Nebezpečná místa: Lovčice, Hradec Králové (1. díl)

67 komentářů

Lampard
9. února • 10:13

Ona je uz otevrena, nebo tam jezdis pres zakaz vjezdu? Kde na ni najizdis?

boss-ivoss
11. února • 13:52

Ta dálnice je od 20.12.2005 otevřená, nicméně chybí párkilometrový úsek mezi nynějším koncem D11 a novou částí.
Zatím funguje jen v polovičním profilu, často zakáz předjíždění.
Pokud jedeš od Prahy, sjedeš z D11, vlastně ji podjedeš a hned ! se dáš doprava směr Velký Osek, pak už tě vědou šipky, je tam všude nová zrekonstruovaná silnice až k dálnici, na druhou stranu je to zajížďka cca. 6km. V pátek a neděli je ale rozhodně lepší jet po nové, než čekat desítky minut v kolonách před Chlumcem....
 
Situaci v okolí popisovaného úseku znám moc dobře

svb
9. února • 8:48

Jezdim tam pomerne casto, takze to tam dobre znam. Predjizdet v kolone se tam opravdu nevyplati, predjizdim tam jen pokud je maly provoz (coz v patek a v nedeli byva jen vyjimecne). Jinak v posledni dobe jezdim vyhradne pres novy kus dalnice, cimz se cela tato neprijemna cast Hradecke silnice objede a vyjede se az za Starym mestem za Chlumcem. A vazte si toho, ze jsem vam to poradil, puvodne jsem to sem vubec nechtel psat, protoze kdyz tam zacne jezdit vic lidi, tak to prestane byt tak kraaasne prujezdne jak to byva ted

Lampard
9. února • 10:13

Ona je uz otevrena, nebo tam jezdis pres zakaz vjezdu? Kde na ni najizdis?

Hugo
8. února • 21:11

Zdravim,bydlim ve zminovanych Lovcich a je to fakt mazec...takovejch nehod a diky bezohlednosti....3 auta vedle sebe na prechodu ve vesnici noproblem,o predjizdeni na prechodu nemluve
...jednou stavelo auto sestre na prechodu a preci to za nim nebude zastavovat a ve stovce mu urazilo zrcatko
...hlavne se dojizdi na vysokou rychlost ke ktery svadi ta ukrutna rovina a z toho pramenici smyky,protoze jak znamo na useku lovcice-chlumec je hrozne nekvalitni asfalt a vytejka z nej nejaka sracka(behem 1 roku menili 3x koberec),pry uz by ten asfalt mel bejt v poradku,ale nekomu verte
...vesnice nevesnice 50tku(natoz 100vku) nikdo nezna(az na vyjimky) a pak se vsichni divej kdyz se vybouraj
...dalsi zradnost je ta ze na jedny strane je les a na druhy pole-v zime to je parada

takze bacha na to a antenou nahoru

zmrzlejkos
9. února • 11:35

Líp to vystihnout už snad ani nejde

Caddy
8. února • 17:08

Taky jsem se po tehle silnici hruzy najezdil dost, dokud jsem bydlel v HK...a je pravda, ze tolik ruku na svetelne i normlani houkacce jinde mit nemusim...
Jezdi tam jak prasata, predjizdi klidne proti jinym autum, protoze "se proste vejdou" ...no a polaci jsou kapitola sama pro sebe, ti proste nasadi tempo a jedou a jedou...predjizdi bez ohledu na teren, zatacky, horizonty, protijedouci auta, preci nebudou brzdit...
par spatnejch zazitku jsem tam mel, nastesti se to vzdy obeslo bez kontaktu, ale vzdy to bylo jen tak tak...

Marek
8. února • 13:21

to je fakt hruza. Jsou to vetsinou Polaci co makaj v Nemecku a nekteri i jezdi v autech s nemeckou znackou.
Nevim jak se tam ta vesnice jmenuje, ale sjizdi se k ni z kopce a v obci je dvojita plna cara. Obvykle se tam v kolone jede (v obci, podotykam) 65-70 km/h. Vzhledem k tomu, ze to je bezpecnejsi nez jet "predpisovych" 50 km/h tak tak jezdim taky. V tehle rychlosti me vetsinou predjizdi Polaci/Nemci do pravotocive zatacky pres dvojitou plnou !!
 
Problemem asi je, ze kousek pred tou vesnici konci dalnice, ale vsichni to furt zenou 150 km/h. Kdo tam tudy nemusite jezdit, tak radsi nejezdete. Je to tam opravdu uzke, a ve spicce se tvori kolony a dost casto to tam stoji.
 

apex
8. února • 13:46

Jsou to myslim Odřepsy, stalo se mi to tam taky (ale směrem na Hradec, výjezd z obce). Kdyby něco jelo v protisměru (a přes domy tam není vůbec vidět), výsledkem by byl "kulečníkový rozstřel" - ovšem s auty. Navíc ten bl* v další vesnici (Vlkově) uviděl kamaráda, tak to zašlápnul tak, že mu stály všechny kola a kouřilo se od kol (kritické brždění), něco takového patří do ústavu a ne na silnici!

Jim
8. února • 13:08

Jinak, máte v plánu silnici do ČB přes Písek...? Taky jsou tam i docela nepříjemný úseky...

Luděk
8. února • 11:33

Dobrý, ale chtělo by ten článek doplnit i o mapu toho úseku silnice.

psikl
8. února • 11:41

Místo je vytyčené na mapě, viz odkaz v článku.

MAR
8. února • 11:20

Určitě poučná rubrika. Bohužel po této silnici taky jezdím celkem často a nemám ji rád, hlavně v pátek, kdy je plná kamionů a šílených Poláků v dodávkách. Mám ale trochu jiný názor na kolony za kamiony. Vznikají většinou tak, že někdo dojede kamion a není schopen ho předjet ani na přehledných úsecích, přesto ale jede těsně za ním. Další řidič už se bojí předjet kamion a ještě auto. Když na přehledném úseku předjedete takovou kolonu, jede se pak dobře a plynule až do dalšího kamionu. Kdyby lidé uměli bezpečně předjíždět, nejezdilo by se tam v kolonách a vynervovaní spěchající řidiči by tam neohrožovali ostatní. Je to i o autech, ale pokud nemám výkon schopný bezpečného předjetí, necpu se těsně za náklaďák, ale nechám se předjet.

Petr
8. února • 14:17

Na většině ostatních silnic bych souhlasil a taky to tak dělám. Ale tady to neplatí. Pokud ten kamion není přeložený a nebrzdí ho nic před ním, stejně pojede min. 90 km/h protože tu nejsou žádné zatáčky a kopce co by ho brzdily. To je povolené max. a i když si nebudu hrát na svatouška a předjedu ho, tak při zdravém rozumu nepojedu na téhle šílené štrece víc než 110 km/h, takže i kdybych nakrásně jel po prázdné silnici až do Hradce, při zohlednění toho, že do každé obce dobrzdím min. na 70 km/h, neušetřím víc, než 5 minut. To je ovšem ideální případ, který prakticky nenastává. Stojí to za to?

xtonda
12. února • 12:17

Praha - Česká skalice jezdíme skoro každý víkend a i když kamión jede 90, tak nejvíc zdržuje v obcích na těch mini kruháčích, které se tam vyrojili, tam jede skoro krokem aby se tam vůbec vešel.

zmrzlejkos
8. února • 12:06

S Fabií 1,2 HTP se opravdu špatně předjíždí S RSkem už je to o něčem jiném (i když to není žádný sporťák)...

apex
8. února • 13:11

Pak ale musí udělat prostor ostatním...

fanTomas
8. února • 19:41

tak tak

psikl
8. února • 11:40

Pokud jede kamión stovkou a v protisměru stále něco jezdí, nemá cenu zbytečně riskovat a předjíždět, jelikož o pár desítek metrů v před stejně budu muset znovu riskovat při dalším předjíždění. Mezi Prahou a Chlumcem a zpět jsme provedli pokus. Jedna jízda byla "na pohodu", plynulá, s minimálním brzděním a druhá rychlá s předjížděním. Po plynulé jízdě byl řidič odpočatý, po druhé vykoukaný s dobou jízdy kratší o pár minut, což je v životě zanedbatelný zlomek času.
Samozřejmě, že za kamionem nesmíme jet nalepený přímo za ním. Nechápu řidiče, co nemají dostatečný výkon pro předjetí a v protisměru se blíží vozidlo a stejně předjíždějí. Potom právě vy musíte brzdit a dělat prostor, aby se měl kam dotyčný s horkou hlavou zařadit (toto vídám především u poláků). Pokud nemám výkon, tak neriskuji dlouhé a nebezpečné předjíždění a počkám na vhodný okamžit, kdy je více času.
 

apex
8. února • 13:27

Částečně souhlasím, ale pokud někdo nechce nebo nemůže předjíždět, musí umožnit předjíždět ostatním (zvlášť nechat před sebou prostor na zařazení)!
S tím časem se dají dělat "kouzla", ale záleží hlavně na provozu, Praha-Hradec může trvat hodinu nebo třeba hodinu a třičtvrtě, při podobném stylu jízdy (nemluvím o nějakých závodech).

Predseda
8. února • 16:27

apex: jj mas uplnou pravdu-nevim podle ceho tady borci prisli na to ze rozdil mezi pila/pijánko jizdou je par minut..Ty rozdily se totiz pocitaj na desitky minut...Je to presne jak rikas.Klidne hodina,ale taky 1h:30 a vic...

Marek
9. února • 8:36

jezdím Fabkou 1.4 MPI a na 160 km cesty z Prahy do vých. Čech (dálnice jen do Poděbrad, pak už jen silnice I. třídy) jsem schopen rychlou jízdou (brzda-plyn) nahnat max. 15-20 minut. To jen v optimálním případě, spíše však 10 minut.
Těch 10 minut mi za to nestojí, žena remcá, já jsem vykoukaný a totálně hotový. Pokud nejezdíte po normálních silnicích 150+, což nejezdím (rozuměj ani mi to nejede pak je výsledný rozdíl zanedbatelný. Mám to vyzkoušeno, několikrát jsem závodil s časem .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
zmrzlejkos
9. února • 11:30

Mnooo, někdy, když fakt hodně pospícháš, a to především pracovně (přece nepojedeš jak blázen když jedeš na chatu, že?) tak ta časová úspora může být docela dost velká a potřebná. Třeba z centra Prahy do centra Hradce jsem to jednou zvladnul za hodinu a 10 min. (po dalnici jsem jel 200, ale pak už po té silnici moc klopit nešlo, kvůli kamionům), což máš minimálně 25 min. rozdíl oproti normální jízdě. Nebo jednou jsem taky pracovně fakt spěchal z Prahy do Brna, a ujel jsem to za hodinu a 15 min (teda mydlil jsem to vcelku dost). Holt čas jsou peníze...a něco se pro to musí udělat, třeba jet i nepatrně rychleji, ale zase zbytečně něpřehánět a neriskovat...

Tomáš Marný
10. února • 22:03

Už jsi slyšel něco o tom, že se nechá vyjet o těch 25 minut dřív? Asi těžko, že jo? A vždycky mne moc potěší, když vůl jako ty potká betonovej sloup nebo Tatru s pískem a ne stodvacítku s mámou se dvěma dětma...

Michal
9. února • 12:53

Zrovna nedavno se jeden pospichac v BMW rozmlatil na hadry v Praze na Evropsky, kde to mastil 200, aby stihnul pracovni schuzku...
Jj, cas jsou penize.

MAR
10. února • 16:36

myslím, že měl Alfu, ale to je fuk

zmrzlejkos
9. února • 18:30

to Michal: ale víš jak to myslím né??? Jet ve městě 200 po Evropský (kde jsou skoro furt semafory a přechody) je něco jinýho než jet 200 po dálnici... I z různých statistik vyplývá, že na dálnicích se stává nejméně nehod... Ve městě je to naprostý šílenství, to vědí snad všichni

marepa
8. února • 17:04

zalezi na delce ... ja sem si to zkousel na ceste Brno-Uherske Hradiste.. kdyz jedu poklidne .. tak to stiham kolem 50-60 minut, .. a kdyz sem jel nekdy brzo rano, tak sem opravdu spechal (misty i 160.. ve vesnicich sem brzdil aspon na 90.. ve vice nebezpecnych na 60) .. a vysledny cas sem mel neco kolem 45 minut.. takze uspora velka zadna.. proto jezdit nakrev nema smysl.. a to sem diky nulovemu provozu nemusel predjizdet..

Predseda
8. února • 16:24

Tak tak  Souhlasim s vama.Kdyz se nekdo boji predjet tak at nepredjizdi-nikdo ho preci nenuti,ale at teda hlavne NEJEZDI NALEPENEJ na tom kamionu!!
Jak uz tu nekdo psal-tak potom vznikaj ty kolony.Jeden se boji,nalepsi se na kamion a ten za nim uz skoro nema sanci.Je rozdil predjizdet 17m kamion nebo livanec o 21m-clovek si taky musi udelat trchu odstup a razem potrebujete hoodne dlouhou rovinku abyste se vzali smahem voba dva

ryba
8. února • 10:36

jako hradecak to znam. Souhlasim s tim usekem...jen bych dodal na ty silnici jeste 3 mista. Výjezd z Vlkova do Odřeps, tam se zuzuje silnice a mnoho kretenu to netusi a predjizdi, je to z kopce tak co. Druhy misto je pred Chlumcem v tom lese od Lovcic, kolem toho nadjezdu nad drahou. Treti zatacka u Obedovic. Kriticky mista, prasici ridici. S tim protismerem souhlasim. Radsi jezdim jinudy v dobe prazskeho exodusu.

Milan K
8. února • 9:45

Jen pokračovat - o mistech smrti je třeba mluvit
P.S. Zrovna v tomhle useku na kolegu smrtka zamavala - dejte bacha - 30 ušetřenejch sekund tady vs smrt - to není dobrej obchod

Petr
8. února • 9:11

Je pravda, že normálně opravdu nepatřím mezi brzdy provozu a předjíždění mi nečiní problém. Ale na téhle silnici se vždycky v klidu zařadím do kolony a dokud se rychlost mimo obce nepohybuje pod 70 km/h tak raději nepředjíždím - stejně to nemá význam, protože obratem dojedu někoho dalšího, kdo se courá, takže ve finále bych dorazil do Hradce o 3 min. dřív při mnohonásobném riziku. Ideální je zařadit se za nějaký kamion, takže případné protipředjíždějící cvoky odfiltruje on. Neznám nebezpečnější místo v ČR než je tahle hradecká pěšina.

Předseda
8. února • 11:57

No hele doufam ze nepatris k tem co se prilepí hnedka za ten kamion,za tebe dalsi,nenechate odtup-obzvlast od toho kamionu a to uz se fakt dost tezko predjizdi.2 nekdy i 3 auta se najednou předjet daj,ale auto a kamion..hmm...to uz si clovek musi bejt celkem jistej v kramflecich.Ale samotnej kamion se predjet da.

Petr
8. února • 13:52

Samozřejmě že nechávám místo. Je to základ slušnosti když sám předjíždět nehodlám. Ale když v zrcátku vidím pazdráta, kterak v pravotočivé zatáčce předjíždí přes dvojitou čáru a má to vyměřené přesně ke mně, tak to místo samozřejmě zavřu  . To se pak člověk diví, jak hezky se umí uklidit zase zpátky odkud vyjel

px30
12. února • 16:12

Dovolím si předpokládat, že se nacházíte ve druhé fázi tzv. třífázového vývoje řidiče. V první fázi je ten jak Vy říkáte pazdrát - pozná se podle toho, že jezdí jako prase (nikoliv podle toho, že předjíždí). Ve druhé fázi si člověk uvědomuje, že v autě se dá umřít a má nutkavou touhu to pazdrátům vysvětlit pečlivou výchovou - to je to Vaše zavření místa, přidáváné autu, které chce předjet a další vtipné metody - bohužel tyto metody dělají pazdrátovu jízdu ještě nebezpečnější a to zejména pro ostatní účastníky silničního provozu. Ve své podstatě pazdráti a vychovatelé společně dělají ze silnice napůl bojiště a napůl hřbitov. Ve třetím levelu už je Vám to jedno, jezdíte nejen tak, abyste se nezabil, ale také tak, abyste nezabil někoho jiného. Existuje ještě čtvrtá úroveň, která se vyznačuje zubní protézou a kloboukem, ale to je zcela mimo rozsah diskuse.

Mimochodem, možná znáte silnici PHA-KV (tuším č. 6). Tato komunikace se vyznačuje tím, že čáry jsou na ní po většinou namalovány opačně - přehledné úseky plná nebo tuplovaná plná čára, zatáčky, úseky před horizontem jsou vesele přerušované. Mám na to soukromou teorii, která říká, že na začátku byla přerušovaná čára všude, ale když se někde zabil nějaký matlák, nejlépe něčí známý, namalovala se plná čára. A tak hovádka, která se vysekala na přehledných úsecích zajistila, že přehledné úseky jsou zapovězeny a nám slušnějším řidičům nezbývá, než se zabít v těch nepřehledných.

fanTomas
8. února • 19:35

No hele, to neni jenom základ slušnosti, ale je to tvoje povinost. Máš to ve vyhlášce. A pazdrát nepazdrát to místo mu musíš udělat, jinak taky můžeš zavinit (spoluzavinit) nehodu. A jenom ty nepříjemnosti potom když ti i jenom odře auto... Oba platíte pokutu a pak předvolání a samá ztráta času.. Nemá to cenu, já to zbohužel znam

Tomáš Marný
10. února • 21:51

Tak za 1. už to pár let není vyhláška, ale zákon, a za 2. - kde je tam napsáno, že si musím před sebou nechat takový odstup, aby se přede mne vtěsnal blbeček, který předjíždí za každou cenu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Delphin
12. února • 19:57

Pokud se nepletu, tak rozestup na zařazení musí nechávat jen náklaďáky.

psikl
8. února • 9:49

Nebezpečných míst jako je komunikace 1/11 je v ČR více. Většinou se jedná o přímé úseky, kde se dosahuje vysokých rychlostí. Ostatně uvidíte v dalších dílech.

psikl
8. února • 9:45

Po "hradecké" jezdím často a také se nejraději schovávám s mírným odstupem za kamiónem (pokud to lze), který doslova razí cestu.

msp_x
8. února • 9:06

>ridic cizi statni prislusnosti< - nerika se hradecke tez silnice smrti polaku? Co jsem tam parkrat jel, tak jsem celkem chapal proc.

kruch
8. února • 10:49

Jo, v mejch osobnich statistikach prasat na tehle silnice jsou polsky gastarbajtri na prvnim miste, kolikrat predvedou takovej kousek, ze si v duchu preju aby se radsi zabil co nejdriv, pokud mozno o strom nebo tak ..

apex
8. února • 13:02

Poláci tam jezdí jak ho*ada, často ve starejch plechovkách, který už němci nechtěj´. Nejhorší je, že takový chování od*er*u většinou nevinný lidi

Vladik
8. února • 8:58

Tam je to fakt nebezpečný před 14 dnama sem jel na Hradec a nějakej švýcar mě předjížděl asi 200 metrů před vrcholem železničního nadjezdu, nijak sem nebrzdil provoz jel sem svejch 90 ale asi to pro něj bylo málo(pak že jsou cizinci lepší řidiči). Jinak by se tu mohl zmínit i úsek mezi Jaroměří a Hradcem králové u Černožic jak je benzinka. Je tam sice zákaz odbočování ale stejně se vždycky někdo najde a podle infa z motelu tam je vždycky něco. Vzhledem k tomu že tam je rovinka to ne vždy dopadá dobře. Na podzim se tam srazili 3 auta a skončili až za zdí hřbitova. Pořád tu zeď neopravili.

teprv ted spokojeny obcan
8. února • 11:15

Jinak tuhle silnici jsem jezdil driv dost casto byvaval tam pred Hradcem takovej divnej nacervenalej asfalt a ve vedru potil vodu takze v lete se tam dost casto dostaval smyk , nemam tuhle silnici rad.
Docela slusne se to dalo objet vrchem na Trutnov

MAN737
8. února • 8:55

Vysoce prospěšný článek,dobře pojatý,s fotkama........

BRAVO!!! ........Jen tak dál!

Haya
8. února • 8:27

to redakce: díky za nápad  a na severní Moravě doporučuji úsek mezi Bělotínem a Příborem ( Fr.-Místkem ), tam je to fakt masakr ( a v úseku mezi Novým Jičínem a Příborem jsou navíc uprostřed ocelová lana na rozdělení čtyřproudovky a to je fakt síla, i když nehodovost zřejmě mírně poklesla, brrr jak předjíždím kamión a jedu 30 cm vedle těch lan... )

QX
8. února • 9:08

Ten usek si moc nepamatuju, ale na ty ocelovy lana si pamatuju velice dobre. Vytvareji opravdu vybornej pocit.

mr
8. února • 10:29

No ocelovy lana pusobi na psychiku Kdyz clovek predjizdi nejakej kamion, kterej vice nez mene vlaje nejen ve svem pruhu, te to o drzku.

Ja tama jezdim docela casto, ale problemy mi to uz necini. Je to o zvyku. Ale vzpominam si, ze poprve sem z toho byl docela vyklepany.

Delphin
12. února • 19:54

Působí možná na psychiku, ale fungují. Alespoň jsem neslyšel o smrťáku od doby, co tam jsou. A už jsem tam v nich jednou viděl pověšený kamion. Nevěřil bych, že ho to udrží a nepustí to protisměru. Jinak, dá se na ně zvyknout. Jezdím tam celkem často a po pár jízdách mi to přestalo dělat problém. Už se aspoň nebojím, že si nějaký protijedoucí kamion trošku rozšíří pruh na můj úkor, jako se stalo kamarádovi. Asi poslednímu mrtvému v tomhle úseku.

oink
8. února • 7:21

Děkuji, redakce. Prosím pokračujte v tomto seriálu, je to důležitější než koncová světla nové Corsy.

Řepík
8. února • 6:55

...se vlivem pracovních povinností docela často na této silnici pohybuji. Je to tam dost hrůza a podle mého, hodně těch nehod způsobují řidiči, kteří to tam neznají

Kubas
9. března • 10:19

Také jsem nedávno nově začal jezdit tímto úsekem a teď patřím k pravidelným účastníkům této cesty. A objevil jsem, pro mě ze severozápadu čech, novinku v nebezpečí na silnici. Jsou to polský řidiči-sebevrazi, kteří předjíždí za jakýkoliv podmínek. Plná čára před vrcholem stoupání, není problém. Polák se dokonce v protisměru přehoupl přes horizont a vesele pokračoval. Šel mi mráz po zádech. Další polský letec předjížděl kolonu přes protisměrný odbočovací pruh do leva k benzínce, v protisměru plný provoz, nikdo naštěstí neodbočoval, nebo si to rozmyslel.... Dvě polská auta za sebou v obci  Dlouhopolsko předjížděla kolonu, které také zrovna nejela předpisově, ale polští letci jeli tak dvakrát tolik asi 500m v protisměru, křižovatka nekřižovatka. Jinak spousta lidí co děsně spěchaj a musí předjíždět kolonu, která stejně jede nad předpisových 90 mimo obec. Říkám si, jestli ty policajti nejsou naopak málo na silnicích. Také mi přijde, že přijít o řidičák by mohl každý druhý zde projíždějící. To sem přehnal, každý třetí…

marepa
8. února • 16:51

to je problem naproste vetsiny dopravnich nehod.. lidi to neznaji..ale stejne jedou naplno a precenuji se.. a pak se divi, ze to nekde oprely
chce to jezdit hlavou a ne srdcem

Mirek-607
8. února • 2:10

Jo, cela tahle silnice je za trest, hlavne v patek a v nedeli vecer. A ackoli domaci prasi dost, na Polaky a Nemce nemaji, tady na te silnici je to proste fakt.

psikl
8. února • 7:46

Pátek a neděle večer je nejhorší pro řidiče, kteří jedou v opačném směru než kolona vozidel (v pátek z Prahy, v neděli do Prahy). Nedávno jsem musel jet v pátek večer do Prahy a v tomto směru sice jede řidič skoro sám, ale neustále je utlačován protijedoucími vozy, kteří se po předjíždění pozdě řadí do svého jízdního pruhu. Doopravdy o ústa.

Kubas
8. února • 8:23

Taky tam nerad jezdim, uz kolikrat se mi stalo, ze si jedu v kolone za nejakym kamionem tech 90-100, ale ve vesnici dodrzuju striktne 50tku a zamnou jel kamion, ktery to asi nerad dobrzdoval a jel zamnou 50 a pak se me snazil predjet. Fakt kriticke chvile, kdyz kamon s privesem se vas snazi predjet a najednou se z poza kopecku vyhoupne nejaky auto...takze jsem musel zadupnout, aby se teda jako stihl zaradit (byl urovni kabiny soubezne s mym autem). no a pak az na dalnici se tahl predemnou...no nejsou to previti???

Michal
9. února • 12:46

Jestli dodrzujes 50 podle tachomeru v aute, tak na 100% jedes min. V obci take dodrzuju 50, ale podle GPSky, takze tachometrove nejakych 55-56. Ale i tak vetsinou brzdim tiraky v rozletu...

Kubas
9. února • 19:20

Tim myslim 50 podle gps...takze asi 55 na tachaku...nejsem zas takova brzda :)

zmrzlejkos
8. února • 11:55

Naprosto souhlasím. Ta silnice je především zrádná v tom, že tam jsou ty "kopečky" a taky skoro všude je plná čára. No a když už je někde přerušovaná, tak je jasný, že se co nejvíc lidí snaží předjet kamiony jedoucí 80 km/h...

belzebub
8. února • 1:06

Skvělí nápad, doufám že budete pokračovat a přidáte i nějaké místa z moravy

Dejvidos
8. února • 10:13

na Moravě máme třeba  cestu smrti Znojmo-Pohořelice, vyloženě tuto cestu nesnáším, jezdí se tam kolem 110-120km někdy i víc, rovné úseky s horizontama....., silnice lemovaná křížkama

psikl
8. února • 7:43

Ano, bude ještě následovat dalších 11 dílů nebezpečných míst. Ve spolupráci s Ředitelstvím dopravní služby PČR jsme vytipovali místa s nejvyšším počtem usmrcených připadající na 1km komunikace.

zmrzlejkos
8. února • 11:51

Mám ještě dalších pár tipů pro redakci:
a) třeba silnice E55 směrem na Tábor, asi 5-8 km od sjezdu z D1 jsou v mírném kopci naproti sobě 2 benzínky ÖMV. Tam se stávalo hodně tragických nehod. Od té doby co silnici zrekonstruovali a dali plnou čáru, už je to bezpečnější místo.
b) opět silnice E55 asi 10-12 km za Benešovem směrem na Tábor, je pod kopcem takové "esíčko" (kvůli nevypořádaným vlastnickým poměrům soukromníků a státu). Jsou tam sice cedule 80, 60 a snad i 40, ale spousta lidí to tam krosí tou 80 a pak se diví že to nezvládnou. Tam je to vcelku špatně řešený, i když je to dobře vidět. Je to tam prostě hodně zrádný, i když to tak vůbec nevypadá.

px30
12. února • 16:20

Dovolím si poznámku k Vašemu prvnímu tipu - tuhle silnici znám - vždy byla široká, přehledná a vejdou se tam vedle sebe dva autobusy a auto - bohužel to předpokládá elementární slušnost: uhnout autu, které předjíždí, což je v Čechách zvyk, kterému ne všichni přivykli. Pokud se taková věc někde diskutuje, tak se zaručeně najde člověk, který řekne: "Já jedu na své straně a nepojedu kvůli tomu .... (zde doplňte nadávku dle svého vkusu) až ke krajnici." Nicméně to dokazuje moji teorii o malování plné čáry - je někde níže v diskusi.

Audipetr
8. února • 1:14

Jo, urcite si tam budu davat vetsiho majzla. Jen je to trochu smutny cteni, ale to je asi dobre, nevim

zmrzlejkos
8. února • 11:36

Dávejte si tam pozor opravdu hodně!!! Já tam tudy občas jezdím (naposledy tuhle sobotu) a sám můžu potvrdit, že skoro každý to tam švihá klidně 160 a víc km/h (samozrejmě před tou obcí) a pak to jen tak tak ubrzdí. Ono by se tam asi nestávalo tolik nehod, kdyby každý nechtěl hned předjíždět...

Doporučujeme

Články odjinud