Nebezpečná místa: Miličín, Benešovsko (3. díl)

Tímto třetím dílem pokračujeme v seriálu, kterým chceme všechny řidiče upozornit na nebezpečná místa na našich silnicích. Dnes se opět zaměříme na úsek silnice první třídy, kde se udály nehody s tragickým koncem doslova na pár desítkách metrů.
Nebezpečná místa: Miličín, Benešovsko (3. díl)

Poznámka na úvod: Do fóra na AutoRevue.cz, tzv. Garáže, přibylo nové diskusní téma Nebezpečná místa, které navazuje na náš seriál a kde můžete ostatni upozornit na nebezpečná místa na silnicích v jednotlivých krajích České republiky, nebo si naopak projít informace od ostatních. Těšíme se na vaše příspěvky.

E55, silnice č.3

Jedná se o silnici první třídy na hlavním tahu z Prahy přes Tábor na České Budějovice. Komunikace je velmi frekventovaná, jelikož na jih republiky chybí z hlavního města dálnice. Nápor zažívá především v pátek a v neděli. Povrch je v dobrém technické stavu, na dvou místech však komunikace prochází staveništěm. Nový asfalt od sjezdu z dálnice D1 u Mirošovic až k Benešovu svádí k rychlé jízdě. Na silnici, i přesto, že je poměrně široká (vejdou se vedle sebe 3-4 osobní vozy), najdete cestou celkem hodně hrobečků.  Další kritický úsek čekejme až u Miličína a dále mezi Sezimovým Ústím a Planou nad Lužnicí, kde došlo také mnoha vážným nehodám právě při předjíždění. A konečně poslední kritická část čeká na řidiče v zatáčkách před vjezdem do Budějovic.

Silnice 1/55, 44,30 - 44,81 km

Za prvních 11 měsíců loňského roku se udály na kritickém úseku této silnice 4 dopravní nehody na 51 metrech při kterých 3 osoby zemřely a došlo ke třem zraněním. Dvakrát se jednalo o srážku automobilu se zvěří a ve dvou případech o srážku vozidel, kde byla příčina nehody nedání přednosti proti příkazu dopravní značky stůj dej přednost. Alkohol nebyl ani při jedné z nehod prokázán. Nehody se udály bud ve středu nebo v pátek, kdy na této silnici panuje silný až velmi silný provoz.

Odkaz na nebezpečný úsek vyznačený v mapě: http://mapy.atlas.cz/mapa/milicin

Křižovatka je dobře značená, její přehlednost ale snižuje umístění na horizontu a také fakt, že ve směru od Tábora následuje ihned za stoupáním se dvěma jízdními pruhy. To je určeno pro předjetí pomaleji jedoucích vozidel po delším úseku, ve kterém je předjíždění obtížné. Stoupání je ale poměrně krátké (po posledních úpravách navíc ještě více zkrácené) a po něm následující odbočovací pruh na vcelku nevýznamou vedlejší silnici svádí mnohé řidiče k dokončení již započatého předjíždění v nejkritičtějšímm místě, v křižovatce. Pokud se v jakémkoli směru objeví vozidlo odbočující na vedlejší silnici, je již obtížné nastalou situaci ve vysoké rychlosti při předjíždění vyřešit, což končívá velmi vážnými nehodami. Je na řidičích, aby daný úsek projížděli přiměřenou rychlostí a respektovali dopravní značení, zejména se nevydávali na předjíždění odbočovacím pruhem ve směru do Prahy, který vede do mírné pravotočivé zatáčky a např. při předjíždění kamionu není vidět ani na jeho konec, ani do protějšího pruhu, kde se právě může vyskytnou i zcela stojící vozidlo. Naše zkušenosti svědčí bohužel o tom, že se zde řidiči dopouštějí tohoto jednání poměrně často. Druhým problémem je samotný výjezd na hlavní silnici či její přejezd. Hustý provoz, do kterého je mnohdy obtížné se zařadit, svádí netrpělivé řidiče k riskování, které nemá vždy dobrého konce.

Za křižovatkou ve směru na Tábor u autobusové zastávky připomínají hrobečky další oběti dopravních nehod z předešlých let, většině šlo předejít pouhým respektováním dopravního značení, zejména uposlechnutí včasného upozornění na končící předjížděcí pruh či prosté dání přednosti v jízdě.

Klepněte pro větší obrázek
Pohled od Tábora směrem na Prahu.

Z policejního archivu:

02.06 .16:12 - Za Miličínem na Benešovsku se v silném dešti srazila tři auta. Tři lidé zemřeli, jeden je těžce zraněný. Hasiči museli těla z vraků vystříhávat. Nehodu podle policistů zavinil řidič žiguli, který nedal přednost vozidlu na hlavní silnici.

Nehoda se stala kolem půl druhé na hlavním tahu z Prahy na Tábor. Od Miličína jela v hustém dešti dodávka Peugeot Boxer. Na křižovatce s místní silnicí od Mezna jí vjela do cesty lada s třemi lidmi ve věku 53, 63 a 70 let. Srážku nepřežil ani jeden z nich. Šofér dodávky vyvázl s lehčím zraněním. Do nehody se připletla ještě Škoda Fabia, jejíž řidič už nestačil zareagovat na neočekávanou situaci a včas zabrzdit. Utrpěl přitom těžká zranění, sanitka ho okamžitě odvezla do nemocnice.Na místě zasahovali i hasiči, kteří vyprošťovali těla ze zcela zničeného žigulíku. Podle vyšetřovatele nehodu zavinil řidič lady, který nerespektoval značku a nedal přednost v jízdě Peugeotu na hlavní silnici. Dechová zkouška vyloučila, že by šofér dodávky před jízdou pil alkohol.Srážka na několik hodin omezila provoz na silnici E55. Policisté kyvadlově pouštěli auta volným pruhem, delší kolony se ale netvořily. Před čtvrtou hodinou začala odtahová služba havarované vozy nakládat a odvážet.

Nehoda u Miličína je již druhou od začátku roku, při níž ve středních Čechách zahynuli tři lidé, připomíná ČTK. První se stala v polovině dubna nedaleko Kácova na Kutnohorsku, kde řidič nezvládl zatáčku a vylétl ze silnice.

Klepněte pro větší obrázek
Následky tragické dopravní nehody.

V diskuzi níže se můžete podělit o své zkušenosti s touto silnicí E55 u Miličína.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků