Nebezpečná místa: Miličín, Benešovsko (3. díl)

9 komentářů

Noname
6. dubna • 17:01

Možná nerozumím dopravě a bezpečnosti, tak mě omluvte za tento hloupý dotaz, ale proč se tak vlastně děje? Proč v ČR musí existovat něco jako "nebezpečný úsek" nebo "nebezpečná křižovatka" či "úsek častých dopravních nehod"??? To že starší křižovatky vznikaly tak, že někdo udělal pravítkem čáru bych chápal, teď už se ale často používají (alespoň co vím v cizině) programy na simulaci výsledného dopadu, takže lze předem zjistit, kdy např. do křižovatky není vidět, kdy nemusí mít řidič dostatek času na zareagování atd. Ale i kdyby nic z toho nakrásně neexistovalo, tak přeci by neměl být problém u takovýchto úseků tuto nebezpečnost snížit buď dopravním značením, úpravou a nebo v extrémních případech bez možných úprav nějakým aktivním či pasivním ochranným mechanismem (semafor, retardéry, umělé zákruty, radar ...).
A neříkejte mi, že by to bylo drahé - jestliže jen za 11 měsíců zde došlo ke 4 nehodám se 3 mrtvými a 3 zraněnými se 7 nabouranými auty - jaká byla škoda na vozidlech a kolik bylo investováno do léčení a jaké jsou ztráty na mrtvých daňových poplatnících?

psikl
11. dubna • 14:40

A na druhou stranu jsou kupodivu nejvíce nebezpečné úseky přímé, přehledné, dobře značené, kde řidiči přímo hazardují předjížděním. Mezi další nebezpečná místa patří většinou kříženou dvou silnic, jedné rychlostní a druhé třeba místní ... více v díle č.5, kde se právě tomuto problému budeme věnovat velmi podrobně

psikl
11. dubna • 14:37

Bohužel realita je v ČR jiná. O nebezpečných místech se ví, vždyt PČR si vede statistiky těchto  úseků, křižovatek atd. Bohužel většinou dojde jen ke změně značení, jelikož vše ostatní je drahé. Mimoúrovňové křižovatky vznikají doopravdy jen tam, kde je to víc než nutné a jsou na to peníze. Vše je jen o penězích. Osobně jsem upozorňoval na několik nebezpečných míst a vždy mi přisla odpověď, že úsek je po technické stránce v pořádku ... nezbývá tedy, než dávat na komunikacích velký pozor

apex
31. března • 15:26

Musím říct, že se mi už několikrát stalo, že starší řidič dost nebezpečně neodhadl rychlost přijíždějících aut při vjíždění na hlavní silnici...

Jogurt
31. března • 18:14

Není psáno že žiguli řídíl právě ten sedmdesátiletý. Problém seniorů za volantem není ani tak ve špatném odhadu ryclosti jako spíš v prodloužených reakčních dobách. Takovému řidiči trvá déle, než vyhodnotí, že silnice je volná, trvá mu déle, než toto vyhodnocení zpracuje do podoby svého rozjezdu a - a to je na tom nebezpečné - trvá mu déle i vyhodnocení, že nastala - třeba právě pomalou reakcí - již kritická situace. Rutinní řidič s rychlou reakcí je v takovém případě zpravidla schopen řešit krizi zastavením nebo naopak akcelerací. Senior - bohužel - v takovém případě jede pomalu dál vstříc tragédii.

Bobek
1. dubna • 11:14

Jestli nebude problém v tom, že Apex vnímá jako starší všechny nad 30

mvb
31. března • 12:48

byl ten ridic Fabie pripoutany? cekal bych, ze z takto relativne malo poskozene Fabie by clovek mel vylezt po svych...

p0etrik
31. března • 14:46

Mozna ten naraz sel spise na bok, potom uz se nelze divit nicemu.

psikl
31. března • 12:52

Zda byl řidič Fabie připoutaný o tom záznamy nepíší. Těžko spekulovat.

Doporučujeme

Články odjinud