Nebezpečný komfort? Bezklíčové startování způsobilo nejméně 28 úmrtí

67 komentářů

Roman
28. ledna • 19:13

Já nejsem zastánce takových moderních věcí. Mám Peugeota 306, z roku 1998 a za žádné novější auto bych ho nevyměnil. Je to staré poctivé auto, na kterém si vše opravím sám, takže kupuji jenom benzín a olej. Teď jsem do něj ale trochu zainvestoval. Hrozně se mi líbí vystřelovací klíče, tak jsem si jeden z https://www.auto-klic24.cz/... koupil, abych si udělal radost.

Kuk Vykuk
19. května • 16:49

Nejvyší čas ty spalováky zakázat, vypouštej jedy a zabíjej tím lidi. B-]

MasoxCZ
18. května • 0:01

Těm produktům dnešních autoškol lze říkat "řidiči"? Řidič zvládá základní jízdní úkony, to co je popsáno v článku jsou v nejlepším případě "strojníci".

Petr Maleček (dj.kure)
18. května • 0:54

Američani? Vesměs pasažéři s určitou omezenou schopností šlapat na jeden či druhý pedál a otáčet volantem. Pomalu už ani to není třeba.

Basta
17. května • 21:10

Opravdu to způsobilo bez klíčové startování a nikoliv lidská hloupost?

dpcstb
17. května • 16:38

nechapem preco sa po nejakom case motor nevypne, ked je jasne ze v aute nikto nieje, ked je zamknute zvonku.
mne sa napr stalo ked spolujazdec nechal iba privrete dvere, miesto zavretia, napriek tomu ze som sa s klucom dostal z dosahu, auto neprotestovalo, napriek tomu ze sa malo zamknut(co sa s nezavretymi dverami nezamklo). ale malo dat najavo ze sa nieco deje. keby som si to nebol vsimol, necham na parkovisku otvorene auto.
nemali by byt programatori inteligentni?

Ja Samojediny
17. května • 19:19

Che che... Když nechám běžet motor a odejdu s kartou z auta, tak auto celou dobu řve a nejde zamknout. Takže když chci nechat nastartované auto kvůli topení/klímě a potřebuju od něho odejít, tak musím nechat otevřené okénko, sáhnout dovnitř, zamknout centrálem na palubovce a pak drbnout do ovládání okna a vytáhnout ruku ven, než se okno zavře. Jinak to prostě nejde.
Pak když přijdu k autu, tak nejde odemknout. Nereaguje na nic. Musím z karty vyndat klíč a tím odemknout u řidiče. Auto se odemkne až když zatáhnu za kliku.

ptakoještěr
17. května • 11:03

A proč to vlastně musí být klasický (velký) klíč ?
Já nevím jak vy, ale já mám kapsy u kalhot nacpané už teď dost - peněženka, mobil, klíče od domu, klíče od auta ....
Proč nemůžeme mít něco typu jako je platební karta ? Stačil by slot na dveřích a pod volantem, člověk by jen zastrčil tu kartu, systém by načetl čip na ní a hotovo. Rychlé a hlavně kompaktní řešení. Startovat samozřejmě poté tlačítkem, když je karta zastrčená a načtená.

Ja Samojediny
17. května • 18:46
ptakoještěr
17. května • 22:02

To není to, co si představuju. Já si představuju tu kartu vzledem a provedením jako platební kartu, a to doslova, ale namísto placení je tahle karta určená k otvírání/zavírání a startování auta.A když nad tím dál přemýšlím, tak by šlo využít i bezkontaktní načítání (jako na terminálu v obchodě - přiložím, pípne, načteno). To jest: Přiložím kartu ke klice dveří u auta - odemknu/ zamknu, příložím ke startovacímu tlačítku - odemknu si povolení nastartovat.Jediné co je potřeba je zabudovat čtečky na vhodná místa v autě, do čipu karty nahrát certifikát (klíč) unikátní pro to auto + trocha nějakejch drátů a software na kterým to bude celé fungovat.
Nějakej palubní počítač už mají ty auta stejně standartně v sobě.

