Nebezpečná místa: kritické úseky v Praze

Dnes zamíříme do hlavního města Prahy, kam především v letních měsících směřují davy turistů. Kde je dobré dbát zvýšené opatrnosti?
Seznam kapitol
  1. Přehled nebezpečných křižovatek
  2. Z policejního a hasičského archivu

Tak jako po celé České republice i v hlavním městě se nalézají nebezpečná křížení komunikací či úseky s vysokým počtem dopravních nehod, nebo vysokou mírou závažnosti. Zejména nebezpečných křižovatek za poslední roky ubylo, byly přebudovány nejčastěji na kruhové objezdy, nebo na nich přibyly např. semafory. Přesto se na některých úsecích, resp. křižovatkách stávají dopravní nehody, které nebývají banální. V prvé řadě se jedná o místa, kde panuje vysoká dopravní zátěž a o místa, kde dochází ke křížení dvou nebo více frekventovaných tepen či k zvýšenému výskytu chodců.

Pro snadnou orientaci a přehlednost jsme pro Vás připravili komplexní přehled v několika tabulkách ve kterých si vždy uvedeme patnáct míst či úseků dle různých kritérií. A závěr opět nahlédneme do policejních a hasičských archivů.

Křižovatky plné nehod

V první tabulce vidíte místa s nejvyšším počtem dopravních nehod za uplynulý rok 2005. Prvenství v počtu udaných nehod si drží křižovatka Strakonická – Barrandovský most kde se událo na 114 nehod. Je to dáno zejména přetížeností (v roce 2003 zde projelo 160 000 vozidel denně). Další místo s vysokým počtem dopravních nehod je opět mimoúrovňové křížení silnic -  5.května s Jižní spojkou, kde se stalo 99 nehod a denní propustnost zde přestavuje více než 200 000 vozidel.

Klepněte pro větší obrázek

Křižovatky smrti

V další tabulce naleznete křižovatky na kterých jde doslova o život. Každoročně se na nich zraní několik desítek lidí a výjimkou nejsou ani smrtelná zranění. Mezi křižovatky s nejzávažnějšími následky dopravních nehod patří křížení komunikací Liberecké s Cínoveckou na Praze 9 (blízko nákupního střediska Letňany), kterou následuje křížení Barrandovského mostu se Strakonickou ulicí a pražská magistrála kolem nám. I .P. Pavlova. 

Klepněte pro větší obrázek 

Chodci na křižovatkách

Pro úplnost si v následující tabulce vyjmenujeme křižovatky s nejvyšším počtem nehod chodců. Na těchto místech je nutné počítat se zvýšeným výskytem chodců a podle toho tyto úseky projíždět. Často za samotnou nehodou stojí nepozornost či roztěkanost chodců, kteří si neuvědomují, že jsou nejvíce zranitelnou složkou celého silničního provozu.

Klepněte pro větší obrázek 

Na pár metrech spousty nehod

V následující tabulce jsme vybrali opět 15 míst, kde na pouhých 100 metrů komunikace došlo k nevíce dopravním nehodám (počet nehod na délku 100m uvádíme ve třetím sloupečku). Pro úplnost je ve čtvrtém sloupečku je vyznačena celková délka nebezpečného úseku. Mezi nejhorší komunikace patří komunikace Strakonická od ulice Nádražní až po pražský městský okruh. Následuje Hlávkům most a Wilsonova.

Klepněte pro větší obrázek 

Za deště pozor

V předposlední tabulce jsme pro Váš vybrali úseky komunikací, které bývají více nebezpečné zejména za deště. Na vině jsou nejen řidiči, ale např. tzv. kočičí hlavy, které kloužou více než asfalt (např. Na Františku, nábř. E. Beneše), nebo na okrajích Prahy vyjeté koleje ve kterých se drží voda (např. výpadovka Cínovecká či Karlovarská).

Klepněte pro větší obrázek 

Chodci v hlavní roli

A konečně v poslední tabulce uvádíme úseky s nejvyšším výskytem dopravních nehod s účastí chodců. V úplně pravém sloupečku uvádíme počty nehod ve kterých se jednalo o srážku automobilu s chodcem.

Klepněte pro větší obrázek 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Přehled nebezpečných křižovatek
  2. Z policejního a hasičského archivu
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků