Nehody na Nordschleife v sedmdesátých letech: Bouda sem, bouda tam

Nordschleife je právem označována za jeden z nejnáročnějších okruhů na světě. Podívejte se, jak se zde bouralo v sedmdesátých letech minulého století.
Nehody na Nordschleife v sedmdesátých letech: Bouda sem, bouda tam

Nürburgring, konkrétně pak Severní smyčka, je jedním z nejvyhledávanějších míst spousty světových automobilek. Přes dvacet kilometrů dlouhých rovinek a nesmírně těžkých zatáček dokáže v rámci testování nahradit tisíce kilometrů na běžných silnicích, navíc výrobci sporťáků zde hrají v honbě za perfektním časem na jedno kolo doslova o desetinky sekundy. Jenom se podívejte, co stálo za rekordem Alfy Romeo Giulia QV mezi produkčními sedany – občas je to za hranou.

Výstavba Nordschleife začala již v polovině dvacátých let minulého století, bourá se tady ale neustále. Přiložené video pochází z pozdější doby, konkrétně ze sedmdesátých let, tehdy šlo ale posádkám automobilů o život snad v každé zatáčce. Co se zprvu zdálo jako běžná chyba, kterou dokáže vyřešit lehký výjezd do kačírku, často končívalo dramaticky vyhlížející nehodou a dokonce i přetočením aut přes střechu. Bezpečnost tehdy nebyla na tak vysoké úrovni jako je dnes, pohled bezvládné posádky proto o to více zamrazí…

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků