Německé automobilce Daimler klesl v prvním čtvrtletí letošního roku provozní zisk o 56 procent na 917 milionů eur (loni 2,1 miliardy eur), zhruba 23,8 miliardy korun.
Mohl za to prudký pokles poptávky po osobních i nákladních vozech na hlavních evropských trzích a slabší prodeje vozů Mercedes-Benz v Číně.
Šéf Daimleru Dieter Zetsche výsledky komentoval těmito slovy: „V prvních třech měsících letošního roku se mnohé trhy nerozvíjely dobře, zvláště v západní Evropě.“ Finanční ředitel Bodo Uebber dodal: „Krize v Evropě ještě neskončila, má to neblahý vliv na investování a chování spotřebitelů. Ale v druhém čtvrtletí budou výsledky lepší. “
Představitelé Daimleru v reakci na slabší finanční výsledky konstatovali, že za celý letošní rok zřejmě bude provozní zisk společnosti nižší než loni. Tržby se ve čtvrtletí snížily o tři procenta na 26,1 miliardy eur. Čistý zisk se pak propadl na 564 milionů eur z 1,4 miliardy loni.
Daimler je výrobcem luxusních vozů značek Mercedes a Smart a světovou jedničkou ve výrobě nákladních vozů.
Mercedesu se daří
Prodej luxusních automobilů Mercedes-Benz stoupl ve čtvrtletí o 3,5 procenta na rekordních 324 898 vozů. Zásluhu na tom měla poptávka po vozech třídy A a B a SUV třídy M.
A všichni čekají, že to bude ještě lepší, až se na trh dostane nový Mercedes-Benz třídy S a rozeběhnou se po celém světě prodeje modelu CLA.
Němečtí konkurenti na tom byli v prvním čtvrtletí o něco lépe: Audi zvýšilo v prvním čtvrtletí odbyt svých vozů o 6,8 procent na 369 500 a BMW o 7 procent na 381 404.
Mercedes-Benz přesto stále věří, že do konce desetiletí své německé konkurenty BMW a Audi předstihne a stane se jedničkou na světovém trhu s luxusními automobily.
Foto: Daimler