Nečekané poklady ceníků. Podívejte se, co všechno najdete v základní výbavě

Nečekané poklady ceníků. Podívejte se, co všechno najdete v základní výbavě

Určitě nemusíme připomínat, že stále zpracováváme obrovské množství materiálu, které jsme nabrali v týdnu testování jedenácti naftových kombi nižší střední třídy. První tři díly byly zveřejněny, v pondělí přijde díl čtvrtý zaměřený na jízdu a o týden později si podrobně rozebereme ceny, což je část, kterou aktuálně připravujeme.

Megatest 11 kombíků nižší střední třídy: Interiér, prostor, zavazadelník  

Megatest 11 kombíků nižší střední třídy: Interiér, prostor, zavazadelník  

V současnosti tedy studujeme ceníky a narazili jsme na velmi zajímavou věc. Možná pro co největší množství kolonek v nejzákladnější výbavě dávají někteří výrobci do seznamu standardní výbavy prvky, nad kterými zůstává rozum stát. Níže najdete to nejzajímavější, na co jsme narazili. 

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Jak si poradí s kočárkem a sedačkou

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Jak si poradí s kočárkem a sedačkou

Opel Astra - Komfortní volant

Ten získáte až ve druhé výbavě Enjoy, tedy pokud zvolíte základní provedení, čeká na vás volant nekomfortní.

Peugeot 308 - Regulátor rychlosti a programovatelný regulátor rychlosti

V ceníku francouzského kombi najdete tyto dvě věci plus adaptivní tempomat. Postupovali jsme podle úvahy, že programovatelný regulátor je klasický tempomat a tím pádem to skoro vypadá, že ten neprogramovatelný je pedál plynu. Jak se ukázalo, ani někteří dealeři vlastně neví, jaký je zde rozdíl.

Nakonec jsme se po pěti telefonátech dozvěděli, že jde v obou případech o klasický tempomat, přičemž u toho programovatelného lze uložit rychlost a následně ji zase vyvolat. Je to poměrně komplikované a vlastně si ani nejsme jisti, jestli to správně chápeme, protože tuhle funkci v podstatě má přece každý tempomat. 

Seat Leon - komfortní sedadla 

Leon nabízí ve svém ceníku specialitu podobnou té od Opelu. Jde ovšem o sedadla a naštěstí je má už nejdostupnější výbava Basis, takže si Leon s nekomfortními sedadly nepořídíte. 

Škoda Octavia - vnitřní cirkulace vzduchu

Nějak si nedovedeme představit, že by tuhle položku v dnešní době auta neměla. Škoda je ale jediná, která se tím chlubí. Dostupné od základní výbavy. 

Volkswagen Golf - opěrky, stěrače, sedadla 

Seznam základní výbavy u VW Golf je pořádně dlouhý. Důvodem je fakt, že ani první výbava není chudá, ale je zde také řada zbytečných položek. Třeba „bezpečnostní opěrky hlavy vpředu“. Může být na trhu auto, které toto nemá? I Golf pak nabídne komfortní sedadla a dokonce i stěrače. Tedy přesněji řečeno „stěrač předního a zadního skla“. Že by byl v základu vpředu jen jeden? 

Toyota Auris - brzdy, stěrače, vyhřívání skla 

Také Toyota má co nabídnout. Věděli jste, že už v základu dostanete kotoučové brzdy na přední nápravu? Navíc od první výbavy Power nabídne Auris i stěrače s nastavitelným cyklovačem. A zcela nečekaně dostanete od první výbavy i vyhřívání skla pátých dveří. A to se vyplatí.

Honda Civic - osvětlení, dveře

To nejlepší na konec. Honda se chlubí v ceníku (konkrétně v sekci Komfort a pohodlí) tím, že Civic Tourer nabídne hned od první výbavy osvětlení interiéru (vpředu i vzadu). Absolutně největším „hitem“ je ovšem položka „volitelné otevírání dveří“, kterou najdete pro změnu v sekci „Funkce a technologie“. Co si pod tímto máme představit, to netušíme. Hned jak to zjistíme, rádi upřesníme. I kdyby šlo o sofistikovaný systém, takto zvolený název je minimálně dost nešťastný. 

Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC: Útok na českou jedničku

Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC: Útok na českou jedničku

Určitě jste poznali, že je potřeba brát všechno zmíněné s nadsázkou, proč se také takhle ve čtvrtek večer trochu nepobavit... Ale i ceníky ukazují, že se přístup k zákazníkům u jednotlivých značek liší. Třeba takový Ford má seznam základní výbavy u Focusu jednoznačně nejkratší, ale najdete v něm jen to opravdu podstatné. Žádné naprosto samozřejmé zbytečnosti. 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků