Nehodovost na českých komunikacích stagnuje

Jirka V.  |  20. 11. 2005 00:52

Nevím, dneska jsem jel z Jablonce do Prahy a tolik psychotiků, co jsem potkal, mi docela nahnalo strach.
Celej den v rádiu hlásej, kolik se stalo nehod, a pak nějakej magor předjíždí na plný čáře před zatáčkou- dokonce projížděl skrz zbytky sněhu uprostřed vozovky. Já jsem jel 80 (protože jsem si prostě na víc netroufnul a to mam najeto cca 0.5 mil km). O 5 kilometrů dál zase inteligent, kterej se mi na dálnici nalepil na kufr. K tomu svítil mlhovkama. Pak další, kterýmu byla dálnice úzká- to Z měl vzadu asi právem... Během 100 km a 80 minut mě 3x mohli smáznout...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  20. 11. 2005 12:18

No, je to určitě dáno auty. Když si někdo koupí třeba novou supersportovní Oktávku s velkým kroutícím momentem, chce z ní samozřejmě na závodní trati vyždímat co nejvíce. Podle reklamy auta přece překonávají vaše představy, jsou prostě dostatečně inteligentní nato, aby řidič už tak inteligentní být nemusel a mohl mít jen radost z jízdy a svěží myšlenky díky lepšímu autu
a budovat si tak náskok díky technice. Zkrátka dneska to už nejsou auta jako dřív a fyzikální zákony už také nejsou co bývaly. Ne ale vážně, je to tím, že jezdí kde kdo a jen menšina má respekt z toho, co auto může způsobit. Dříve, když si auto spravoval každý sám to bylo trochu jiné. Dnes vážně jezdí autem spousta nemyslících bytostí.

Odpovědět  |   | 
KOSS  |  20. 11. 2005 13:44

To je urcite pravda, ale podle mne to plati pouze o chovani auta v zatacce, kdy da problem dostat jej do smyku.
Rozhodne to ale neplati co se tyka brzd a reakce ridice. Kdyz se ti idiot prilepi na kufr a ty nato dupnes nebo ja byt mam feldu, ktera jak je znamo ma velke rezervy v brzdeni, tak proste to nestihne preslapnout z pedalu na pedal a je v kufru a to muze mit BMW, Porshe ci cokoli jineho.
Podobne to plati o predjizdeni v kolone. Co mi je platne ze ma ryhle auto, ono zrychli, ono predjede, ale proste tam neni misto nato aby se zaradil. takze vysledek. je o 2 auta vepredu a riziko nehody 50% navrh - kdo jezdi do CB a asi i jinde, da mi zapravdu.

Furt kultura jizd je hodne jinde nez by mela byt. Ale sve delaji i mizerne silnice co mame, nedostatek dalnic, D1 take na snizeni nehodovosti neprida.
Takze podle mne je cely tento problem koplikovanym, propojenym balikem vlivu vedoucich k nadmerne nehodovosti.

Odpovědět  |   | 
Duke  |  20. 11. 2005 13:53

...neni misto na to,aby se zaradil...v tom je ale taky velky problem ceskych ridicu, staci pomalejsi Avie a par ridicu, kteri bud nemaji dostatecny vykon nebo dost zkusenosti na to,aby ji predjeli, a uz mas solidni kolonu, ve ktere jedou vsichni namacknuti na sobe ve stylu "kdyz nemuzu predjet ja,tak nepredjede ani nikdo me"...kdyz si neverim na predjeti, tak aspon necham pred sebou misto pro jine...

Odpovědět  |   | 
kryšpín  |  20. 11. 2005 18:58

Tyto příspěvky toliko hovada hodné jest....

Odpovědět  |   | 
LeonardoCupranek  |  20. 11. 2005 20:18

Dnes jsem zazil s policii to, co mi pravidelne provadej panove v kloboukach.
Pani prislusnici jeli kombikovatou Fobii, ale evidentne na letnich gumach, bez ABS (natoz neceho "vyspelejsiho"). Po okresce jeli 70, tak jsem je predjel. Jenze pak oni zase FRAJERSKY predjeli me, protoze ja (nevim, co me to napadlo) jel po vesnici 50 a oni furt svych 70 - holt si to asi spocitali jako optimalni rychlost. Skoda, ze je clovek nemuze zastavit a provest "obcanske zatceni".

Odpovědět  |   | 
Cynik  |  21. 11. 2005 00:21

Nevim, ktere prispevky (nebo ktery prispevek) konkretne myslis, protoze se ti neshoduje podnet s prisudkem ("jest" je cisla jednotneho), ale pokud mas dojem, ze pustit nekoho pred sebe, kdyz predjizdi kolonu, je hodne hovada, pak s tebou nemuzu souhlasit. Podle me je to hodne toliko slusneho a inteligentniho ridice.

Odpovědět  |   | 
keke  |  20. 11. 2005 20:51

to je pravda. predchadzat v kolone je prakticky nemozne, pretoze ziadne howado ta nepusti. a kazdy si mysli ze ten debil si ty.

Odpovědět  |   | 
jiny pako  |  21. 11. 2005 11:49

ano, mysli

Odpovědět  |   | 
KOSS  |  21. 11. 2005 12:02

Ono Vevodo asi nepredjedes, kdyz neni kam se zaradit. A proste na silnici nejsi sam. Presne o takovych jako jses ty jsem psal.

Odpovědět  |   | 
rmira  |  21. 11. 2005 14:00

řekl bych, že "díky" zahuštění a zpomalení provozu jsou mnohdy nehody s vážnými následky prostě vyloučeny, většina lidí se už naučila vážit si svého zdraví a života, taková ta skupinka psychotiků, labilů, diskotékových ožralů se jakoby oddělila od té většiny. Nepochybně hraje roli obměna vozového parku, průměrné stáří vozů je stále cca 14 let. To znamená, že v roce 1990 šlo o auta průměrně z roku 1976, dnes o auta průměrně z roku 1991. Přitom auta novější jezdí určitě více.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A