Nechte si zkontrolovat tachometr, přímo od policie

12 komentářů

pepek
5. června • 14:16

Autor článku se nějak mýlí. Ten, kdo bude to ověřování provádět není police a policista, ale obecní póvl. Takže doporučuji změnit nadpis i text článku a nemást čtenáře.

mikes
5. června • 11:30

Vyzkouset si presnost tachometru muzete pred kterymkoliv radarem kdekoliv, a bude to i s fotkou s jistym poplatkem :-D

paja
5. června • 12:13

kdokoli kdo ma GPS si to muze vyzkouset sam :-))

p
5. června • 13:09

GPS taky neni nejpresnejsi, muzes si to tam jit vyzkouset.:-D

paja
5. června • 14:13

To už mám dávno vyzkoušeno ;-) a vím, že se na ní můžu spolehnout.

Radek Ondrášík
5. června • 14:57

Ano, třeba v tunelu...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jig
5. června • 15:56

no jistě, každej kdo si bude ověřovat kolik mu proměřuje tachometr, tak to bude testovat právě v tunelu... opravdu poznámka hodná redaktora AR :-D

Radek Ondrášík
5. června • 22:38

Ono ani GPS neni všemocné. Jezdím kolem radaru každý den a není nic neobvyklého, že radar ukazuje 50 a GPS 50, 51,52,48, 47 apod. Takže buď má slabší chvilky radar, nebo GPS. Ano pár kmh za hodinu není nic, ale ono stačí jet 54 kmh a už je to o body.

mikes
6. června • 11:29

U GPS jde taky o to jak presne se zrovna chytla (aspon u meho FS Loox 560). Kdyz ho zapnu a stojim na miste dokud se nechytne, meri velice presne (udajne zalezi na tom jak dobre se nactou nejake mapy umisteni tech satelitu nebo neco podobneho, nejsem expert). Pokud hned vyjedu a zapnu gps az za jizdy, je presnost horsi.

Pavel F.
6. června • 8:13

Jelikož stacionární radary mají běžně odchylku 3-4% a GPSka má při stálé rychlosti odchylku cca 0,1m/s, věřil bych té krabičce v ruce. ;-)
Bohužel jsem ještě neslyšel o případu z přestupokové komise, že by věřili více GPSce než radaru...

x12345678
6. června • 13:47

Každý radar, nejen stacionární, má odchylku. I když ta technická není u zařízení s pracovní frekvencí 34GHz nijak podstatná, je chyba především způsobena nejednoznačnou pozicí měřeného vozidla vůči ose antény radaru, neboť ta je zpravidla nastavena na 22°, ale hlavní lalok antény radaru má sám o sobě šířku 5-9° a nikdy nelze prokázat, zda vás radar změřil i při správném nastavení na 22°ve skutečnosti pod úhlem třeba 14° nebo třeba 29°. navíc vlny nevysílá vaše auto, ale radar, vlivem toho se příslušná chyba dopplerova jevu násobí dvěma. A protože údaj je korigován právě funkcí cos(úhlu), sami si spočtěte, že rozdíly těchto dvou krajních pozic jsou značné. k tomu ještě přidejte někdy vskutku bizarní pozice umístění radaru díky horlivosti hloupých policistů (a že jsou někdy k vidění opravdu unikátní umístění, to je mnohokrát dokumentovánio).
U laserových měřičů, které nevyužívají dopplerův jev, ale jsou v podstatě ničím složitějším, než optickým dálkoměrem s výpočtem rychlosti z několika změřených hodnot vzdálenosti vozidla, je významná plusová chyba víceméně vyloučena (je pouze teoretická). Chybný postup obsluhy radaru tam zpravidla způsobí snížení naměřené hodnoty rychlosti. zejména k tomu dojde v případě, kdy měření neprobíhá v ose jízdy, pak se uplatní úplně stejná cosinová chyba jako u mikrovlnného měření. Protože laser ale nekoriguje na úhel 22°, je nastaven vždy na úhel 0°, je cos 0°= 1. proto vás hlupák za raderem v případě laseru nepoškodí. V případě rameru ale velmi snadno.

PetrX
5. června • 11:19

A budou tam mít laserovej nebo mikrovlnej radar - potřebuju vyzkoušet laser. rušičku?

Doporučujeme

Články odjinud