Nehod na přejezdech mohlo už dávno výrazně ubýt. Firmy ale řešení ignorují

60 komentářů

Petr
18. června • 13:37

Za mě kdyby se všichni řídili tímto https://www.dopravniznaceni.com/Zeleznicni-prejezdy-b5422... ... , tak by k havariím docházelo méně

bob
20. srpna • 12:28

Na těch přejezdech to občas vypadá, jako by lidi nevěděli, co s jejich autem udělá rozjetý vlak... Co na tom že zbytky z Vás budou sbírat na dvou kilometrech, hlavně ušetřit 5 minut času... :D

Michal
22. srpna • 17:56

Takových adeptů na silnicích je nespočet.Třeba nájezd na dálnici v zúžení na D5 nebo D1 metrová stopka s reflexním krajem vlevo i vpravo a týpek mi tam vjel aniž by se asi podíval tak jsem zpomalil zatroubil a on zvedl ruku ve stylu tak se třeba poser.Kdybych ale s kamiónem do něj v těch 70 co jsem jel ťukl tak už asi ruku nikdy nezvedne pokud by přežil.

Michal
19. srpna • 18:52

Řešení je každému kdo přejede prejezd na červenou která tam aspoň 2sec bliká sebrat auto a prodat a vydělané peníze dát obci kde se to stalo(pro chudé i bohaté by to bylo fair-play).Ten kdo takhle ryskuje bude jezdit busem když nebude mít auto.

vize
19. srpna • 18:18

Možná by pomohlo přidat do každého auta tlačítko "Turbo boast", jako to měl KITT v seriálu Knight Rider. V případě nouze by prostě auto přes přejezd přeskočilo. Představte si reklamu, kde na přejezdu skáče plně naložený kamion třeba přes Pendolino ... ;-)

Pepíno II
18. srpna • 14:30

přesně proto v Americe budují zvedací prahy u přejezdů, ale když si nehody pustíte na ukbutuoy, tak lze vidět, že ani to nepomůže, stejně tam vjedou a že urazí nápravu, je jedno a dál se nehnou. Ještě, že je napadne vyskočit z kabiny, OVCE.nahrál jsem si offline navigaci, která upozorňuje na žel. přejezd zacinkáním, jak tramvay a můžu si dát ženský nebo mužský hlas. Mám mužský, na ženský nereagují...

Rudolf
18. srpna • 10:27

Možná by pomohlo, kdyby závory nebyly přímo u kolejí. Stačilo by je umístit tak 20-25 m od kolejí a v případě, že tam uvízne dlouhé vozidlo, třeba kamion, tak by mělo prostor, pro vyjetí k závorám na opačné straně. Nemuselo by stát v koleji, jako teď. Po zdvyžení závor, by jednoduše odjel, aniž by došlo k ohrožení dopravy či poškození drážního majetku.
Ale těžko říct, jestli to na bezohledné řidiče pomůže.

mpolan
18. srpna • 11:16

To jde udělat asi tak na pěti přejezdech v republice. Jinde na to není prostor. Ve městech jsou například hned u závor boční ulice, to chcete vystavět tisíce nových závor? Lidi, používejte mozek!

Freddka
18. srpna • 18:05

Naprosto souhlasim, ze v CR je nesmyslne moc koleji. Klidne jich staci tretina. Usetrili bychom na tom vsichni obrovskej balik penez.

mpolan
18. srpna • 21:53

Plácáš kraviny, ale u fanatického autíčkáře nic překvapivého.

Freddka
18. srpna • 23:49

Jen dodam, ze ja si naopak myslim, ze vlakova nakladni doprava by se mela vyuzivat mnohem vic nez ted, je to rychlejsi, levnejsi, ekologictejsi. Samozrejme tam, kde to dava smysl. Vsak klidne to muze nakladak 50km odvezt, dat na vlak, ujet klidne tisic km a potom poslednich 50km zase nakladak.
Ono to neni az zas tak jednoduchy, ale kazdopadne vubec nejsem proti vlakove doprave, to jsi me spatne pochopil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
19. srpna • 14:09

Tvá vize má akorát jedinou chybu - tam, kde by to mělo smysl, je vytížení už takové, že další vlaky nejdou přidat. Nějaká lokální trať, kudy projede pár osobáků, to nezachrání.

Freddka
19. srpna • 16:28

Co by to neslo, tak se udelaji misto dvou paralelnich koleji treba 4 a je to. Vsechno jde, kdyz se chce

Freddka
19. srpna • 16:33

Kdyz se vejde do centra Londyna tohle https://www.google.com/maps/@51.4937303,-0.06363... ... !3m1!1e3 tak mi nikdo nebude povidat, ze se nedaji rozsirit koridory v CR.

Freddka
18. srpna • 23:44

CR patri k zemim s nejvetsim poctem zeleznice na km2 i na hlavu na svete.
Koleje vedou do kazde horni dolni, kde projizdi 3x denne poloprqzdny hurvinek.To jsou ty koleje, ktere nejsou potreba. A toto nejsou koleje, na kterych je nejaka smysluplna nakladni doprava.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
19. srpna • 14:12

Ano, a mnohé země nám tu železniční síť závidí. Reálně se dá zrušit asi tak deset procent železniční sítě, která nebude nikoho bolet.

Freddka
19. srpna • 16:30

No nevim jestli nam to nekdo zavidi, ale i kdyby, tak nam urcite nezavidi kolik to stoji penez vsechny ty koleje do horni dolni provozovat :-)

lesov
18. srpna • 19:45

To jako že by se třetina zboží převedla z kolejí na silnice?

lesov
18. srpna • 19:47

Jo dvě třetiny, tak to potom jo.

Petr Rambousek
18. srpna • 9:40

Na to žádné technické řešení nepomůže. Když už má člověk v mozku takovou prázdnotu,že přehlídne 3 značky postupně upozorňující na přejezd,pak světelnou signalizaci a sklápějící se závory...a přesto tam stejně vjede,myslíte si že mu pomůže nějaká navigace? Takový člověk by se vůbec neměl k řidičáku dostat. To je stejné jako místní situace zde v Třebíči. Je zde nízký most 3,0 metru. Je zde celkem asi 5 značek upozorňujících na výšku-ještě traverza do které to auto bouchne a řidič-nebo spíš neřidič to musí slyšet i cítit. A stejně se najde každou chvíli nějaký který tam uvízne-za poslední měsíc aspoň 3. Co chcete na takový lidi nacházet za technická řešení? Pro takové lidi je řešení jen jedno,vrátit řidičák a jezdit vlakem-a aby to další podobní nemohli dostat,tak psychotest

Honzafi
18. srpna • 9:33

Prosím pěkně, co je platné upozornění? Dávno jsme měli mít veškeré přejezdy, mimo křížení s trasou lokálky v Horní Dolní, mít mimoúrovňové. Nadjezd či podjezd. To je jediné bezpečné, spolehlivé a lidský element vylučující řešení. Jsme střed Evropy, máme 21. století, ale infrastrukturu (i silniční, dálniční jako celek, nejen přejezdy) odpovídající neprovozu šedesátých let, kdy jezdily ještě nezřídka koňské povozy a předjel je válečný Kübelwagen či tu a tam Spartak, ne přetíženost cest nadprovozem a hlavně neřádem kamioňáckým. V tehdejší situaci, když mj. neřídil každý, kdo má do zadku díru, stačily značky, že je přejezd. A konečně pokud mezi námi jsou kamikadze řezající zatáčku, kam nevidí, předjíždějící na horizontu atd. atd., není divu, že tu a tam vjede na přejezd nejen Pšonek, co se pomodlí a vjede tam bez podívání, ale i nejeden našinec. Jo, když se řidičák bere jako automatické právo a jak ho někdo má, nemá povinnost žádného průběžného školení, přezkoušení, nic, tak není divu, že to u nás vypadá jako na Balkáně. Začíná to mlhovkáři, nadjížděči doprava při odbočení vlevo, kkty sabotujícími zip, kkty blikající na kruháči místo při výjezdu, tak při nájezdu, největší dmnti dokonce levým atd. atd. U takových magorů, kteří si potkávačky nastaví do nebe pro radost, že oslňují ostatní, nebo že si do halogenové paraboly nase.ou xenon, aby to víc svítilo a z oslnění ostatních mají asi též radost, tak se nedá divit, že takoví duševní chudáci a kokosi nechápou, že na přejezdu jede vlak...

mpolan
18. srpna • 10:06

Mimoúrovňové křížení všude je nebetyčná pitomost. Na to není v naší zemi místo.
Zbytek tvých výlevů nejvíc odhalil o tvé odpadní povaze.

Honzafi
18. srpna • 18:26

Opjavdu? V čempak z toho ses poznal?

mpolan
18. srpna • 21:52

Tak to jsi trošku netrefil, že?

Honzafi
19. srpna • 12:27

Obávám se, že trefil.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
19. srpna • 14:08

Čeština není tvou silnou stránkou, že?

Honzafi
19. srpna • 16:15

Copak pěkného se ještě dozvím? Místo odpovědi na to, v čem z toho ses poznal...

Freddka
18. srpna • 18:02

Naprosto souhlasim, ze v CR je nesmyslne moc koleji. Klidne jich staci tretina.

jirka m.
18. srpna • 8:32

za havárii na přejezdu může vždy jen řidič,ne navigace

Sláva Vee
18. srpna • 2:43

V diskusích občas bývá, že signalizace nefungovala. Ani jedinkrát jsem to neviděl. Naštěstí. Spíše někdy červená blikala a blikala a blikala ... Občas i několik minut. A vlak stále nikde. Ale situace, že auto přejelo na červenou, bych na prstech nespočítal (ani s pomocí nohou). A někdy předjelo i auta už na červenou stojící. O motorkách se ze slušnosti raději vyjadřovat ani nebudu.
Co s tím? Stále se hovoří a píše o technických úpravách. Spíše větších než menších. Takže především peníze, peníze a zase peníze.
Jediné, co se mi líbilo, bylo zdvojení (předsunutí o několik metrů před stávající) semaforu/blikače s červenou. Ten by přijíždějící zastavil nebo zpomalil dříve před přejezdem a po několika vteřinách, případně dosednutí závor, by blikat přestal a nechal auta dojet k závorám a hlavnímu světelnému blikači. Ale s tím prý má policie problém.Já bych navrhoval jinou úpravu. Osadit přejezdy kamerou. A podle toho trestat.
Začne-li svítit červená, není nikdo schopen zastavit na "pětníku". Takže někdo na červenou projet musí.
Obecně je doporučováno držet bezpečný odstup od auta před námi v délce 2 vteřin. Ať nejsem ras, přidal bych ještě jednu vteřinku. Ale potom už "bič do ruky". Pozdější přejetí rázně trestat. Čím déle, tím více. A při ještě pozdnějším přejetí (6 či 7 vteřin) prostě zabavit auto.
Srážka na přejezdu = obecné ohrožení.
Vlaky jen 30cítkou jezdit nemohou. A jak vypadá vykolejení, jsme nedávno viděli u vlaku s cisternami. V ohrožení není jen ten blb na přejezdu.

kalfa
18. srpna • 9:18

Nemáte tak docela pravdu. Už jsem zažil mnoho selhání signalizace, dokonce i situaci, kdy rychlík přejel cca 5 vteřin poté, co ještě svítilo bílé, bezpečnostní světlo. Dokonce i situaci, kdy na jedné koleji byla signalizace vypnutá a plížil se po ní montážní vlak, sice krokem, ale přitahoval pozornost, takže si za ním jedoucího náklaďáku a hlavně jím spuštěné signalizace nikdo nevšiml. Od té doby striktnímu vyjádření, že signalizace fungovala docela nevěřím. Nicméně většině takových selhání lze předejít ostražitostí, jsou však přejezdy, na které prostě vidět není a ty přejíždím s motlitbou na rtech, ač jsem agnostik.

Martin
18. srpna • 18:09

Rychlík přejel 5 vteřin poté co svítilo bílé světlo? Větší kravinu jsem dlouho neslyšel. Viděl jsem to na nějakém videu z Polska, kde byl přejezd ovládán místní obsluhou (člověkem). Český automatický systém ale něco takového neumožňuje. Prostě z technického hlediska to není možné.Spuštěné signalizace si nikdo nevšiml? A to je problém té signalizace, která nejen bliká ale i cinká? Proč se neřeší zabezpečení křižovatek závorami či navigací, kde ta červená ani nebliká ani necinká? Ne, tady opravdu nebude problém v signalizaci.

Jirka_1
19. srpna • 12:50

Neexistuje žádné zařízení, které by se nemohlo porouchat, navíc elektrické. Tam stačí špatný kontakt ve spoji a je vymalováno.

18. srpna • 18:09

Rychlík přejel 5 vteřin poté co svítilo bílé světlo? Větší kravinu jsem dlouho neslyšel. Viděl jsem to na nějakém videu z Polska, kde byl přejezd ovládán místní obsluhou (člověkem). Český automatický systém ale něco takového neumožňuje. Prostě z technického hlediska to není možné.Spuštěné signalizace si nikdo nevšiml? A to je problém té signalizace, která nejen bliká ale i cinká? Proč se neřeší zabezpečení křižovatek závorami či navigací, kde ta červená ani nebliká ani necinká? Ne, tady opravdu nebude problém v signalizaci.

stealth01
19. srpna • 10:50

Bohužel se to stalo mé ženě. Bílé svetlo a po přejezdu přejezdu (lépe přejetí přejezdu) v zrcátka uviděla projet vlak. Z dopravní výšky vím ze to není mozne, ale stalo se to. :-/

Jirka_1
19. srpna • 12:51

Jedna malá nevyžádaná rada por nejen vaši manželku - i když svítí bílé světlo, není od věci si zkontrolovat skutečný stav pohledem vlevo a vpravo...

Moula
17. srpna • 23:23

:-O no dyt sigic na přejezd upozorňuje, ale u Poláků stejně nic nepomáhá ti vyhledávají přejezdy jenom proto aby mohli vjíždět před vlak

Vladimír
17. srpna • 19:35

Spousta řidičů vůbec nevnímá značky. Přece pokud se blíží přejezd, tak na to upozorňují nejméně 3 značky v různých vzdálenostech. Tam kde je na značce rychlost 50, tak se přece nebudou někteři přizpůsobovat? Porušování předpisů je národní sport. Teď jedu já, tak ať se přizpůsobí ostatní a nezdržují pána.

Audis
18. srpna • 14:53

Nezdržuj a uhni.

Ahasver
17. srpna • 19:13

Navigační software Sygic tuto funkci běžně obsahuje, můžete si nastavit i typ zvuku, kterým to oznamuje. Ale i při sebelepší navigaci by člověk neměl přestat používat mozek...

Ota
18. srpna • 7:12

njn, ale zbytek navigace ne tragadie

Amper77
17. srpna • 18:53

No ještě že tak. Já už se bál, že za nehodu může řidič nebo strojvedoucí a ono vozidlo je viníkem.

wlado
17. srpna • 20:32

Navigace. Nečetl´s to???

jenicek54
17. srpna • 16:35

já se ani nedivím. tento týden projelo několik lidí u nás trať na stopce. naštěstí je policie odchytila a potrestala. jenže by to chtělo odebrat ř. p na rok a 50 tisíc pokutu. navíc denně potkám alespoň 20 řidičů, kteří mě ohrožují telefonováním. policajti většinou sedí na služebnách a rychlost hlídají kamery obecního úřadu. je to bordel

mpolan
17. srpna • 16:45

Policajti za to nemohou. V Norsku jsem za dva týdny potkal jednoho v centru, jinak nic. Je to v lidech. Kde není kulturní mentalita, nepomůže tisíc policajtů.

wlado
17. srpna • 20:31

Poňeváč v norsku taky sedej v kanclích a hlídaj, aby ňekdo na internetu neurážel imigranta pána.

mpolan
17. srpna • 21:59

Neber ty drogy, ničí ti mozek.

mpolan
17. srpna • 14:41

Je zajímavé, že tuhle funkci měla navigace Garmin už někdy kolem roku 2013. Je to ta nejotravnější a nejnepříjemnější funkce v celé navigaci. Bohužel, nešla vypnout, takže Garmin šel z domu.

XiXao
18. srpna • 7:44

Mám navigaci Garmin též od roku 2013 a máte pravdu, že je to velmi otravná funkce, kterou téměř nikdo nevyužívá a využívat nebude. Ale nemáte pravdu, že nejde vypnout. Já jsem ji vypnul po prvním dni používání. Takže chyba namusela být v navigaci.
Nevím, proč chce stále někdo předávat zodpovědnost za vlastní život nějakým přístrojům. I ten nejprimitivnější tvor ochraňuje svůj život pudem sebezáchovy, ale lidem ze všech těch "chytrých" věcí zakrňuje mozek a pud sebezáchovy ztrácí a sami sebe tak odsuzují k smrti a bohužel i členy své rodiny a další nevinné.

mpolan
18. srpna • 8:08

V mé navigaci ta možnost opravdu nebyla. Byl to tehdy relativně základní model, snad druhý nejnižší. Jen v podstatě na vyzkoušení. Nebýt téhle otravnosti, měl bych ji snad i dnes.

Freddka
17. srpna • 14:28

Aneb kdyz delate navigaci do auta a nekdo vam chce kecat do toho, jak to mate delat a pridavat tam zbytecny funkce, ktere vlastne ani nejde spravne implementovat - co treba tramvaje, to je taky vlak na silnici ... nebo vlaky vadi a tramvaje nevadi? A co jeste vsechno jim nadiktuji tam pridavat? Priste treba kazdou skolu? Nebo kazdou statisticky nebezpecnou krizovatku? To by nas velmi rychle ta navigace uplne prehltila informacemi.

Ezop
17. srpna • 11:52

Dříve jsem kroutil hlavou nad průměrnou populací v usa. Dnes, bohužel nemohu. U nás se též začíná objevovat vrstva lidí (různé sociální úrovně), která má pohodlný mozek. Červená světla na železničním přejezdu neznamenají nic, pouze se při jízdě trošku rozhlédne a vidí, že nic nejede. Na dálnici, 2m za nárazník, ono se nic nestane, mobil, tv, bmw z bazaru na splátky, je to výhodné! Jsou to lidé, kteří jsou pohodlní komplexně uvažovat. Co je s podivem, tito pohodlní lidé jsou v dnešním systému schopni vystudovat a zašít se v kanclu ve velké společnosti. Jednat s takovými případy je opravdu za trest. Nerozumí mluvenému ani psanému slovu a dostat z nich co vlastně chtějí, to je případ pro Freuda. Železniční přejezdy jsou pouze situace, na kterých všichni vidíme jejich způsob přemýšlení. Jenže ono nejde jen o přejezdy. A tyhle lidé pak u voleb volí. Jestli nezačne být vládní prioritou vzdělání a kritické myšlení, nečeká naši republiku dobrá budoucnost. Tak jsem se vypindal a za půl hoďky budu mít oběd, já se mám. :-D

Miroslav Hoření
17. srpna • 11:30

Jo tak aby se zamezilo nehodám na přejezdech tak dáme do aut víc a větší obrazovky? Začal bych příčným zpomalovacím prahem před každým přejezdem který nemá závory. Snad by to lidi probudilo a dali by si větší pozor.I když, tady jsme nezodpovědný, divoký a vychytralí národ, který nebude nikdy dodržovat žádné zákony a předpisy, vždy bude hledat jak je obejít. Takže se spíš divím, že je tak málo nehod a mrtvých na silnicích.

Michal
17. srpna • 11:29

Lidi tak ale jezdí záměrně.Projet na červenou,nepustit chodce je snad sport v Česku.Dát pokuty jaký je průměr výplat a promasírovat v televizi.Př.pokuta za nevytvoření záchranný uličky u nás 2000kč-Rakousko až 2200eur.

lesov
18. srpna • 20:23

Ad ulička.
Jak se to pozná v tom fofru, že je potřeba dělat uličku?
Auto přede mnou začne zpomalovat, takže já zajedu na stranu?
Upozorňuju, že dopředu nevidím, páč přede mnou jede Ducáto nebo kamion s benzínem nebo s uprchlíkama. :)

Honza
18. srpna • 20:43

Ano, já to třeba tak dělám. Když vidím že budu muset zastavit, snažím se zajet co nejblíže ke kraji.

wlado
17. srpna • 20:29

A také v Kalifornii, asi.

Spinakr
17. srpna • 11:10

Banda idiotů a tupců. A co kdyby navigace upozorňovaly i na přechody pro chodce? Nebo by mohly rovnou upozorňovat i na každé svislé a vodorovné dopravní značení, to by asi bylo vůbec nejlepší.
Pokud je člověk debil a nesleduje provoz okolo sebe, tak jakákoliv navigace, upozorňující na cokoliv, je mu úplně k ničemu...

lesov
18. srpna • 20:01

Vy jste si ještě nevšimnul, jakej je dnes provoz, kolik těch podnětů musí řidič zpracovat? A že tam, kde to dobře zná jezdí "po paměti"? A že ty značky u silnice jen tak stojí, ani se nehnou.. ale ta blbá navigace by na vás mohla zakřičet: "vole, po sto metrech železniční přejezd".
A jak je možné, že je pořád tolik nehod, podle všeho už by měla být většina debilů po smrti. Leda by měli všichni štěstí, jako ten inteligentní Polák z Polska. :)

Petr
17. srpna • 10:54

To je píčovina.. Místo čumění na displej ať lidi radši koukají na značky okolo. Problém je v lidech ne značení. Jezdí kdejakej kretén.

Doporučujeme

Články odjinud