Nebezpečná místa: severní okraj Prahy (5. díl)

Dnešní díl bude specifický tím, že nebude popisovat pouze jedno místo, ale několikakilometrovou oblast, která patří vůbec k nejnebezpečnějším v hlavním městě. Prozradíme vám, která místa představují pro řidiče nebezpečí svou povahou, hustým provozem, dopravním omezením či křížením dvou frekventovaných tepen.
Nebezpečná místa: severní okraj Prahy (5. díl)
Seznam kapitol
  1. Úvod, První tří nebezpečné úseky
  2. Dalších šest nebezpečných míst

E55, R8->D8, Cínovecká ulice 

Jedná se o výpadovku na severní části města, v kritickém úseku prochází městskou částí Prosek, Letňany a v neposlední řadě kolem skládky odpadu. Tato výpadovka je počátkem dálnice D8, která vede do Lovosic. Záměrně jsme zvolili leteckou mapu, která vystihuje celý úsek. Bohužel mapa není zcela aktuální. Okolí této komunikace prožívá stavební boom.

Klepněte pro větší obrázek

Úsek "A"

Prvním nebezpečným místem směrem z centra je v současné době dopravní omezení (staví se zde mimoúrovňové křížení silnic), které představuje přejezd vozidel jedoucích z centra města do protisměru. Právě na tento manévr doplatila posádka BMW, která zřejmě nepřizpůsobila rychlost. Místem denně projíždí velké množství vozidel, navíc samotné přejíždění je vyřešeno velmi kostrbatě. Z pravého i levého jízdního pruhu se po přejezdu stává jeden široký. Často je vidět situace, kdy se zde vozidla začnou předjíždět a mezery mezi nimi jsou minimální. Níže je uveden popis tragické dopravní nehody.

31.1.2006 - 08:46 hod.
V Liberecké ulici na pražském Proseku se srazila tři auta. Jedno z nich začalo po havárii hořet. Uhořeli v něm tři lidé. Sanitky odvezly další dva zraněné. Výpadovka na Teplice byla v obou směrech uzavřena. Auta se střetla ve směru na Teplice a podle dostupných informací šlo o dva Fordy Transit a jedno BMW, které se po srážce vzňalo. V osobním autě uhořeli tři lidé. Další dva zraněné odvezla záchranná služba do nemocnice. Když hasiči přijeli na místo, bylo auto zcela zasaženo plameny. "Do kabiny zřejmě vytekl benzin z protržené nádrže. Lidé uvnitř neměli šanci na přežití," uvedl mluvčí HZS. Po uhašení ohně hasiči vyprostili pomocí hydraulického nářadí mrtvá těla z auta.
Podle policie není zatím možné určit, kdy se silnici podaří znovu otevřít. Příčiny tragické nehody na místě zkoumají vyšetřovatelé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fotografie mluví za vše --- Místo tragédie v dnešních dnech (na druhé fotografii v levé části - přejezd do protisměru) 

Úsek "B"

Druhým nebezpečným bodem je křižovatka ulic Veselská a Kbelská, která je spojnicí především tranzitní dopravy z jihu a východu města směrem na sever. Patří k velmi frekventovaných a nebezpečným díky své povaze. Spojuje Průmyslovou ulici s dálnicí D8. Křížení s ulicí Veselská je vyřešeno semafory. Jízdních pruhů je v každém směru více, aby propustnost byla co největší. Tato křižovatka patří v celé Praze vůbec k nejnebezpečnějším, vyžádala si již několik lidských životů. Počty nehod za rok překračují číslo 100.

Před časem byla naštěstí upravena světelná signalizace. Stávalo se totiž, že vozy odbočující z Kbelské ulice do Veselské měly současně zelenou s protijedoucími vozy od Hloubětína. Právě při tomto manévru - odbočení docházelo k ošklivým srážkám. V současné době odbočující vozy mají vlastní zelenou.

Popisovaná nehoda o pár řádků níže se stala v době, kdy na této křižovatce nefungovala světelná signalizace. Hodinu před tragickou situací jsem tímto místem projížděl a situace byla za hustého sněžení velmi nepřehledná.

Jelikož se jedná o křížení městské komunikace s hlavní tranzitní tepnou a projíždějící vozy (zejména nákladní soupravy) zde dosahují vysokých rychlostí je nutné touto křižovatkou projíždět obezřetně. Díky vysoké rychlosti projíždějících vozidel zaniká čas pro případné odvrácení kolize. Zlepšení by mělo nastat po dostavbě mimoúrovňového křížení.

Klepněte pro větší obrázek
Ulice Veselská před křížením s dopravní tepnou - ulicí Kbleskou

19.12. 2005 23:24
Při srážce osobního auta s kamiónem na křižovatce ulic Kbelská a Veselská v Praze 9 zemřela řidička osobního vozu, dítě ve voze utrpělo těžké zranění. Informovali o tom mluvčí pražské policie a záchranné služby. Podle zasahující lékařky na křižovatce nefunguje světelná signalizace, dopravu v Praze komplikoval navíc sníh. Podle mluvčí pražské záchranky Simony Cigánkové zemřela třiatřicetiletá řidička na místě, zřejmě její dvanáctiletá dcera utrpěla otřes mozku. Sanitka ji odvezla na dětskou chirurgii na Bulovku. Podle mluvčí záchranky řidička vjížděla do křižovatky, kde do ní z boku narazil kamión s návěsem jedoucí z centra na Ďáblice. "Paní doktorka, která zasahovala na místě, upozornila na skutečnost, že na této frekventované křižovatce už delší dobu nejdou světla," uvedla Cigánková. Tragická nehoda se stala asi o půl desáté večer. Podle Cigánkové záchranka na této křižovatce zasahovala v pondělí večer minimálně ještě jednou při lehčí nehodě, kdy signalizace nefungovala.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Úsek "C"

Třetí úsek s vysokým počtem nehod jsme označili písmenem C. V tomto úseku je komunikace vedena třemi jízdními pruhy. Úsek kolem čerpací stanice vypadá sice přehledně, přesto zde dochází k častým kolizím, které si pro úplnost uvedeme níže.

7.6.2004 - 15:21, Praha 18, Cínovecká
Jednotka HZS Praha byla vyslána k dopravní nehodě dvou osobních a jednoho nákladního automobilu. Zraněné osoby včetně usmrceného řidiče jednoho z vozů byly vyproštěny a předány ZZS před příjezdem jednotky, příslušníci jednotky provedli opatření proti vzniku požáru a uniklé ropné produkty neutralizovali sorbetem

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při další nehodě uhořel policista, který se vracel z noční služby. Jel ve Wartburgu a zezadu do něj ve vysoké rychlosti narazil Opel. Jeho šestadvacetiletý šofér vyvázl s otřesem mozku a utekl. Policie ho však dopadla. Viník nehody chtěl na poslední chvíli předjíždět. Prudce tedy zrychlil, ale po chvíli zjistil, že se do mezery už nevejde. Začal prudce brzdit. Bylo však pozdě. Při nárazu vzplála nádrž s palivem. Hasiči po příjezdu na místo auto okamžitě uhasili, ale řidiči již nebylo pomoci, a tak museli vyprostit už jen mrtvé tělo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
V tomto úseku dochází k častému předjíždění z pruhu do pruhu

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, První tří nebezpečné úseky
  2. Dalších šest nebezpečných míst
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků