To si dávejte pozor na křižovatkách stát na červenou , také běží motor zbytečně. a šup pokuta.
Otvorim karu,nastartujem to, necham ofukovat predne sklo zvnutra a zapnem ohrievanie zadneho a zrkadiel. Obehnem auto jemne zmetakom a okna docistim skrabkou a zotriem zbytky. Vacsinou je uz potom treba len dve tri minutky a mozem opatrne ist. Normalna vec.Inak ak by ma nejaky b.zerant zacal kvoli tomuto obtazovat, znemoznuje mi bezpecnu jazdu. Nebudem sa s nim bavit vobec - nech mi to da pisomne, datum cas fotkakontakt a protokol. Akonahle je auto schvalene a sposobile na prevadzku na cestach, ma smolu. Auto je v riadnom stave a potrebujem ho uviest do stavu aby bolo pripravene na jazdu. Handra namocena v sherone v jednej a volant v druhej ruke akosi dohromady nejdu. Take auto nesmie von a ak sa mu to nepaci, chcem to zasa pisomne. Pre istotu.Ina vec je samozrejme ak niekto Vam pod oknami necha rano polhodinu ZBYTOCNE pusteny motor a naklada pritom trebars dodavku,alebo turuje motor. Takemu tehlu medzi oci.
Dalsi hovadko :D
Prožil jsem rok 1968-9 v USA (Wisconsin) a v zimě, kdy teploty běžně klesaly pod -20 stupňů bylo běžným zvykem na večírcích nechat auto běžet na neutrál i několik hodin, protože jinak byly problémy se startem. To dneska asi nepůjde ?
to JanStav: to bylo ještě před všemi ropnými krizemi... :-)
Sorry, JanSlav...
Platí to i pro elektromobily nebo auta s nezávislým vytápěním? ;-)
U elektromobilu že by motor běžel na volnoběh? To asi ne. Ale nezávislé topení by mohlo být zajímavé posuzovat, zda do toho spadá či ne.
To záleží jestli má ventilátor nebo ne :)
Sdělení ředitele školy jsou platná pro všechny žáky
Můžeme si tedy představit řidiče elektromobilu, který se v mrazu snaží po ránu zahřát svůj stroj třeba pomocí tepelného čerpadla a technicky zdatného nekompromisního policistu, který mu za takové pošetilé počínání uděluje pokutu, protože tuší, že to čerpadlo je poháněno studeným elektromotorkem.
A ze všeho nejhorší jsou nafťáci. Ti nechávají svá auta běžet na volnoběh hodně často a hodně dlouho!!!
A také autobusáci... Ale tam to trochu chápu, když má auťák plný lidí a ventilace s klimatizací bez motoru jaksi nejede...Jednou jsem takhle zpovídal jednoho řidiče jednobarevných autobusů, když jsme u Brna tankovali. Samozřejmě po dobu tankování puštěný motor. A ten říkal, že se osádky na autobusech tak střídají, že během 30 minut autobus uklidí, připraví denní tisk a nápoje a auťák jde na další štreku. Tudíž motor prý vypínají tak 2x do roka při servisních prohlídkách.Nevím, jestli mi jenom krmil ucho nebo kolik je na tom pravdy, ale tlak na plné využití busu bude asi u této firmy tak jako tak enormní.
Tak u autobusů, náklaďáků apod je to hlavně úplně o něčem jiném. Dokud nenafouká vzduch, tedy nenatlakuje vzduchojem na nutný minimální tlak, prostě neodbrzdí a neodjede.
Nejen u autobusu a nakladaku. Treba u starsich Citroenu a Land Roveru je casto treba cekat nez se nafouknou tlumice, protoze jinak by to z cloveka vytraslo dusi.
To JirkaK: Ano, to je mi známo... Mě spíš zarazilo nevypínání motoru za provozu.
Čím větší motor, tím více škodí jakékoli spouštění a vypínání. Když jsme na vojně dělali jízdy s BVP a T-72, taky se motor nahodil ráno a vypnul až večer, jinak běžel nonstop. I přes oběd.
Celni sklo se da proti nejvetsi namraze a spadanemu snehu chranit.Skla se daji ocistit z venku i bez vyhrivani resp beziciho motoru.Neni nutne se v aute hned zavrit, stat na miste s pustenym motorem a nechat pracovat vyhrivani, proti zamlzovani se da prece i vetrat.Staci trocha selskeho rozumu a nebyt pohodlny/rozmazleny.
Take se da jezdit zebrinakem nebo chodit pesky. Komfort je pro sralbotky a zabiji ledni medvedy.
Mám pocit že majitelia dízlov majú 11 prikázanie:Nevypneš dízla svojho a budeš obťažovať hlukom a smradom blížneho svojho ...
Debata o ničem. Když auto stojí celou noc v mrazu, nezbývá než nechat motor ohřát tak, aby foukal teplý vzduch na sklo a to se přestalo mlžit a znovu namrzat. Jiná možnost neexistuje, tedy až na vystrčenou hlavu ze stočeného bočního okénka :-D
Nesmysl.
Je to jasné. Naštartujeme, najskôr očistíme bočné okná, medzitým sa trošku rozmrazí čelné okno, očistíme to predné, sadneme do auta a odchádzame. 3-4 minúty, možno trochu viac v závislosti od mrazu a veľkosti auta.Asi tak to robí väčšina.A potom sú experti čo naštartujú a nechajú auto hrkotať 15-30 minút kým sa im zohreje a odmrazí. Takých neznášam.
To co Ste opisali je priprava auta na bezpecnu jazdu vzhladom na podmienky. To musite a nik Vam nemoze v tomto branit.
Tohle s oblibou dělají bezohlední ropáci u těch svých starých naftových krunklů. Už jsem viděl i exota, že si přitom přezouval všechny 4 kola na autě, samozřejmě pomocí ručního heveru. Proč by to přece vypínal a že všem ostatním smrdí tím svinstvem, co mu leze z výfuku, to mu byla úplně putna. Pak další, co si svého ropáka zaparkoval před marketem, motor nechal běžet a šel si v klidu koupit svačinu. Prostě idioti v přímém přenosu.
Pokud na ten volnobeh plni emise tak drz pysk a jeste bych te nakopal, jenom by jsi cekl.
Jen že každej ví, že ropák s vypreparovaným filtrem pevných částic smrdí jak starej autobus. Tak drž pysk.
Tuším, že u hundaje i30 se v návodu píše, že motor může běžet naprázdno jen 30s
Jak to maju osetrene pri cakani na semaforoch :-D?
Start-Stop
Škoda stojí - Hyndai jede.
Zalezi na akych. Ak je to semafor na uzavretom useku kde sa pracuje, potom vypnem motor.
Hyundai nezastavis! Ani na semaforech :-)
Hyundaie semafory pouštějí dříve :-O
Hmm, tak to tušíš úplně blbě. Raději už nic netuš, kámo.
Moje chyba, jsou to tři minuty.Hyundai i30 Owner's Manual: Vehicle Run-in Process, strana 12 říká:"Don't let the engine idle longer than 3minutes at one time."Tak klid kámo:-P
No... oko by stacilo kdyby jsi se naucil anglicky.
V Německu je za to pokuta tuším že 10 euro. A jestli se nepletu, tak je to sankcionováno i v Rakousku a na Slovensku. Ve výjimečných případech i u nás. Paragraf na to máme ... § 7 (1) Řidič nesmí b) obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu,
Vyhadzovanie predmetov z vozidla a obťažovanie ostatných účastníkov cestnej premávky a iných osôb najmä nadmerným hlukom, prachom, znečisťovaním ovzdušia, rozstrekovaním kaluží, blata alebo zbytočným ponechaním motora stojaceho vozidla v chode: 20 – 40 eur
Takže pokuta je asi iba vtedy ak tým behom motora niekoho obťažujem, o životnom prostredí sa nehovorí nič
Ovzdusie nie je zivotne prostredie? Ak to nechate polhodinu nastudeno a zbytocne bezat, potom to problem je.
V létě než vlezu do auta tak někdy nastartuji a pustím klimu a v zimě zase odmražuji okna ... to neni zbytečné.
důležité je to slovo "zbytečným" existuje totiž hromada důvodů, které nejsou zbytečnéB-]
proto jsem psal, že se to pokutuje ve výjimečných případech i u nás
Nějak nechápu, jak se to má dělat: i když to řidič oškrabe bez puštěného motoru, po startu se okna v závislosti na počasí hned zamlží (zejména když jede více osob), jak má potom IHNED vyjet?
@F40 Nemoze Vam branit vo vykonani nevyhnutnych ukonov na bezpecnu jazdu. Ak s tym ma problem, nech Vam to da pisomne. Frstanden, sriftlich bite. Dan kenen vir daryber reden. Namen stempel, auch. Tanke sen. Vyderzen.
navyse pomer volnobehu k beznej prevadzke za jazdy je absolutne zanedbatelny, takze z pohladu ekologie je uplny nezmysel volnobeh akokolvek postihovat. nikto nenecha pudyrny motor hodinu len tak pre zabavu
Co sa tyka zohriateho motora, ciastocne ano. Co sa tyka studeneho motora, tazky omyl.
Pri stari/kvalite domaciho vozoveho parku, vykuchanych filtrech pevnych castic atp bych to nebagatelizoval.
Take auto sa nema startovat vobec.
Souhlas, ale zijeme kde zijeme ;-)
Mám na autě vyhřívané přední sklo. To dost žere energii, proto nejdšíve staruji a až pak vyhřívám, aby mi nechyběla náhodou šťáva na start. ...
Kolega z práce říkal, že mu bylo velmi důrazně vysvětleno v Rakouských Alpách, že tohle ne, když oškrabával okna s puštěným motorem.
Lidi, co nechavaji v zime pusteny motor a jdou cistit skla ... nechapu.
Nezakonne? Koho to zajima? Se podivete na Burese, cim veci hovado a arcimafian, tim vys se dostanete. Je treba jit proto nastartovat nejlepe den predem :-D:-D:-D
Stalo se mi to same. Taky v Rakousku, na parkovisti u sjezdovky
Doufám, že se s váma místní buzerstapo bavilo aspoň česky /na což má každý dle směrnic EU právo/, když jsou tak "pünktlich".
Pisomne. Potom budem ochotny sa s nim bavit hned potom co mi podpise ze mi znemoznil pripravit auto na bezpecnu jazdu. Dovtedy ignorujem.
A cim Ti to znemoznil?
Na takove fritze svýho času dobře platila Růžičková "ty můj milej zlatej německej" :-D
To musel být nějaký zapšklý Sturmbahnführer původem ze Sudet, co jen záviděl pěkné auto.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.