Nehodovost na českých komunikacích stagnuje

Jirka V.  |  20. 11. 2005 00:52

Nevím, dneska jsem jel z Jablonce do Prahy a tolik psychotiků, co jsem potkal, mi docela nahnalo strach.
Celej den v rádiu hlásej, kolik se stalo nehod, a pak nějakej magor předjíždí na plný čáře před zatáčkou- dokonce projížděl skrz zbytky sněhu uprostřed vozovky. Já jsem jel 80 (protože jsem si prostě na víc netroufnul a to mam najeto cca 0.5 mil km). O 5 kilometrů dál zase inteligent, kterej se mi na dálnici nalepil na kufr. K tomu svítil mlhovkama. Pak další, kterýmu byla dálnice úzká- to Z měl vzadu asi právem... Během 100 km a 80 minut mě 3x mohli smáznout...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  20. 11. 2005 12:18

No, je to určitě dáno auty. Když si někdo koupí třeba novou supersportovní Oktávku s velkým kroutícím momentem, chce z ní samozřejmě na závodní trati vyždímat co nejvíce. Podle reklamy auta přece překonávají vaše představy, jsou prostě dostatečně inteligentní nato, aby řidič už tak inteligentní být nemusel a mohl mít jen radost z jízdy a svěží myšlenky díky lepšímu autu
a budovat si tak náskok díky technice. Zkrátka dneska to už nejsou auta jako dřív a fyzikální zákony už také nejsou co bývaly. Ne ale vážně, je to tím, že jezdí kde kdo a jen menšina má respekt z toho, co auto může způsobit. Dříve, když si auto spravoval každý sám to bylo trochu jiné. Dnes vážně jezdí autem spousta nemyslících bytostí.

Odpovědět  |   | 
KOSS  |  20. 11. 2005 13:44

To je urcite pravda, ale podle mne to plati pouze o chovani auta v zatacce, kdy da problem dostat jej do smyku.
Rozhodne to ale neplati co se tyka brzd a reakce ridice. Kdyz se ti idiot prilepi na kufr a ty nato dupnes nebo ja byt mam feldu, ktera jak je znamo ma velke rezervy v brzdeni, tak proste to nestihne preslapnout z pedalu na pedal a je v kufru a to muze mit BMW, Porshe ci cokoli jineho.
Podobne to plati o predjizdeni v kolone. Co mi je platne ze ma ryhle auto, ono zrychli, ono predjede, ale proste tam neni misto nato aby se zaradil. takze vysledek. je o 2 auta vepredu a riziko nehody 50% navrh - kdo jezdi do CB a asi i jinde, da mi zapravdu.

Furt kultura jizd je hodne jinde nez by mela byt. Ale sve delaji i mizerne silnice co mame, nedostatek dalnic, D1 take na snizeni nehodovosti neprida.
Takze podle mne je cely tento problem koplikovanym, propojenym balikem vlivu vedoucich k nadmerne nehodovosti.

Odpovědět  |   | 
Duke  |  20. 11. 2005 13:53

...neni misto na to,aby se zaradil...v tom je ale taky velky problem ceskych ridicu, staci pomalejsi Avie a par ridicu, kteri bud nemaji dostatecny vykon nebo dost zkusenosti na to,aby ji predjeli, a uz mas solidni kolonu, ve ktere jedou vsichni namacknuti na sobe ve stylu "kdyz nemuzu predjet ja,tak nepredjede ani nikdo me"...kdyz si neverim na predjeti, tak aspon necham pred sebou misto pro jine...

Odpovědět  |   | 
kryšpín  |  20. 11. 2005 18:58

Tyto příspěvky toliko hovada hodné jest....

Odpovědět  |   | 
LeonardoCupranek  |  20. 11. 2005 20:18

Dnes jsem zazil s policii to, co mi pravidelne provadej panove v kloboukach.
Pani prislusnici jeli kombikovatou Fobii, ale evidentne na letnich gumach, bez ABS (natoz neceho "vyspelejsiho"). Po okresce jeli 70, tak jsem je predjel. Jenze pak oni zase FRAJERSKY predjeli me, protoze ja (nevim, co me to napadlo) jel po vesnici 50 a oni furt svych 70 - holt si to asi spocitali jako optimalni rychlost. Skoda, ze je clovek nemuze zastavit a provest "obcanske zatceni".

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  21. 11. 2005 00:21

Nevim, ktere prispevky (nebo ktery prispevek) konkretne myslis, protoze se ti neshoduje podnet s prisudkem ("jest" je cisla jednotneho), ale pokud mas dojem, ze pustit nekoho pred sebe, kdyz predjizdi kolonu, je hodne hovada, pak s tebou nemuzu souhlasit. Podle me je to hodne toliko slusneho a inteligentniho ridice.

Odpovědět  |   | 
keke  |  20. 11. 2005 20:51

to je pravda. predchadzat v kolone je prakticky nemozne, pretoze ziadne howado ta nepusti. a kazdy si mysli ze ten debil si ty.

Odpovědět  |   | 
jiny pako  |  21. 11. 2005 11:49

ano, mysli

Odpovědět  |   | 
KOSS  |  21. 11. 2005 12:02

Ono Vevodo asi nepredjedes, kdyz neni kam se zaradit. A proste na silnici nejsi sam. Presne o takovych jako jses ty jsem psal.

Odpovědět  |   | 
rmira  |  21. 11. 2005 14:00

řekl bych, že "díky" zahuštění a zpomalení provozu jsou mnohdy nehody s vážnými následky prostě vyloučeny, většina lidí se už naučila vážit si svého zdraví a života, taková ta skupinka psychotiků, labilů, diskotékových ožralů se jakoby oddělila od té většiny. Nepochybně hraje roli obměna vozového parku, průměrné stáří vozů je stále cca 14 let. To znamená, že v roce 1990 šlo o auta průměrně z roku 1976, dnes o auta průměrně z roku 1991. Přitom auta novější jezdí určitě více.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 22 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A