To je materiál v tý naší vlasti :-D
cely svet vie, ze sa nema auto roztlacat...takze co urobime? Omotame uterak okolo kolesa, potom uz rozvody vobec nepreskocia
Jste vsichni blbci...nekritizujte, dokud jste nevyzkouseli....Pak diskutujte....
Vyzkoušel jsem to a funguje to. Může nastat situace, kdy to pomůže. Je úplně jedno, jestli motor"roztočí" startér nebo přes kola(ať takto nebo roztlačením), "klikovka" na které je setrvačník a přes ten "jde" startování to nepozná. A zvedlé kolo se točí 2x rychleji, díky diferenciálu a když máte pod jedním kolem ledovku, tak se nerozjedete(pak musíte mírně přibrdit levou nohou nebo ruční brzdou hnací kola). A vždy je důležitá bezpečnost při zvedání auta! To platí i např. při výměně kola.
Tak to je pekna kravina.zkousel nekdo povolit treba kolo,kdyz je auto zvedly na heveru?zkuste to a zjistite,ze to nemuze fungovat.leda kdyz mate uzaverku diferencialu
Moje prvé auto Lada 1600 - v zime som ju občas štartoval kľukou na to určenou. Od vtedy na novších autách som nikdy nemal problém naštartovať, len treba auto a batériu udržiavať v dobrom stave.
Co na to rozvody?:-(
nic
To nic není. Už jste si někdo takto "stáčel" brzd.kotouče ?;-)
stacel, ale mel jsem ve vzduchu obe kola , felda
Todle delej tak u 120 ne u novych aut co maj rozvod remen a hlavne kazde ma Asr tak ze kdyby to chytlo tak to t heveru samo ujede.Opravdu koumaci
Shlédnutím několika videií si každý může ověřit, že to funguje. Po zkušenostech s množstvím různých pracovních úrazů bych se ale spíš obával zachycení končetiny či oděvu náhle uvolněným koncem provazu, jehož druhý konec se však neuvolnil z kola. A to jsou někteří jedinci schopni si jej kolem zápěstí i omotat...
Napadlo Vas nekoho, ze kdyz ta baterka bude fakt hodne out, tak ze to auto nepujde nastartovat hned ani pres kabely, natoz takhle? A hlavně nez sezenu provazek, vyndam hever, atd.., tak je fakt lepsi do toho trochu strcit.
no,byl bych klidný,stalo se mi,že jsem s full vybitou baterií,kterou měl kolega díky zapnutému rádiu celou noc a tak jsem ho "nahazoval" se svým autem,ve kterém byla už letitá autobaterieinu postup...nastartuju své,zajedu si k němu na dosah kabelu,či tu nepojízdnou potvůrku si ten kousek popotlačím,propojím kabely a přijde zajímavý okamžik...svůj vůz nechám běžet a v klidu si zapálím cigárko,s nešťastníkem prohodím pár vět,típnu vajglíka a může startovat...celá operace zabere cca 7-10 minut bez nějakých hokus pokusů a není potřeba vymíšlet kra*iny
pardon....vymýšlet
No je to nouzovka, dost nebezpečná, zvlášť s takovým heverem jako na tom obrázku. Vozím stabilnější a už to je trochu o něčem jiném.Opravdu asi poslední možnost, ale zase pro sprostý slova tady důvod moc nevidím.
Jasně že má autor článku naprostou pravdu ve všem.Ostatní trdla,která blábolí o řemenech,katalyzátorech a zvednutých nápravách jen dokazují,že znají dvě byliny....kravské hovno a bodlák. B-]
auta, která neumí ESP OFF tohle nezvládnou. ESP se snaží srovnat otáčky kol, a to zvednuté zabrzdí a zdechne. Jedině, že by to blaflo, a rychle druhý člověk zmáčkl spojku.
V lepším případě nezdechne a sletí z heveru, protože v okamžiku zabrždění jednoho kola zabere druhý. On provázek samozřejmě ESP nezapne, ale motor na trojku klidně.
ha-ha-ha, ABS/ESP jsou činné až od rychlosti nad 25 km/h, a to tedy tím špgátem nezvládnete ani náhodou.. doporučuji se podívat do návodu k obsluze vašeho vozu..
Jak u ceho. Posledni generace abs vylina az pri ca 5 km/h, protoze uz uni ridit kolo az za hranici adheze.
co ti rika diferencial
mi říká že si někdy zvedni Krystal s předkem na špalky samozřejmě se sundanými zadními koly a potom do těch špalků drcni vole ......a hlavně koukej běžet jako o závod protože nikdy nezjistíš co se přesně stane to se chová pokaždý jinak záleží kerý kolo se dotkne země a na chvilku zabere i to druhý hele běž to vyzkoušet stačí nějaký Fávo a dej nám sem vědět jak to dopadlo ....:-D:-)):-PB-]
na snehu jedno kolo hrabe a druhe stoji takze za me je to nesmysl nejde to nastartovat
A vo tom to je. Jedno kolo zastavíš a druhé protočíš a přes převodovku i motor. Ten ti na tom sněhu taky běží.
No to snad není pravda ...!!!!! Takhle nebezpečnou věc by mě nenapadlo nikdy udělat to je kravina neskutečná to kdyby buchlo z toho heveru tak je po něm po blbci no to snad ne...
a co to takhle zaklínovat na opačné straně zatáhnout ruční brzdu? Nenapadlo, co?!Řekl bych, že výměna kola není vaši silnou stránkou...
Vy blbečci, nejjednodušší je, STARAT se o baterku a o auto.
..blbeček byl tvůj fotr a ty seš toho jasnej důkaz, hulváte přiblblej
Asi tak a hlavně o vlastní kejhák pak je všechno v poho .Ale tohle je opravdu hrubá prasečina kerá nemá vobdoby......katastrofa.
Problém je v tom,že současná auta roztlačit nejdou :-)
Vím,že nejdou,jak tam není ani kapka štávy v baterce,tak elektronika nemaká a neroztáhneš to i kdyby jsi chtěl. Osobně vyzkoušeno.
Hmm. Pokud vím, tak jsme se učili , že auta s katalyzátorem není dobré roztlačovat. No jinak návod jak cyp. Teď ještě ten , jak se ostříhat svépomocí motorovou pilou. To je tak stejně bezpečné.
Zdarec. Mám na své Octávce 1.9 TDi něco přes 300, osobně 180 tisíc km. V neděli mě na benzínce u Pelhřimova selhal startér. Nezbývalo, než to risknout a nechat se na kvalt roztlačit druhým autem. Inu cesta do Ostravy byla přece jen něco málo přes 300 km.Rozvody jsem měnil zatím jednou. Možná jsem měl štěstí, ale holka to zvládla..Inu když musíš, tak musíš:-)..;-)
S těma rozvodama to neděláš dobře, Jaromíre...jednou se ti to vymstí
V pohode, i u dieselu, jen tam nestrčit za 1, ale pěkně 4, 3, 2,... pak to jde, začnat prostě lehčí mpřevodem k těžšímu ,diesel chytne na dvojku v pohodě, tahač klidně i na velkou 2...
Můžou přeskočit rozvody :-)) Tak to rychle běžte vyzkoušet :-)) Jako mechanik budu mít vic práce super ..
ahoj mechaniku :-) Rozvody nepřeskočej nemaj proč. Motor chytne a jedinej ráz pro něj bude roztočení kola cca 5kg a to už je roztočené od špagátu. Proti roztahování to je směšný tam motor po naskočení práskne do tuny a i tak to vydrží.....
Proto nedám nikdy nic do servisu, protože tohle se učí na základní škole. Ostuda mechaniku, že neznáš ani ty základy. Co chceš proboha spravit?
Ty jsi mechanik z leknutí! K tobě bych si po takovým názoru nedal opravit ani koloběžku.
Jistěže máš pravdu...pokud budu roztahovat naftoové auto a budu ho držet na spojce a pak tam lupnu v 60 km za jedna - tak to je jasné - dokonce ani staré benzíny při tomto způsobu nijak nejásali. Ale na rovinu... srovnej sílu starteru a lidské ruky, to je jako bys říkal, že natočit auto klikou mělo za následek okamžité zničení motoru. Ano - používám demagogii, ale tys napsal pouze XY bez toho, abys použil celou abecedu - přeneseně - popsal jsi výsledek při tom nejd3m3ntnejsim zpusobu startovani.
No nevim, ale kdyz v normalnim rezimu, tj. start pomoci starteru onen starter roztoci venec setrvaku, setrvak je primo spojen s klikou , tak je podle me uplne jedno, odkud to roztoceni celeho mechanismu prijde. Jedine riziko je v onom nespalenem palivu a naslednem zahoreni. Kdyz je vybita baterka, ridici elektronika je bez napeti, a nez se altik trosicku roztoci, tak mozna muze dojit k nekolika vstrikum bez zapaleni.Ale ono samotne zapaleni nebude nijak drasticke, protoze zcela urcite nedojde ihned k naskoceni vsech (3,nebo4, nebo 6 nebo nevim kolik valcu) takze mnozstvi paliva kat neznici.
nesmysl jestli se vam protočí jedno kolo bez odporu tak zabere druhe-auto by spadlo ze stojanu
Smysl - pokud ale nevíš jak funguje diferenciál, tak můžeš napsat co jsi napsal.Jen pro zamyšlení - co se stane, když zvedneš auto na jedné straně, dobře ho zaklínuješ a pak nastartuješ a pak dáš jedničku ?Odpověď: kolo, které je ve vzduchu se začne točit a to co je na zemi se netočí a kupodivu to kolo co se točí se točí na drhou stranu.Poznámka pro rejpaly : píši o klasickém diferenciálu.
Přesně tak, jak píše Roman. Při zvedlých obou hnaných kolech můžeš otáčet jedním kolem vpřed, druhé se bude točit na opačnou stranu (pokud máš zařazenou rychlost a vypnutý motor) - diferenciál od slova diference, tj. rozdíl. Je to stejný případ, jako když budeš mít jedno kolo na ledu a druhé na asfaltu. Kolo na ledu se bude protáčet, na něj půjde veškerá energie. Kolo na asfaltu se nebude snažit točit, resp. pouze silou odpovídající tření druhého kola na ledu.
Kdyz auto zvednes na jedne strane nastartujes a das jednicku pustis spojku tak se ti to zvedle kolo toci normalne ale dvojnasobnou rychlosti,kdyby jsi takto zkousel nastartovat a mel zarazenou trojku a aspon trochu stavy v baterce pro elektroniku tak by se to mohlo podarit,pokud by auto chytlo a nahodou spadlo z heveru tak pri volnobehu,zarazene trojce a zatahle rucni brzde zdechne,samozrejme pokud to chytne a nespadne a provaz se ti na to kolo namota nebo na poloosu to potom bude problem ato jeste vetsi pokud si provaz omotas okolo zapesti
V tom případě nechápu, jak můžu (bez 4x4) s obyčejným osobákem projíždět občas na návštěvě v Beskydech místo, na kterém mám v určitém okamžiku jedno kolo ve vzduchu. Místo je projížděno krokem, většinou i se zastavením v inkriminovaný okamžik zvednutého kola. A i se zataženou ručkou jsem se už v tom místě rozjel. Není to s tím diferákem náhodou opačně? B-]
Aj s Nivou sa môžete dostať do situácie, keď máte vo vzduchu jedno koleso a jednoducho sa nepohnete a to má permanentne 4x4
Niva nemá závěrky ?
Iba medzinápravovú.
S tím diferenciálem bych byl opatrnější – novější auta mají ESP nebo nějaký druh samosvoru. Situace, kdy se bude jedno kolo točit a druhé stát pak vůbec nenastane a celé to sletí z toho zvedáku.Než špagát, tak radši budu vozit kabely za pár stovek.
no pokud ma auto protiprokluz tak by to auto asi z toho zvedaku slitlo, tzn pokud je jedno kolo toci vic nez by melo tak se pribrzdi a hadejte kam ta energie pujde pres diferak, do druheho kola... a ty kecy s rozvodakem, u toho sem se zasmal :D
kabely za pár stovek jsou jen psychická podpora. Abys to moh natočit musíš mít průřez měděnýho drátu 16mm2 t.j zhruba pr.5mm. Problém je že většina kabelů má tak 2mm a ještě jsou ty dráty hliníkový a poměděný. Takže vybitý auto nenahoděj. Je to daný fyzikálníma zákonama průtok proudu vodičem. Ještě hraje roli délka kabelu, čím delší tím silnější aby se eliminoval úbytek napětí. Podívej se jakej drát vede v autě od baterie ke startéru a srovnej si to s kabelama z tesca. Nejde o průměr izolace ale o průměr drátu uvnitř..... Dobrý kabely vypadaj podobně jako u svářečky....
Při čtení příspěvků zírám, kolik máme "odborníků" a chytrejch!!
každej mechanik ví že to tak jde,hotovo.
Jistě že to jde,na trojáka se normálně auta s páskem roztláčí.
Nejspíš bude nutné dát také pozor, zda je přední náprava na konkrétním vozu opravdu poháněná motorem? ;-)
:-D Jo vyzkousejte.Hlavne vy co mate rozvodovy remen:-)
Co pořád máte s tím řemenem?
... to je nějakej stihomam nebo co :-)
Když moderní auto nechce nastartovat tak nějaký provázek vážně nepomůže a u Favorita je jednodušší ho roztlačit.
pro blbce takhle můžeš nastartovat starou š120 né dnešní auta
120tka mela v remenici diru na kliku, takze stacilo natocit , jen se musela udelat dira do plechu aby to bylo pristupne
Akorat namotas provazek na zadni kolo :D
Už tě vidím, jak dáváš do rejdu zadní kolo.
nemusis, ono staci tam provazek namotat obracene - tahat ho "spodem" dozadu ....
Tohle může udělat jenom idiot. U starejch aut s motorem OHV ještě jakštakš, ale copak nevíte, že auto, který má rozvod OHC hnanej řemenem (což je dnes většina) se nesmí rozlačovat? Protože by řemen mohl přeskočit? A z druhého důvodu protože zbytky nespálenýho benzinu mohou zničit katalyzátor? Se nedivim že v dnešní době autoservisy praskají ve švech. Protože většina majitelů aut je levá jak šavle a umí tak sotva natankovat, a ta druhá jsou domácí kutilové. A příště si ukážeme jak si v autě připojit LPG snadno a rychle zahradní hadicí.
Přesně. Levá jako šavle. Jsi toho jasným důkazem.Rozvoďák to nijak nepozná, kolik si už spravil motorů? Zřejmě ani jeden.
Flaschi, a) je spravne - jsi trouba!No nevim, ale kdyz v normalnim rezimu, tj. start pomoci starteru onen starter roztoci venec setrvaku, setrvak je primo spojen s klikou , tak je podle me uplne jedno, odkud to roztoceni celeho mechanismu prijde. Jedine riziko je v onom nespalenem palivu a naslednem zahoreni. Kdyz je vybita baterka, ridici elektronika je bez napeti, a nez se altik trosicku roztoci, tak mozna muze dojit k nekolika vstrikum bez zapaleni.Ale ono samotne zapaleni nebude nijak drasticke, protoze zcela urcite nedojde ihned k naskoceni vsech (3,nebo4, nebo 6 nebo nevim kolik valcu) takze mnozstvi paliva kat neznici.
Když je vybitá baterka, jak se asi dostane benzin do katalyzátoru? Na to musí nejdřív elektrický čerpadlo udělat tlak v potrubí, potom musí elektrikou napájená řídící jednotka otevřít elektromagnetický ventil a pokud to dokáže, má dost proudu i pro jiskru. Tahle pověra se traduje od dob kombinace karburátoru s katalyzátorem, ale od půlky 80. let se karburátor u aut používal jenom v hodně zaostalých zemích. Zrovna tak řemen přeskočí při roztahování většinou v případě konce životnosti- dodělávající baterka dává horší štosy než rozumný roztahování.
LPG zahradni hadici ? , i to uz tu bylo, u skody 120 se pod karburator soupnul smesovac, hadice a za zadni sedacky PB lahev s reduktorem... nalitano nekolik set tisic km a spokojenost :-P
To mi připomíná jednu starou historku o taxikáři, který tak nějak pomocí LPG vyletěl do vzduchu i s jeho domkem. Měl prý ve sklepě lahve s propan-butanem, něco s tím asi kutil a pak jeho dům zmizel a všichni sousedi byli bez oken.
Já tak jak píše krtek jezdil s MB 1000 a pak se Š 120 celý roky. PB lahev jsem měl za sedačkama přikurtovanou bezpečnostními pásy, kotvenými k přepážce s motorovým prostorem. A v kufru vpředu jsem vozil rezervní PB lahev. Bezpečný to ale určitě nebylo. Co by se stalo při nárazu si raději ani nechci představit. Dnes už bych do takové partyzánštiny nešel.
Tohle pro rozvodový řemen vůbec problém nebude, protože při zatažení za provaz je roztočení motoru v podstatě stejné jako když s ním otočí startér. To by s tím ten dotyčný musel škubnout tak že by urval kolo. Něco jiného je roztlačování, když tam někdo v jedoucím autě tvrdě pustí spojku a motor se roztočí s tvrdým rázem, potom se něco může stát. Při troše nešikovnosti ale motor dostane stejnou ránu i při necitlivém přeřazení. Spálení katalyzátoru je potom úplná blbost, protože při startování je katalyzátor studený a žádná katalytická reakce v něm neprobíhá. A i kdyby se až do něj dostal nespálený benzín, což je u motoru který je jinak v pořádku při startování nepravděpodobné, než se rozžhaví, dávno se z něj odpaří a nic se nestane. Průser je nespálený benzín za jízdy, ve žhavém katalyzátoru.
Žeby to nespálené palivo nejako chenicky reagovalo s materiálom katalyzátora a tým ho poškodilo? Inak v moderných autách je katalzyzátor väččšinou súčasťou výfukových zvodov
chemicky ne,ale je nebezbeci ze tam bouchnou nespalene benzinove pary a katalyzator se vysype. Jinak z jineho soudku, nesla mi natocit felda,start na LPG, najednou rana a vystrelila zatka od oleje, v kapote boule, takze je to trosku nevyzpytatelne
Nádhera, rozvodový remeň ho musí milovať. Nie raz sme opravovali autá s roztrhaným remeňom, lebo auto roztláčali.
Aký je rozdiel medzi roztáčaním motora štartérom, alebo prevodovkou? Tam je jediný problém pri autách z katalyzátorom, že by sa nespálené palivo mohlo dostať do katalyzátora a následne ho zničiť,
No konečně,rozumná řeč!!!!B-]
A co na to rozvodový řemen při jízdě na jedničku ? Co jste to hulil za matroš???Roztláčet auto na cestě na kvalt je rozdíl několika stovek kg chytráku...Je to nejšetrnější způsob jak nahodit auto se špatnou baterkou...Odzkoušeno a funguje ,stačí ručku a pak neutrál po nastartování a delší provázek :-D
A jakej je rozdil v zatizeni remene pri roztlaceni a pri tomto? Porad jde jen o pohon vacky od kliky. Teda jestli to nebyl remen od kalhot
jakej je rozdil mezi zatizenim remen pri tomto a brzdeni z kopce?
Při brzdění z kopce motor běží a tlakem oleje je napínání řemenu v provozu a nemůže tudíž přeskočit.
Fakt to funguje,už jsem to dělal,stačí zvedlé jedno kolo,to druhé se točit nebude.Hlavně auto mít zabržděné a opatrně,aby nespadlo z heveru.Po nastartování vyřadit a v klidu dát neutrál,hever spustit a jede se B-]
rova.hunter@gmail.com
Než začnete někoho nebo něco kritizovat, tak si to předem vyzkoušejte. Vozím v autě kurt široký 4 cm a už jsem ho vyzkoušel při startování. Zvednout jednu stranu, vytočit rejd, namotat kurt, dát dvojku nebo trojku, zapnout zapalování a prudce zatáhnout za kurt a jeto.
podle me to je skvelej napadurcite vyzkousim
B-] jo takhleee. No nějak nevidím, že by měl zvedlou i druhou stranu nápravy... jinak si to nedokažu dost dobře představit a o bezpečnosti radši ani nemluvit.Prosím nekrmit, již jsem syt ...
Kdyby zvednul i druhou stranu, bude se druhé kolo točit v opačném směru a s motorem to ani nehne. To je funkce diferenciálu, víš, ty moudrá hlavo? Takže: druhé kolo na zemi a důkladně zaklínovat, aby to nespadlo z heveru. A můžeš si dát ještě porci - mluvíš z hladu.
proc by ji mel mit zvednutou??
Protože diferenciál? :-))))
No právěš že difernenciál, takže jen jednu stranu... pro dřívě narozené, stejný způsob se používal při sudnávání zadních bubnů na žigulu, roztočilo se to, pak duplo na brzdu a buben byl dole, paráda...
To je pěkná kravina. Startovat auto, který je na heveru. Kdyby to shodil, tak ho to přejede. Nehledě na to, že než bych zvedal auto na hever a pak zase dolu, tak těch 5-10 minut se pokusím raději někoho stopnout. No prostě kravina k neuvěření.
Tak jo. STOPUJ. Ale já bych se na tebe vyxral.
Jiste, to je pro dnešní dobu a tento národ typické.
no hlavně ale musí bejt zvedlý celý předek, tzn. 2x hever a kdo ho jako vozí? Navíc je to nestabilní a kdyby to huplo byla by legrace. ... navíc většina vozů diesel a ten zbytek co jsou benzíňáky tak je dobrejch 20% automat :-))) a v USA drtivá většina...
Asi jsi pekař, tak se do aut vůbec neser, pokud nevíš, jak funguje diferenciál.
Hele ty machře, já neříkám, že tomu nějak rozumím, omyl jsem přiznal u komentu výš a co je diferenciál kupodivu vím, prostě nejsem z oboru a nevzpoměl jsem si na něj. Pekař nejsem, dělám v oboru kam tvoje IQ evidentně nedosahuje!
Takže metař. Kolega tě přecenil, tak se nerozčiluj:-D
už první věta značí, že tomu nerozumíte a netušíte jak funguje diferenciál. Musí být zvednuté jen jedno kolo, jinak motorem neotočíte. Ano je tam určitý, malý, stupeň nebezpečí, je možné pojistit ještě vozidlo klinem. Ale i kdyby ten hever spadl, tak se to auto na trojku a se zataženou brzdou stejně nerozjede (efekt bude stejný, jako když vám auto chcípne při rozjezdu). Krom toho já třeba tímto způsobem již několik let "srovnávám" a čistím brzdové kotouče hnací nápravy přímo na autě (tedy se sundaným kolem).
Cely predek?to uz by vubec nefungovalo!!
Právě ,že to musí být vyzvedlé jen na jedné straně.
Diferenciál. Pokud je jedno kolo ve vzduchu, tak se roztočí snáz, než to zatížený. Netvrdím, že to co je ve videu nejde. Myslím že jo, ale zkoušet to nebudu. Protože z principu je tohle kravina.https://cs.wikipedia.org/wiki/Diferenci%C3%A1l_(me... ...
Právě díky diferenciálu je tento způsob možný, jinak by musely být ve vzduchu obě hnací kola. A proto to z principu kravina není. Samozřejmě je to celkem nebezpečné, hlavně nezapomenout vyřadit, než se spustí hever dolů.
budiž :-) Já to moc neznám a stejně mám obavu, že bych to dělat nemohl...už 14 let jezdím jenom s auty 4x4 (permanentní), takže asi smolík ...Stejně nejvíc legrace jsem si užil když mi u 2,5t auta zdechla baterka, která je pod elektrickou sedačkou spolujezdce a auto bylo v rohu garáže :-))) nešlo se dostat absolutně k ničemu...
dělej si prdel z plastelíny a ne z nás.
Rusom to ide :-D https://www.youtube.com/watch...
Je to docela riskantní operace. I když to chytne a máte třeba Yaris nebo C1 (rozvod řetězem) musíte vyřadit, což se ne vždy zvenčí vozu snadno zadaří. Právě riziko zazmatkování při vyřazování a následná ztráta stability zvedáku je to co se mě nelíbí.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.