Nebezpečný komfort? Bezklíčové startování způsobilo nejméně 28 úmrtí

Neurotic  |  15. 05. 2018 11:10

Keď je někdo debil tak je jedno jaké to má startování

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  15. 05. 2018 11:13

Nesouhlasím. Lidé jsou roztržití, v hlavě nosí problém, stát se to může. U nás ale ne, u nafťáků by nebylo slyšet vlastního slova i přes dvoje dveře.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  15. 05. 2018 19:16

to o rachotu nafťáků může prohlásit jenom ten, kdo ho sám nemá.
Není nafťák jako nafťák, některé jsou i dobře utlumené (v kabině).

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  15. 05. 2018 20:24

Nejde jen o samotnou hlučnost, ale i o druh hluku, frekvence, drobné vibrování, dunění. A co když si otevřeš okénko? Ještě ve střední třídě to je tragedie. V8 v luxusních limuzínách už je jiná káva, ale opět ve srovnání s benzínem to je špatné. Kdyby ty rozdíly byly malé, celé usa jezdí v naftě, protože to jsou kolenovrti. Druh hluku má vliv na to, jak jízda ve voze unavuje.

Jaký nejlevnější vůz s naftou považuješ z hlediska zvukové kultivovanosti za blízký benzínu?

Odpovědět  |   | 
Alias  |  15. 05. 2018 20:58

Megane IV, 1.5 dci.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  15. 05. 2018 22:26

Proti některým moderním benzínovým motorům by vyhrál v kultivovanosti i Zetor

Odpovědět  |   | 
Karel  |  16. 05. 2018 14:55

Mám 15 let starý V6 v benzínu a neskutečně tiché auto, na dobrých gumách téměř neslyšné, když ho někdy nechám řídit někoho jiného, tak točí klíčkem, protže si nevšimne, že je nastartováno. Tady se můžeme bavit o tichosti. Nepřiblíží se k tomu žádný benzínový čtyřhrnek s rokem výroby 2018

Odpovědět  |   | 
JK  |  17. 05. 2018 14:13

Možná atmo R4, ale pokud to má turbo, tak je to už z principu tišší motor než jakákoliv atmosféra.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  15. 05. 2018 13:04

A proto existuje Darwinova teorie...

Odpovědět  |   | 
Doggg  |  22. 05. 2018 02:56

Přiznám se, že jsem tedy debil.

Co mi dělá oktavka s bezklickem :

- pokud zastavím a jednotka vyhodnotí že je ok udělat start stop sekvenci (tedy vypnout motor) a do toho otevřu dveře = vystupuji, tak auto samo motor vypne.

- pokud se stane to samé s tím rozdílem, že se z nějakého důvodu SS neprovede a otevřu dveře tak se motor nevypne.

Jelikož je v 90% SS aktivní tak jsem relativně naucen motor ne vypínat s tím, že vypne sám. Ale už se mi párkrát stalo, že se motor nevypl a já si toho všiml až při snaze o zamknuti, což auto nedovolí.

Podotýkám, že nejsem chluchy, ale chápu, že se to stát může. Člověk zaparkuje v randalu, telefonuje mysli na něco jiného a je hotovo.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  15. 05. 2018 11:18

Ak niekto odide od auta a nezabezpeci ho /auto/, potom zaprve prave porusil zakon/vyhlasku, no a zadruhe preukazal ze ma problem a mal by sa liecit. Prislusne oddelenie ma nazov psychiatria.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  15. 05. 2018 12:43

Doma snad auto zabezpečovat nemusíš. On ho zabezpečil zavřením do garáže. A stalo se to v júesej.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  15. 05. 2018 13:24

hlavně neporušit vyhlášku :)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 05. 2018 15:36

Divil by si sa, ale vacsina veci vo vyhlaskach vychadza z dvoch veci.

a) zo zdraveho rozumu
b) z tragedii tych, ktori zdravy rozum nepouzili.

Holt, vacsinu ludi treba chranit pred nimi samotnymi.

Odpovědět  |   | 
romanz  |  21. 05. 2018 01:43

a clanek si cetl ty pako ? copak doma v zamceny garazi kazdej zamyka auto ? Proc??

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  15. 05. 2018 11:24

To by si mohli prodejci elektromobilů nějakým způsobem dát do reklamy

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  16. 05. 2018 18:43

nějaký elektromobily mají spalovací motor s generátorem nebo bufík.

Odpovědět  |   | 
Filip  |  15. 05. 2018 12:07

Vubec se tomu nedivim. Bezklicove startovani je blbost, ktera je nejen nebezpecna diky snadnemu odcizeni auta, ale take odvadi pozornost.
Ano, je velice pohodlne prijit k autu, vzit za kliku, zmacknout startovaci tlacitko.. Vypnout "vypinani motoru pri kazdem zastaveni" je jedina nutnost.. Pak se jeden kecan zastavi a protoze se nemusi nic odnikud vytahovat, tak clovek zapomene kolikrat I zamknout, protoze se to zase resi tlacitkem na klice.
kamoska takhle odchazi od nastartovaneho auta pravidelnen nastesti na ulici a vsimne si toho jen diky tomun ze nejde zamknoutm motor skoro neslysite v tom hluku venku. Moje zkusenost s Perodua Bezza v Kuala Lumpur.
Zlaty stary klicek.. Ona ho videla poprve, kdyz auto koupila a dala si ho do kabelky, od te doby se ho nedotkla, tedy klicku..

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 05. 2018 12:16

Mimochodom, bezklucove startovanie tlacidlom mali auta uz pred druhou svetovou vojnou ...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  15. 05. 2018 12:45

Řekl bych, že bezklíčkové zapalování je starší než klíčkové.

Odpovědět  |   | 
dilema  |  15. 05. 2018 12:46

Původně se auta startovala klikou, takže to bylo vlastně taky bezklíčové startování.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  17. 05. 2018 07:38

A pak najednou celý internet opěvoval startování bezklikové.

Odpovědět  |   | 
MasoxCZ  |  18. 05. 2018 19:20

Už William Shakespeare říkal, že ne všechno co se dočteš na internetu je nutně pravda.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  16. 05. 2018 18:45

ale předtím, jsi zapnul klíček nebo zasunul-bošák

Odpovědět  |   | 
iX  |  15. 05. 2018 12:46

Zkoušeli jsme nedávno bezklíč s kolegy, kamarád se přijel pochlubit s novým pašíkem, chvástal se, jak je to perfektně zabezpečené. Majitel byl asi do 10m, na dohled od auta, v dosahu klíče. Auto šlo otevřít (bylo v dosahu klíče), nastartovat a odjeli jsme mu s ním (on předem souhlasil s touto zkouškou, žádné násilí) a projeli celé sídliště, kolem firmy, cca okruh 5-6 km, víc nemělo smysl zkoušet, nechtěli jsme mu způsobit infarkt. Žádné vypínání motoru, mimo dosah klíče, se nekonalo, zabezpečení proti odcizení nijak nefungovalo !!
Kdybych byl zloděj, vytipuji si majitele bezklíčového koncernového auta a odejdu mu s tím a to kamkoliv. Předpokládám, že všechny bezklíče od VW/Audi/Škoda budou stejně mizerné. Vystoupíte z auta, nezamknete (proč, když jste u auta) a stačí, aby vás pozdržel jeden z kompliců zloděje (může se na něco zeptat, nebo vás chytne za rukáv, a už to nedoběhnete) no, a máte po autě za mega.
Divím se, že policie něco takového nezakáže. Nebo - nedivím, policie totiž se zloději aut v ČR čile spolupracuje.

Odpovědět  |   | 
mtb_  |  15. 05. 2018 12:56

blbosť
ak motor bol vypnutý a kľúč mimo auta tak nenaštartuješ. A už vôbec nie 10m.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  15. 05. 2018 13:06

navíc klika reaguje na klíček do vzdálenosti max. metr a půl a to ještě nesmí být ve stejné kapse zapnutý mobil s NFC

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  16. 05. 2018 18:48

správně a jestli máš ovladač 1mm ven s auta, tak nenastartuješ.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  15. 05. 2018 13:07

Mazda nenastartuje a to jsem byl venku na kontakt.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 05. 2018 13:14

Ukradnut Mazdu je niekolkonasobne zlozitejsie ako ukradnut auto z dielne VAG.

Odpovědět  |   | 
JK  |  17. 05. 2018 14:22

Můžete toto tvrzení nějak podložit?

Odpovědět  |   | 
Filip  |  15. 05. 2018 13:23

Z me zkusenosti nejde nastartovat I kdyz je klicek v tasce na sedadle spolujezdce (zase Bezza), ale treba u kia to jde. Potom se samozrejme da odjet, autozacne pipat a ukazovat ze neni klic v dosahu. Ale nevim jestli to vypne motor, to asi ne. Spis pri prvnim zastaveni se uz nerozjede

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  15. 05. 2018 13:45

Blbost... mám v novým autě bezklíčkový startování (ne odemykáním, odemčít musím normálně tlačítkem na klíčku) a když byl klíček mimo auta, nemohl jsem ani zapnout zapalování a pootočit volantem

Odpovědět  |   | 
Spinakr  |  15. 05. 2018 14:54

Pěkná pohádka. Docela pochybuju, žes vůbec passata s bezklíčkovým startováním viděl, protože u toho mýho to přesně takhle nefunguje.

Odpovědět  |   | 
aaabbbccc  |  15. 05. 2018 16:44

hmm, tipoval by som to na dovoz z nemeckeho bazaru po dochodcovi mustafovi.

Odpovědět  |   | 
aaabbbccc  |  15. 05. 2018 16:45

a este re-export cez ukrajinu

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  16. 05. 2018 18:51

asi ano a ten bezklíč je upraven na bezničeho.

Odpovědět  |   | 
Milda  |  17. 05. 2018 06:54

Tak a teď tu o červené karkulce. Mám Passata 2017 a pokud stojím i s ovladačem třeba u kufru a dávám si do něj věci moje žena si už dveře neotevře.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  17. 05. 2018 16:50

mne auto otvori tak na 3 metre, viac nie. aj ked signal funguje aj na vacsiu vzdialenost, pretoze v podzemnej garazi zapnem svetla na dialku aj na 20m

Odpovědět  |   | 
Nikolas  |  27. 05. 2018 18:01

Nazdar. Zní to jako vymyšlená hovadina .

Mám supa s bezklíčem. Když jsi dál než cca 2 metry od kliky, neotevře se. Mohu to pro zdejší odborníky změřit. A druhá věc, když je klíč vně auta, nenastartuje (ani když je třeba v kufru, to se zase pro změnu kufr odmítá zavřít - což považuji za simlply clever. Čili fakt nevím, jak ktadou medvědy a báfa - asi přesvědčí auto tím krámem, že je klíč uvnitř. Nicméně ten test, co jste popsal, se odehrál ve vaší fantazii. Pěkný den.

Odpovědět  |   | 
Filip  |  15. 05. 2018 12:07

Vubec se tomu nedivim. Bezklicove startovani je blbost, ktera je nejen nebezpecna diky snadnemu odcizeni auta, ale take odvadi pozornost.
Ano, je velice pohodlne prijit k autu, vzit za kliku, zmacknout startovaci tlacitko.. Vypnout "vypinani motoru pri kazdem zastaveni" je jedina nutnost.. Pak se jeden kecan zastavi a protoze se nemusi nic odnikud vytahovat, tak clovek zapomene kolikrat I zamknout, protoze se to zase resi tlacitkem na klice.
kamoska takhle odchazi od nastartovaneho auta pravidelnen nastesti na ulici a vsimne si toho jen diky tomun ze nejde zamknoutm motor skoro neslysite v tom hluku venku. Moje zkusenost s Perodua Bezza v Kuala Lumpur.
Zlaty stary klicek.. Ona ho videla poprve, kdyz auto koupila a dala si ho do kabelky, od te doby se ho nedotkla, tedy klicku..

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 05. 2018 12:08

Obcas sa mi stane, ze zabudnem 'vypnut' hybrida - poslednych par sto metrov idem na elektrinu, zaparkujem, rucka, stlacim P... auto je ticho ale z technickeho hladiska je 'nastartovane' hoci motor nebezi - a po istom case by sa sam spustil kvoli baterii.

Lenze...

Akonahle opustim auto, zacne hlasno protestovat... pretoze kluc je mimo vozidla.

Vzhladom na to, ze americke auta, resp. auta urcene pre americky trh, piskaju pri kazdej blbosti, tak sa mi zda divne, ze by clovek opustil auto, navyse s beziacim motorom, a ignoroval aj varovny zvukovy signal.

Odpovědět  |   | 
GR8  |  15. 05. 2018 13:12

Asi zalezi na vozidle. V mem pokud opustim vozidlo se zajistenou rucni brzdou a klic mam v kapse motor automaticky zhasne. Pokud mam pouze parkovaci mod motor bezi ale v momente kdy chci zamknout vuz ozve se ohlusujici klakson. Ten me upozorni na to ze motor bezi.

Odpovědět  |   | 
Roman  |  15. 05. 2018 16:00

Já takhle jednou zapomněl vypnout motor u autobusu. No kloubák, SORka, motor je až na konci vleku, tak vepředu neni slyšet. naštěstí sem si šel jenom pro svačinu, za chvíli jsem byl zpátky. No ježišmarjá, se stane né, vy ste volové...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 05. 2018 20:21

Otiku, sluchatka sundej ;)

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  16. 05. 2018 18:53

jestli máš převodovku voith, tak ta má žalující program a garážmistr ti zvedne prémie, nebot jsi dochlazoval turbo.

Odpovědět  |   | 
ldx  |  15. 05. 2018 20:59

Chytrá technologie by se měla také chytře chovat.

Pokud auto stojí na místě víc než 5 minut, systém by se měl vypnout.

Za mně jednoznačně chyba výrobce a to zcela ldiotsky fatální

Odpovědět  |   | 
dilema  |  15. 05. 2018 21:11

Kdoví, jestli v těch smrtelných případech se jednalo o vozy s moderním Start/Stop systémem, který by měl vypínat motor třeba při čekání na semaforech?

Odpovědět  |   | 
mtb_  |  16. 05. 2018 11:50

A potom čo keď je vypnutý s SS?
Po nejakej dobe čo sa stane? Neviem pýtam sa. Ale už som nad tým uvažoval.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  16. 05. 2018 01:34

Nafta patří na pole a ne na silnici .

Odpovědět  |   | 
Egal  |  16. 05. 2018 15:56

Všetko sú to riadne pičoviny, dostal som novú Octaviu a mám dosť front assist funguje navodile, drbnuty Štart Stop, vibrácie motora sa prenášajú do volantu, sedadlá sú trestná lavica, drbnuté hlášky o ekológii, laxné reakcie motora, v nižších otáčkach ide nejakou sinusoidou.... A zase sme o krok pred nimi (nechápem ako to môže v recenziách vychvalovat) 2.0 TDI a ten priestor a výhľad na nezaplatenie kurva Octavia 2 bol síce gepel ale toto nie

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  16. 05. 2018 18:58

Já když stlačím tlačítko, tak jestli motor je nastartovaný tak se vypne a zabrzdí ruční brzda, když ne a otevřou se dveře, tak je takový randál že člověk dříve dostane infarkt než aby se udusil, tak av americe mají doktoři na problému zaděláno, nepoznají infarkt od otravy cočkem.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  16. 05. 2018 22:09

A proč to prostě nevyřeší tak, že motor se automaticky vypne, když klíč opustí auto?

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  16. 05. 2018 22:22

To nejde. Museli bychom se ptát, proč se motor nevypne, když systém detekuje, že klíč opustil auto. A systém může detekovat, že klíč opustil auto při jakýchkoliv problémech (rušení, slabá baterie...). Pak by se to vypnulo při jízdě třeba po dálnici.

Odpovědět  |   | 

Moje 14 let stará Laguna se zataženou ručkou sama zhasne motor, když odejdu s kartou od auta a zamkne se. Tak v čem je problém? Nemluvě o tom, že stejně nechávám kvalt a ručku, tak bych nastartovaný motor rozhodně poznal :))

Apple iPhone 8 64GB Space Gray (Vodafone) | Apple iPod Shuffle 3rd gen 2GB Pink | Apple MacBook Pro 13" (Mid 2012, i5, 8GB RAM, 120GB SSD) |

Odpovědět  |   | 
ptakoještěr  |  17. 05. 2018 11:03

A proč to vlastně musí být klasický (velký) klíč ?
Já nevím jak vy, ale já mám kapsy u kalhot nacpané už teď dost - peněženka, mobil, klíče od domu, klíče od auta ....
Proč nemůžeme mít něco typu jako je platební karta ? Stačil by slot na dveřích a pod volantem, člověk by jen zastrčil tu kartu, systém by načetl čip na ní a hotovo. Rychlé a hlavně kompaktní řešení. Startovat samozřejmě poté tlačítkem, když je karta zastrčená a načtená.

Odpovědět  |   | 
Ja Samojediny  |  17. 05. 2018 18:46
ptakoještěr  |  17. 05. 2018 22:02

To není to, co si představuju. Já si představuju tu kartu vzledem a provedením jako platební kartu, a to doslova, ale namísto placení je tahle karta určená k otvírání/zavírání a startování auta.

A když nad tím dál přemýšlím, tak by šlo využít i bezkontaktní načítání (jako na terminálu v obchodě - přiložím, pípne, načteno). To jest: Přiložím kartu ke klice dveří u auta - odemknu/ zamknu, příložím ke startovacímu tlačítku - odemknu si povolení nastartovat.

Jediné co je potřeba je zabudovat čtečky na vhodná místa v autě, do čipu karty nahrát certifikát (klíč) unikátní pro to auto + trocha nějakejch drátů a software na kterým to bude celé fungovat.
Nějakej palubní počítač už mají ty auta stejně standartně v sobě.

Odpovědět  |   | 

Nevynalézáte znovu kolo? Já mám malou plastovou kartičku v peněžence. Přijdu k autu, chytnu za kliku, je odemčeno. Sednu do auta, zmáčknu tlačítko a je nastartováno. Po přijetí do cíle značku znovu, motor se vypne. Vystupuju, odcházím od auta, auto se po pár metrech samo zamkne. Neznám jednodušší způsob :)

Ostatně to jde i pomocí BT, třeba

Apple iPhone 8 64GB Space Gray (Vodafone) | Apple iPod Shuffle 3rd gen 2GB Pink | Apple MacBook Pro 13" (Mid 2012, i5, 8GB RAM, 120GB SSD) |

Odpovědět  |   | 
ptakoještěr  |  18. 05. 2018 07:53

Tahle metoda ovšem trpěla / trpí tím problémem, o kterém se už dost psalo z hlediska bezpečnosti. To jest, zloději zachycující signál klíče a zesilující ho tak, že si auto myslí, že stojíte u něj (i když jste v reálu s klíčem doma) a odemkne se. To by jim u toho o čem mluvím já nefungovalo. Ale obecně princip odemykat a startovat auto nějak ,,bezklíčově" už samozřejmě vynalezen je.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  17. 05. 2018 16:38

nechapem preco sa po nejakom case motor nevypne, ked je jasne ze v aute nikto nieje, ked je zamknute zvonku.
mne sa napr stalo ked spolujazdec nechal iba privrete dvere, miesto zavretia, napriek tomu ze som sa s klucom dostal z dosahu, auto neprotestovalo, napriek tomu ze sa malo zamknut(co sa s nezavretymi dverami nezamklo). ale malo dat najavo ze sa nieco deje. keby som si to nebol vsimol, necham na parkovisku otvorene auto.
nemali by byt programatori inteligentni?

Odpovědět  |   | 
Ja Samojediny  |  17. 05. 2018 19:19

Che che... Když nechám běžet motor a odejdu s kartou z auta, tak auto celou dobu řve a nejde zamknout. Takže když chci nechat nastartované auto kvůli topení/klímě a potřebuju od něho odejít, tak musím nechat otevřené okénko, sáhnout dovnitř, zamknout centrálem na palubovce a pak drbnout do ovládání okna a vytáhnout ruku ven, než se okno zavře. Jinak to prostě nejde.
Pak když přijdu k autu, tak nejde odemknout. Nereaguje na nic. Musím z karty vyndat klíč a tím odemknout u řidiče. Auto se odemkne až když zatáhnu za kliku.

Odpovědět  |   | 
Basta  |  17. 05. 2018 21:10

Opravdu to způsobilo bez klíčové startování a nikoliv lidská hloupost?

Odpovědět  |   | 
MasoxCZ  |  18. 05. 2018 00:01

Těm produktům dnešních autoškol lze říkat "řidiči"? Řidič zvládá základní jízdní úkony, to co je popsáno v článku jsou v nejlepším případě "strojníci".

Odpovědět  |   | 

Američani? Vesměs pasažéři s určitou omezenou schopností šlapat na jeden či druhý pedál a otáčet volantem. Pomalu už ani to není třeba.

Apple iPhone 8 64GB Space Gray (Vodafone) | Apple iPod Shuffle 3rd gen 2GB Pink | Apple MacBook Pro 13" (Mid 2012, i5, 8GB RAM, 120GB SSD) |

Odpovědět  |   | 
kuk  |  19. 05. 2018 16:49

Nejvyší čas ty spalováky zakázat, vypouštej jedy a zabíjej tím lidi.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou u…

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000 korun není žádný problém. Sestavili jsme žebříček těch nejlevnějších aut podle výsledků registrací na českém trhu.

20.  10.  2018 | | 137 N/A
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je …

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit zodolněná Tatrovka. Nese jméno Titan a je dělaná pro ty nejtěžší situace.

14.  10.  2018 | | 33 N/A
Máme video nástupce Škody Rapid. V provozu odhalil vítanou novinku

Máme video nástupce Škody Rapid. V provozu …

Video a několik fotografií nástupce Škody Rapid nám poslal čtenář Autorevue. Vůz chytil při cestě z Prahy do Mladé Boleslavi a podělil se s námi i o pár informací, které dosud nezazněly.

26.  9.  2018 | | 73 N/A
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superb…

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na istanbulském letišti se proti sobě postavila nejen zajímavá sportovní auta, ale také vůz Formule 1, závodní Tesla, superbike od Kawasaki a mimo jiné i stíhačka F-16.

21.  9.  2018 | | 23 N/A
Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východu. Znáte její příběh?

Škoda 180/200 RS byla takové Porsche Východ…

Tohle auto si spousta lidí pořád plete se slavnou Škodou 130 RS, je však starší, mělo větší a modernější motor, převodovku od Porsche a stotřicítka existuje právě i díky němu.

8.  10.  2018 | | 19 N/A