Petr Maleček (dj.kure)
18. května • 0:51

Nevynalézáte znovu kolo? Já mám malou plastovou kartičku v peněžence. Přijdu k autu, chytnu za kliku, je odemčeno. Sednu do auta, zmáčknu tlačítko a je nastartováno. Po přijetí do cíle značku znovu, motor se vypne. Vystupuju, odcházím od auta, auto se po pár metrech samo zamkne. Neznám jednodušší způsob :)Ostatně to jde i pomocí BT, třeba :-)

ptakoještěr
18. května • 7:53

Tahle metoda ovšem trpěla / trpí tím problémem, o kterém se už dost psalo z hlediska bezpečnosti. To jest, zloději zachycující signál klíče a zesilující ho tak, že si auto myslí, že stojíte u něj (i když jste v reálu s klíčem doma) a odemkne se. To by jim u toho o čem mluvím já nefungovalo. Ale obecně princip odemykat a startovat auto nějak ,,bezklíčově" už samozřejmě vynalezen je.

Petr Maleček (dj.kure)
17. května • 9:32

Moje 14 let stará Laguna se zataženou ručkou sama zhasne motor, když odejdu s kartou od auta a zamkne se. Tak v čem je problém? Nemluvě o tom, že stejně nechávám kvalt a ručku, tak bych nastartovaný motor rozhodně poznal :))

Michal
16. května • 22:09

A proč to prostě nevyřeší tak, že motor se automaticky vypne, když klíč opustí auto?

Clayton
16. května • 22:22

To nejde. Museli bychom se ptát, proč se motor nevypne, když systém detekuje, že klíč opustil auto. A systém může detekovat, že klíč opustil auto při jakýchkoliv problémech (rušení, slabá baterie...). Pak by se to vypnulo při jízdě třeba po dálnici.

petr r. (petrumr)
16. května • 18:58

Já když stlačím tlačítko, tak jestli motor je nastartovaný tak se vypne a zabrzdí ruční brzda, když ne a otevřou se dveře, tak je takový randál že člověk dříve dostane infarkt než aby se udusil, tak av americe mají doktoři na problému zaděláno, nepoznají infarkt od otravy cočkem.

Egal
16. května • 15:56

Všetko sú to riadne pičoviny, dostal som novú Octaviu a mám dosť front assist funguje navodile, drbnuty Štart Stop, vibrácie motora sa prenášajú do volantu, sedadlá sú trestná lavica, drbnuté hlášky o ekológii, laxné reakcie motora, v nižších otáčkach ide nejakou sinusoidou.... A zase sme o krok pred nimi (nechápem ako to môže v recenziách vychvalovat) 2.0 TDI a ten priestor a výhľad na nezaplatenie kurva Octavia 2 bol síce gepel ale toto nie

Kevil
16. května • 1:34

Nafta patří na pole a ne na silnici :-D.

ldx
15. května • 20:59

Chytrá technologie by se měla také chytře chovat.Pokud auto stojí na místě víc než 5 minut, systém by se měl vypnout. Za mně jednoznačně chyba výrobce a to zcela ldiotsky fatální B-]

dilema
15. května • 21:11

Kdoví, jestli v těch smrtelných případech se jednalo o vozy s moderním Start/Stop systémem, který by měl vypínat motor třeba při čekání na semaforech?

mtb_
16. května • 11:50

A potom čo keď je vypnutý s SS?
Po nejakej dobe čo sa stane? Neviem pýtam sa. Ale už som nad tým uvažoval.

Roman
15. května • 16:00

Já takhle jednou zapomněl vypnout motor u autobusu. No kloubák, SORka, motor je až na konci vleku, tak vepředu neni slyšet. naštěstí sem si šel jenom pro svačinu, za chvíli jsem byl zpátky. No ježišmarjá, se stane né, vy ste volové...B-]

petr r. (petrumr)
16. května • 18:53

jestli máš převodovku voith, tak ta má žalující program a garážmistr ti zvedne prémie, nebot jsi dochlazoval turbo.:-D

Joe Doe
15. května • 20:21

Otiku, sluchatka sundej ;)

GR8
15. května • 13:12

Asi zalezi na vozidle. V mem pokud opustim vozidlo se zajistenou rucni brzdou a klic mam v kapse motor automaticky zhasne. Pokud mam pouze parkovaci mod motor bezi ale v momente kdy chci zamknout vuz ozve se ohlusujici klakson. Ten me upozorni na to ze motor bezi.

Joe Doe
15. května • 12:08

Obcas sa mi stane, ze zabudnem 'vypnut' hybrida - poslednych par sto metrov idem na elektrinu, zaparkujem, rucka, stlacim P... auto je ticho ale z technickeho hladiska je 'nastartovane' hoci motor nebezi - a po istom case by sa sam spustil kvoli baterii. Lenze... Akonahle opustim auto, zacne hlasno protestovat... pretoze kluc je mimo vozidla.Vzhladom na to, ze americke auta, resp. auta urcene pre americky trh, piskaju pri kazdej blbosti, tak sa mi zda divne, ze by clovek opustil auto, navyse s beziacim motorom, a ignoroval aj varovny zvukovy signal.

Filip
15. května • 12:07

Vubec se tomu nedivim. Bezklicove startovani je blbost, ktera je nejen nebezpecna diky snadnemu odcizeni auta, ale take odvadi pozornost.
Ano, je velice pohodlne prijit k autu, vzit za kliku, zmacknout startovaci tlacitko.. Vypnout "vypinani motoru pri kazdem zastaveni" je jedina nutnost.. Pak se jeden kecan zastavi a protoze se nemusi nic odnikud vytahovat, tak clovek zapomene kolikrat I zamknout, protoze se to zase resi tlacitkem na klice.
kamoska takhle odchazi od nastartovaneho auta pravidelnen nastesti na ulici a vsimne si toho jen diky tomun ze nejde zamknoutm motor skoro neslysite v tom hluku venku. Moje zkusenost s Perodua Bezza v Kuala Lumpur.
Zlaty stary klicek.. Ona ho videla poprve, kdyz auto koupila a dala si ho do kabelky, od te doby se ho nedotkla, tedy klicku..

Filip
15. května • 12:07

Vubec se tomu nedivim. Bezklicove startovani je blbost, ktera je nejen nebezpecna diky snadnemu odcizeni auta, ale take odvadi pozornost.
Ano, je velice pohodlne prijit k autu, vzit za kliku, zmacknout startovaci tlacitko.. Vypnout "vypinani motoru pri kazdem zastaveni" je jedina nutnost.. Pak se jeden kecan zastavi a protoze se nemusi nic odnikud vytahovat, tak clovek zapomene kolikrat I zamknout, protoze se to zase resi tlacitkem na klice.
kamoska takhle odchazi od nastartovaneho auta pravidelnen nastesti na ulici a vsimne si toho jen diky tomun ze nejde zamknoutm motor skoro neslysite v tom hluku venku. Moje zkusenost s Perodua Bezza v Kuala Lumpur.
Zlaty stary klicek.. Ona ho videla poprve, kdyz auto koupila a dala si ho do kabelky, od te doby se ho nedotkla, tedy klicku..

iX
15. května • 12:46

Zkoušeli jsme nedávno bezklíč s kolegy, kamarád se přijel pochlubit s novým pašíkem, chvástal se, jak je to perfektně zabezpečené. Majitel byl asi do 10m, na dohled od auta, v dosahu klíče. Auto šlo otevřít (bylo v dosahu klíče), nastartovat a odjeli jsme mu s ním (on předem souhlasil s touto zkouškou, žádné násilí) a projeli celé sídliště, kolem firmy, cca okruh 5-6 km, víc nemělo smysl zkoušet, nechtěli jsme mu způsobit infarkt. Žádné vypínání motoru, mimo dosah klíče, se nekonalo, zabezpečení proti odcizení nijak nefungovalo !!
Kdybych byl zloděj, vytipuji si majitele bezklíčového koncernového auta a odejdu mu s tím a to kamkoliv. Předpokládám, že všechny bezklíče od VW/Audi/Škoda budou stejně mizerné. Vystoupíte z auta, nezamknete (proč, když jste u auta) a stačí, aby vás pozdržel jeden z kompliců zloděje (může se na něco zeptat, nebo vás chytne za rukáv, a už to nedoběhnete) no, a máte po autě za mega.
Divím se, že policie něco takového nezakáže. Nebo - nedivím, policie totiž se zloději aut v ČR čile spolupracuje.

Nikolas
27. května • 18:01

Nazdar. Zní to jako vymyšlená hovadina :-).Mám supa s bezklíčem. Když jsi dál než cca 2 metry od kliky, neotevře se. Mohu to pro zdejší odborníky změřit. A druhá věc, když je klíč vně auta, nenastartuje (ani když je třeba v kufru, to se zase pro změnu kufr odmítá zavřít - což považuji za simlply clever. Čili fakt nevím, jak ktadou medvědy a báfa - asi přesvědčí auto tím krámem, že je klíč uvnitř. Nicméně ten test, co jste popsal, se odehrál ve vaší fantazii. Pěkný den.

dpcstb
17. května • 16:50

mne auto otvori tak na 3 metre, viac nie. aj ked signal funguje aj na vacsiu vzdialenost, pretoze v podzemnej garazi zapnem svetla na dialku aj na 20m

Milda
17. května • 6:54

Tak a teď tu o červené karkulce. Mám Passata 2017 a pokud stojím i s ovladačem třeba u kufru a dávám si do něj věci moje žena si už dveře neotevře.

aaabbbccc
15. května • 16:44

hmm, tipoval by som to na dovoz z nemeckeho bazaru po dochodcovi mustafovi.

aaabbbccc
15. května • 16:45

a este re-export cez ukrajinu :-)

petr r. (petrumr)
16. května • 18:51

asi ano a ten bezklíč je upraven na bezničeho.

Spinakr
15. května • 14:54

Pěkná pohádka. Docela pochybuju, žes vůbec passata s bezklíčkovým startováním viděl, protože u toho mýho to přesně takhle nefunguje.

Tomáš
15. května • 13:45

Blbost... mám v novým autě bezklíčkový startování (ne odemykáním, odemčít musím normálně tlačítkem na klíčku) a když byl klíček mimo auta, nemohl jsem ani zapnout zapalování a pootočit volantem

Filip
15. května • 13:23

Z me zkusenosti nejde nastartovat I kdyz je klicek v tasce na sedadle spolujezdce (zase Bezza), ale treba u kia to jde. Potom se samozrejme da odjet, autozacne pipat a ukazovat ze neni klic v dosahu. Ale nevim jestli to vypne motor, to asi ne. Spis pri prvnim zastaveni se uz nerozjede

ACE
15. května • 13:07

Mazda nenastartuje a to jsem byl venku na kontakt.

Joe Doe
15. května • 13:14

Ukradnut Mazdu je niekolkonasobne zlozitejsie ako ukradnut auto z dielne VAG.

JK
17. května • 14:22

Můžete toto tvrzení nějak podložit?

mtb_
15. května • 12:56

blbosť
ak motor bol vypnutý a kľúč mimo auta tak nenaštartuješ. A už vôbec nie 10m.

jogurt
15. května • 13:06

navíc klika reaguje na klíček do vzdálenosti max. metr a půl a to ještě nesmí být ve stejné kapse zapnutý mobil s NFC

petr r. (petrumr)
16. května • 18:48

správně a jestli máš ovladač 1mm ven s auta, tak nenastartuješ.

Joe Doe
15. května • 12:16

Mimochodom, bezklucove startovanie tlacidlom mali auta uz pred druhou svetovou vojnou ...

petr r. (petrumr)
16. května • 18:45

ale předtím, jsi zapnul klíček nebo zasunul-bošák

dilema
15. května • 12:46

Původně se auta startovala klikou, takže to bylo vlastně taky bezklíčové startování.

puk123
17. května • 7:38

A pak najednou celý internet opěvoval startování bezklikové.

MasoxCZ
18. května • 19:20

Už William Shakespeare říkal, že ne všechno co se dočteš na internetu je nutně pravda.

puk123
15. května • 12:45

Řekl bych, že bezklíčkové zapalování je starší než klíčkové. B-]

gamblik
15. května • 11:24

To by si mohli prodejci elektromobilů nějakým způsobem dát do reklamy B-]

petr r. (petrumr)
16. května • 18:43

nějaký elektromobily mají spalovací motor s generátorem nebo bufík.

Anti-automat
15. května • 11:18

Ak niekto odide od auta a nezabezpeci ho /auto/, potom zaprve prave porusil zakon/vyhlasku, no a zadruhe preukazal ze ma problem a mal by sa liecit. Prislusne oddelenie ma nazov psychiatria.

romanz
21. května • 1:43

a clanek si cetl ty pako ? copak doma v zamceny garazi kazdej zamyka auto ? Proc??

Jig
15. května • 13:24

hlavně neporušit vyhlášku :)

Joe Doe
15. května • 15:36

Divil by si sa, ale vacsina veci vo vyhlaskach vychadza z dvoch veci.a) zo zdraveho rozumu
b) z tragedii tych, ktori zdravy rozum nepouzili.Holt, vacsinu ludi treba chranit pred nimi samotnymi.

puk123
15. května • 12:43

Doma snad auto zabezpečovat nemusíš. On ho zabezpečil zavřením do garáže. A stalo se to v júesej.

Neurotic
15. května • 11:10

Keď je někdo debil tak je jedno jaké to má startování

Doggg
22. května • 2:56

Přiznám se, že jsem tedy debil.Co mi dělá oktavka s bezklickem :- pokud zastavím a jednotka vyhodnotí že je ok udělat start stop sekvenci (tedy vypnout motor) a do toho otevřu dveře = vystupuji, tak auto samo motor vypne.- pokud se stane to samé s tím rozdílem, že se z nějakého důvodu SS neprovede a otevřu dveře tak se motor nevypne.Jelikož je v 90% SS aktivní tak jsem relativně naucen motor ne vypínat s tím, že vypne sám. Ale už se mi párkrát stalo, že se motor nevypl a já si toho všiml až při snaze o zamknuti, což auto nedovolí.Podotýkám, že nejsem chluchy, ale chápu, že se to stát může. Člověk zaparkuje v randalu, telefonuje mysli na něco jiného a je hotovo.

jogurt
15. května • 13:04

A proto existuje Darwinova teorie...

Aladin
15. května • 11:13

Nesouhlasím. Lidé jsou roztržití, v hlavě nosí problém, stát se to může. U nás ale ne, u nafťáků by nebylo slyšet vlastního slova i přes dvoje dveře. :-))

Lord Owl
15. května • 19:16

to o rachotu nafťáků může prohlásit jenom ten, kdo ho sám nemá.
Není nafťák jako nafťák, některé jsou i dobře utlumené (v kabině).

Aladin
15. května • 20:24

Nejde jen o samotnou hlučnost, ale i o druh hluku, frekvence, drobné vibrování, dunění. A co když si otevřeš okénko? Ještě ve střední třídě to je tragedie. V8 v luxusních limuzínách už je jiná káva, ale opět ve srovnání s benzínem to je špatné. Kdyby ty rozdíly byly malé, celé usa jezdí v naftě, protože to jsou kolenovrti. Druh hluku má vliv na to, jak jízda ve voze unavuje.Jaký nejlevnější vůz s naftou považuješ z hlediska zvukové kultivovanosti za blízký benzínu?

Karel
16. května • 14:55

Mám 15 let starý V6 v benzínu a neskutečně tiché auto, na dobrých gumách téměř neslyšné, když ho někdy nechám řídit někoho jiného, tak točí klíčkem, protže si nevšimne, že je nastartováno. Tady se můžeme bavit o tichosti. Nepřiblíží se k tomu žádný benzínový čtyřhrnek s rokem výroby 2018

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JK
17. května • 14:13

Možná atmo R4, ale pokud to má turbo, tak je to už z principu tišší motor než jakákoliv atmosféra.

Neurotic
15. května • 22:26

Proti některým moderním benzínovým motorům by vyhrál v kultivovanosti i Zetor:-D

Alias
15. května • 20:58

Megane IV, 1.5 dci.

Doporučujeme

Články odjinud