Nebezpečná místa: Zdiby u Prahy (4. díl)

Dnes se podíváme na netradičně řešený kruhový objezd poblíž sjezdu z dálnice D8 na jejím nultém kilometru. Nepatří sice k nejtragičtějších místům na našich silnicích, ale svým záludným tvarem může zapříčinit nemalé překvapení nejednomu řidiči. V roce 2004 si tento kruhový objezd jako jediný vyžádal jedno smrtelné zranění a nespočet drobných kolizí i v roce minulém.
Nebezpečná místa: Zdiby u Prahy (4. díl)

Tip: Do fóra na AutoRevue.cz, tzv. Garáže, před nedávnem přibylo diskusní téma Nebezpečná místa, které navazuje na náš seriál a kde můžete ostatni upozornit na nebezpečná místa na silnicích v jednotlivých krajích České republiky, nebo si naopak projít informace od ostatních. Těšíme se na vaše příspěvky.

Úvodem tohoto dílu věnovaného zrádnému kruhovému objezdu musím zdůraznit, že si velice cením přestavby křižovatek právě na „kruháče“. Po celé naší republice a hlavně ve Francii jsem se setkal s celou řadu kruhových objezdů a k žádnému nemám sebemenší výhradu. Považuji to za bezpečné řešení křížení dvou a více komunikací. Pouze jeden jediný od začátku stavbu ve mně vzbuzuje negativní pocity. Nachází se na silnici druhé třídy číslo 608 kousek od sjezdu z dálnice D8 (nultý kilometr, u obce Zdiby).

Odkaz na nebezpečný úsek vyznačený v mapě: http://mapy.atlas.cz/mapa/kruhac

Jelikož přes tento kruhový objezd každý den jezdím, měl jsem možnost vidět nespočet dopravních nehod většinou drobného rozsahu. Místo bylo zrádné hlavně při výstavbě již zmíněného kruhové objezdu. Velmi špatné značení se v neosvětleném úseku podepsalo na mnoha vozech. Tam kde dříve býval rovný úsek s povolenou rychlostí 90km/h nyní byla při výstavbě z ničeho nic přerušena vozovka a asfalt nahradilo blátivé oraniště. Dopravní značení z jedné strany zakrývala větev, z druhé strany značení nebylo vidět vůbec přes nánosy bláta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Příjezd od Prahy 

Aktuální stav kruhového objezdu je lepší ohledně dopravního značení. Velké tabule upozorňují na kruhový objezd, přičemž rychlost od Prahy je snížena na 70 km/h, resp. 50km/h což je nereálná rychlost. Bezpečně projet tento objezd lze do rychlosti max. 35 km/h. Příjezd od Prahy je poměrně široký a svádí jet předepsanou padesátkou. Při projíždění však musíme citelně zpomalit jelikož stále kroužíte i tam, kde již čekáte výjezd. Na tomto „kruháči“ se v místě, kde se již kruhový objezd bězně opouští, jeho eliptický tvar stále více „přiostřuje“.

Za rok 2004 došlo na tomto kruhovém objezdu dle PČR ke dvěma vážným dopravním nehodám, přičemž první skončila smrtí řidiče. Při druhé nehodě se převrhl kamión vezoucí pivo.

Z policejního archivu 

„K smrtelné nehodě došlo 18.4.2004 v 7.30 ráno na silnici II/608 ve směru od Klíčan na Zdiby. Devětadvacetiletý muž za volantem osobního vozu Ford Scorpio před kruhovým objezdem nepřizpůsobil rychlost jízdy svým schopnostem, přejel pres obrubník před objezdem a ten ho vymrštil na kruhový objezd. Vozidlo se několikrát přetočilo a skončilo na druhé straně objezdu. Během letu byl řidič z vozu vymrštěn. Vyletěl oknem pravých dveří, dopadl vedle vozidla na zem a na místě zemřel. Příčinou smrti bylo poraněni mozku.

Zaviněni cizí osoby bylo vyloučeno. Byl zaměstnán jako řidič z povolání. Vůz Ford Scorpio, ve kterém zemřel, koupil asi týden před tragickou nehodou. Škoda na voze 40 000 korun.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jelikož si myslím, že kruhový objezd není v pořádku, apeloval jsem na dopravní policii. Obdržel jsem technický posudek kruhového objezdu a posudek k smrtelné dopravní nehodě. Zde je jen stručný výtažek ze zprávy:

„Okolo středu objezdu je dlážděný chodník o šíři dva metry. Objezd je ohraničen zděnou podezdívkou. Povrch vozovky je ze živice, v dobrém stavu. Přehlednosti nic nebrání. V době nehody byly povětrnostní podmínky neztížené, viditelnost dobrá.“

Nevím jestli si úřady z řidičů dělají srandu, ale kdyby si někdo z úředníků zkusil tento kruhový objezd projet maximální povolenou rychlostí, určitě by změnil názor.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků