Nehody na Nordschleife v sedmdesátých letech: Bouda sem, bouda tam

Nordschleife je právem označována za jeden z nejnáročnějších okruhů na světě. Podívejte se, jak se zde bouralo v sedmdesátých letech minulého století.
Nehody na Nordschleife v sedmdesátých letech: Bouda sem, bouda tam

Nürburgring, konkrétně pak Severní smyčka, je jedním z nejvyhledávanějších míst spousty světových automobilek. Přes dvacet kilometrů dlouhých rovinek a nesmírně těžkých zatáček dokáže v rámci testování nahradit tisíce kilometrů na běžných silnicích, navíc výrobci sporťáků zde hrají v honbě za perfektním časem na jedno kolo doslova o desetinky sekundy. Jenom se podívejte, co stálo za rekordem Alfy Romeo Giulia QV mezi produkčními sedany – občas je to za hranou.

Výstavba Nordschleife začala již v polovině dvacátých let minulého století, bourá se tady ale neustále. Přiložené video pochází z pozdější doby, konkrétně ze sedmdesátých let, tehdy šlo ale posádkám automobilů o život snad v každé zatáčce. Co se zprvu zdálo jako běžná chyba, kterou dokáže vyřešit lehký výjezd do kačírku, často končívalo dramaticky vyhlížející nehodou a dokonce i přetočením aut přes střechu. Bezpečnost tehdy nebyla na tak vysoké úrovni jako je dnes, pohled bezvládné posádky proto o to více zamrazí…

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků