Nebezpečná místa: Dálnice D2 a D5 (10. díl)

Po díle věnovaném dálnici D1 přichází na řadu i další české dálnice. V tomto díle se zaměříme na dálnici D2 a D5.

Přesto, že dálnice nejsou tolik nebezpečné jako silnice první třídy, je nutné i na těchto komunikacích dávat především díky hustotě provozu a dosahovaných rychlostí pozor. Pro dobrou přehlednost nebezpečných úseků jsme vytvořili grafy, znázorňující jednotlivé kilometry dálnice. Pro přesnost jsme navíc oddělily oba jízdní směry, tudíž pod každým kilometrem komunikace naleznete dvě hodnoty - počty nehod pro každý jízdní směr.

Dálnice D2 je poměrně krátká. Přesto na ní dochází velmi často k závažným dopravním nehodám. Oproti dálnici D2 je dálnice D5 vedoucí z Prahy na západ Česka téměř třikrát delší. I na ní se však stávají v určitých úsecích závažné dopravní nehody.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Počty dopravních nehod na jednotlivých kilometrech dálnicích D2 a D5.

Z policejního a hasičského archivu

Ve středu 23.listopadu v 17:53 se dála dopravní nehoda osobního a nákladního automobilu na dálnici D2 na 10,5 km ve směru na Brno. Jednalo se o dopravní nehodu osobního vozidla Mazda a kamiónu, do kterého osobní vozidlo ze zadu narazilo. V osobním vozidle po nárazu zůstala těžce zraněná spolujezdkyně.

V pátek 4. listopadu 2005 v 16:56 se stala dopravní nehoda na dálnici D2 - 11 km ve směru na Břeclav. Jako první se na místo události dostavila jednotka PS Židlochovice, která zjistila že se jedná o dopravní nehodu dvou osobních vozidel Renault Clio a Renault Laguna se zraněním tří osob, dvě osoby byly zraněny těžce a jedna lehce. Řidička osobního vozidla Renault Clio utrpěla zranění neslučitelná se životem, lékař ZZS Brno, který se vzápětí dostavil na místo události mohl však pouze konstatovat její smrt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ve středu 26. října 2005 se v 17:59 na dálnici D2 (24 km) ve směru na Břeclav se srazil osobní vůz značky AUDI s kamiónem IVECO. Nákladní automobil se nacházel na boku a zůstal v něm zaklíněný řidič. Řidič osobního vozidla utrpěl pouze lehká zranění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na D5 u Mýta na Rokycansku se před půl pátou ráno převrátil kamion. Přehradil dálnici napříč a následně do něj narazilo osobní auto a dodávka. Jeden člověk na místě zemřel. Záchranka odvezla pět lidí včetně dvou dětí. Polský kamion Scania - zřejmě prázdný - nejprve z neznámých příčin narazil na svodidla a po třech stovkách metrů se převrátil na bok napříč vozovkou. Řidiči se nic nestalo. Podle policie řidič kamionu zřejmě usnul za volantem. Po probuzení z mikrospánku chtěl vůz srovnat, přitom se však obrátil na bok. Do zadních dveří kamionu poté vrazil osobní automobil Renault Laguna, registrovaný na Královéhradecku. V něm cestovala rodina. Řidič - Polák trvale žijící v Čechách - na místě zemřel. Těžce zraněnou spolujezdkyni - českou manželku - transportoval do nemocnice vrtulník. Ve voze byly ještě dvě děti ve věku sedm a jedenáct let, obě jsou zraněné. Stav těžce zraněné ženy i jejích dvou dětí je kritický. Potom havarovala ještě slovenská dodávka Iveco, která stihla uhnout, takže do kamionu nevrazila. Zčásti najela na svodidla a taktéž skončila v nemocnici. Nehoda si celkem vyžádala jeden lidský život, jedno vážné zranění a čtyři lehčí.

Doplněno: spolujezdkyně mrtvého řidiče renaultu, matka dvou dětí, podle informací plzeňské nemocnice ve středu 22. března zemřela. Jedno z jejích dětí je v kritickém stavu, druhé ve vážném.

Klepněte pro větší obrázek

Kamion s nákladem 22 tun koksu havaroval na dálnici D5 u Benešovic na Tachovsku dne 4.května 2006. Řidič má poraněnou ruku a je v nemocnici, jeho závozník vyvázl bez zranění. Náklaďák skončil v příkopu, jeřáb ho vyprostil až pozdě odpoledne. Uklízení koksu z příkopu trvalo osm hodin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků