom se podívejte, co stálo za rekordem Alfy Romeo Giulia QV mezi produkčními sedany – občas je to za hranou.

Výstavba Nordschleife začala již v polovině dvacátých let minulého století, bourá se tady ale neustále. Přiložené video pochází z pozdější doby, konkrétně ze sedmdesátých let, tehdy šlo ale posádkám automobilů o život snad v každé zatáčce. Co se zprvu zdálo jako běžná chyba, kterou dokáže vyřešit lehký výjezd do kačírku, často končívalo dramaticky vyhlížející nehodou a dokonce i přetočením aut přes střechu. Bezpečnost tehdy nebyla na tak vysoké úrovni jako je dnes, pohled bezvládné posádky proto o to více zamrazí…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků