Nebezpečná místa: Lovosice (6. díl)

V dnešním dílu nebezpečných míst se budeme věnovat poslední části zatím postavené dálnice D8, která vede z hlavního města severně a končí u Lovosic, kde pokračuje po nebezpečné silnici první třídy. Popíšeme si poslední sjezd z dálnice na silnici první třídy číslo 15, která spojuje již zmíněné Lovosice s Terezínem.
Nebezpečná místa: Lovosice (6. díl)

1/15, okres Litoměřice, 34,03-34,31 km

U Lovosic v současné době končící dálnice D8 přechází pozvolna na rychlostní silnici E55/R8. Právě v místě končící dálnice je vybudován sjezd (přivaděč) na silnici první třídy číslo 15. Pokud jedete po dálnici směrem od Prahy, musíte na sjezd odbočit doleva a dát přednost vozidlům jedoucím v protisměru (viz mapa). Poté následuje další dání přednosti, a to vozidlům jedoucím po silnici číslo 15. Obě křížení patří k velmi nebezpečným i přesto, že úsek je přehledný. Přímý úsek po hlavní svádí k rychlé jízdě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nebezpečný sjezd jsme vyznačili na letecké mapě 

Na úseku dlouhém 300m se za prvních 11 měsíců loňslého roku událo 19 nehod, při kterých zemřely 4 osoby a 11 osob bylo zraněno. Osmnáct nehod zavinili řidiči motorových vozidel a jednu nehodu lesní zvěř. Ani při jedné nehodě nefiguroval alkohol. Nejčastější příčinou bylo nedání přednosti v jízdě, nedodržení bezpečnostní vzdálenosti za vozidlem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pohledy na inkriminovaný úsek z blízkého vrcholu Lovoš 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dálnice D8 zde plynule přechází v rychlostní silnici č.8 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Netradiční sjezd mate nejednoho řidiče

Navazující rychlostní silnice R8 na dálnici D8 přes České středohoří patří k nebezpečným a často je nazývána silnicí smrti. Častá stoupání mají za následek slepá místa (na několika úsecích není vidět přes horizont) a protijedoucí vozy se často objeví až v poslední chvíli. Stačí jeden řidič, který začne předjíždět přes plnou čáru a tragická nehoda je na světe. Ostatně tuto komunikaci lemuje řada pomníčků. Velká část z nich se nachází v již zmíněných slepých místech (horizont, prohlubeň, kde se bez problémů schová protijedoucí vůz), nebo v zatáčkách, ale o tom až v některém z příštích dílů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pohledy z dálničního mostu, silnice 1/15 ve směru od Lovosic na Terezín --- Vpravo nájezd na dálnici D8 (směr Praha), popř. na rychlostní silnici R8 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Další nebezpečné křížení dvou komunikací, těsně před podjezdem dálnice D8 

Klepněte pro větší obrázek
Sloup dálničního mostu stále připomíná místo tragédie

Z policejního archivu (tragická dopravní nehoda):

Při srážce kamionu s osobním autem u Lovosic na Litoměřicku přišli večer o život čtyři lidé. Německý řidič nákladního auta zřejmě přehlédl stopku a ze silnice sestřelil vůz Škoda 100. Oba vozy skončily v poli. Řidič kamionu skončil v litoměřické nemocnici. Čtyři mladí lidé, kteří jeli ve škodovce po hlavní silnici, byli na místě mrtví. Řidič kamionu byl s vážnými zraněními převezen do litoměřické nemocnice na jednotku intenzivní péče. "Momentálně je umístěn na chirurgickém oddělení, není v přímém ohrožení života," sdělil náměstek pro zdravotní péči litoměřické nemocnice Jiří Štverák. "Podle brzdných stop to vypadá, že řidič kamionu začal brzdit až deset až patnáct metrů od hranice křižovatky. Zřejmě se domníval, že jede po hlavní silnici," uvedl státní zástupce Jan Poláček, který se ještě v noci dostavil na místo nehody. Kamion vezl 25 tun práškového hliníku, který se vysypal do pole. Odstraňování následků nehody trvalo až do rána. Náklad podle hasičů naštěstí nebyl nebezpečný. "Je to hrozné místo. Za poslední tři týdny jsme sem vyjížděli ke dvanácti nehodám," řekl jeden z policistů, kteří při nehodě zasahovali.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tragická dopravní nehoda si vyžádala 4 nevinné lidské životy 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V osobním voze nebyla šance na přežití  

Z policejního archivu (výčet dopravních nehod):

Níže si uvedeme zaevidované dopravní nehody, které se na úseku dlouhém 300 metrů staly během loňského roku. Ani při jedné nehodě, nebylo zjištěno použití alkoholu u řidiče.
Prvním údajem v přehledu je datum, následuje čas, zranění, příčina nehody a druh srážky vozidel.
 
23/03, 19:35, bez zranění, nedání přednosti „dej přednost“, náraz z boku
28/04, 09:45, bez zranění, řidič se plně nevěnoval řízení, náraz ze zadu
07/05, 08:20, 2x lehké zranění, nedání přednosti „dej přednost“, náraz z boku
20/05, 17:00, bez zranění, nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozem, náraz ze zadu
02/06, 09:50, bez zranění, řidič se plně nevěnoval řízení, náraz ze zadu
01/06, 15:20, bez zranění, nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozem, náraz ze zadu
06/06, 07:50, bez zranění, nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozem, náraz ze zadu
14/06, 07.45, 3x lehké zranění, nedání přednosti „stop“, náraz z boku
17/06, 14:20, bez zranění, řidič se plně nevěnoval řízení, náraz ze zadu
18/06, 11:55, 2x lehké zranění, řidič se plně nevěnoval řízení, náraz ze zadu
22/06, 08:50, 3x lehké zranění, nedání přednosti „stop“, náraz z boku
23/06, 10:50, bez zranění, nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozem, náraz ze zadu
05/07, 16:40, bez zranění, nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozem, náraz ze zadu
19/07, 19:55, 4x smrtelné zranění, nedání přednosti „stop“, náraz z boku
19/07, 17:00, bez zranění, nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozem, náraz ze zadu
22/07, 14:50, bez zranění, nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozem, náraz ze zadu
24/07, 10:40, bez zranění, řidič se plně nevěnoval řízení, náraz ze zadu
27/11, 17:50, bez zranění, řidič se plně nevěnoval řízení, náraz ze zadu
30/11, 17:00, bez zranění, srážka s lesní zvěří

Trocha historie z policejního archivu:

3. září 1999: Na sjezdu z dálnice D8 u Lovosic na Litoměřicku se srazily dva autobusy; řidič linkového autobusu jedoucího z Litoměřic do Lovosic údajně nedal přednost linkovému autobusu, který jel po hlavní silnici z Prahy do Teplic - ten se po nárazu zhruba po sto metrech převrátil do pole na střechu. Čtyři lidé zahynuli a 28 cestujících bylo zraněno.

9. srpna 2002, 9:25 hod.: Při noční srážce čtyř aut na teplické dálnici zemřeli dva lidé. Na 45. kilometru dálnice D8 ve směru na Prahu narazilo kolem jedné hodiny v noci osobní auto zezadu do Avie. Krátce na to u nehody zastavil kamion. Mladík přijíždějící ve fiatu si však stojícího vozidla nevšiml a v plné rychlosti do něj naboural. "Dva lidé byli na místě mrtví, další dva zraněné odvezla záchranka do nemocnice," řekla mluvčí policie Jarmila Hrubešová.
Policisté z lovosického dálničního oddělení museli silnici uzavřít téměř na pět hodin. Policisté dopravu museli odklonit přes Lovosice a Terezín. Doprava byla obnovena až před šestou hodinou ranní.
Čtyřiatřicetiletý Rakušan, který řídil Opel Zafira, se podle policie nevěnoval řízení a naboural do Avie. Muž byl na místě mrtvý. "Kvůli této nehodě zastavil u nabouraných vozů kamion. Do něj však narazil dvacetiletý řidič ve fiatu. Na místě zemřel," uvedla Hrubešová.

Vůz na D8 prorazil svodidla, dva lidé zemřeli, 28. srpna 2005 v 21:43:
Tragicky skončila nehoda na 23. kilometru dálnice D8 u Nové Vsi. Fiatu Brava vjel do cesty jiný vůz, řidič strhl volant a proletěl svodidly. Posádka z fiatu vypadla, dva lidé byli na místě mrtví. Těžce zraněnou dívku transportoval vrtulník do nemocnice. Nehodu nám nahlásili v 19:14," řekl mluvčí středočeských hasičů Ladislav Křivan. Upřesnil, že všichni tři lidé z vozu vypadli. Dvaadvacetiletou dívku převezl vrtulník do Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem. "Má mnohočetná zranění a její stav je kritický," uvedla mluvčí středočeských záchranářů Tereza Janečková. "Její jednadvacetiletý přítel a 28letá sestra byli na místě mrtví," dodala Janečková. Podle dostupných informací mu vjel při riskantním předjíždění do cesty německý vůz. Řidič fiatu strhl volant a prorazil svodidla. "Po příjezdu na místo našla jednotka vůz asi 30 metrů od silnice," popsal situaci Křivan. ČTK uvedla, že fiat nebezpečně předjížděla pravděpodobně stříbrná Mazda. "Řidič německého auta zůstal nezraněn," upřesnila Janečková.

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 320 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 458 km
Cena: 50 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 553 km
Cena: 136 000 Kč
Fiat Panda 1,1
Rok výroby: 2010
Stav: 3 400 km
Cena: 114 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků