Nechtěný test asistenční služby Peugeotu

Téměř každý dovozce automobilů nabízí nonstop servisní službu, která pomáhá majitelům automobilů v nouzi. Zcela náhodně jsme byli při testu vozu Peugeot 206 SW nuceni zavolat celoplošnou službu Peugeotu. S jakým výsledkem? Zřejmě budete nemile překvapeni.
Nechtěný test asistenční služby Peugeotu

Jeden z nejnovějších přírůstků do rodiny veleúspěšné značky Peugeot na našem trhu je velmi příjemné vozidlo, ale defekt pneumatiky se nevyhýbá ani jemu. Stalo se tak i nám při jízdě po Praze, kdy jsme zjistili prázdné pravé přední kolo. A zrovna v den zahájení summitu NATO, takže v čase pro ježdění Prahou ne právě nejvhodnější. Jenže díky dlouhodobým varováním ze všech stran byla Praha nadobyčej průjezdná a volná, protože ulicemi cestoval jenom ten, kdo opravdu musel. Mezi nimi i my. Defekt nás zastavil v samém centru, pár desítek metrů od Štěpánské ulice.

Stane se – ale horší bylo zjištění, že z nějakého důvodu scházel v testovacím voze klíč na kola a tím také možnost dostat se k rezervě umístěné pod podlahou zavazadlového prostoru kombi. Zavolali jsme tedy službu Peugeot Assistance spadající pod dovozce, aby pomohla. Ozval se velmi příjemný hlas mladého muže, který zdvořile podrobil volajícího velmi podrobnému výslechu. Dal si vylíčit problém a poté se tázal na místo, typ vozu a registrační značku, rok výroby, ale také číslo VIN karoserie a barvu. Proč je nutné pro výměnu kola znát i poslední dvě podrobnosti nevíme.

Časový sled událostí byl dne 20. listopadu tento:

9:41 - oznámení události dispečinku (s ujištěním, že mechanik přijede do 30 – 45 minut)

10:40 - telefonát ze servisu utvrzující se, že opravdu klika na kola v autě není; slib, že už jedou 

12:00 - telefonujeme přímo do servisu; mechanik prý právě vyjel a bude na místě do 30 minut

12:35 - přijíždí mechanik, ujišťuje se, že klika tu opravdu není a vyměňuje kolo

12:49 - mechanik končí práci a odjíždí

Pomoc při výměně kola tedy trvala celkem 3 hodiny a 8 minut. Při poledním rozhovoru se servisem nám bylo sděleno, že provoz v Praze je složitý. Opak byl pravdou, nezažili jsme za poslední celé roky tak mírnou dopravu jako právě v tu chvíli. Trasu ze servisu na místo poruchy nepřetínala žádná uzavírka ani objížďka.

Dispečer hned v úvodu sdělil, že v případě vozu v záruce nemůže poslat jen tak ledajakého mechanika, ale jen koncesionáře značky Peugeot. To by bylo pochopitelné, kdyby šlo o nějakou závadu, jež by mohla případně ovlivnit garanci. Píchlá pneumatika ale asi na záruku vliv nemá.

Tak si říkám, co kdyby člověk stál někde tři hodiny mimo město, třeba ve dvacetistupňovém mrazu a vůz ještě k tomu nešel nastartovat a netopil. Možná, že těch 24 h v názvu Peugeot Assistance znamená něco jiného než nonstop.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků