Nebeský Volkswagen

Budoucí vlajková loď automobilky Volkswagen se bude jmenovat Phaeton, bylo to oznámeno při otevření „průhledné továrny“ určené pro jeho výrobu.
Nebeský Volkswagen
Nová továrna stojí v německých Drážďanech a je určena pro výrobu nového luxusního Volkswagenu. „Projekt D1“ již má tedy jméno – Phaeton, výraz  pochází ze starořecké mytologie.

Phaeton byl synem boha slunce Helia a řídil jeho zářící nebeský vůz. Tento výraz se také začátkem minulého století používal pro označení populárního typu automobilové karoserie.

Sériová výroba limuzín Phaeton, se kterými automobilka Volkswagen vstoupí do segmentu luxusních a Klepněte pro větší obrázekprestižních vozů nejvyšší třídy, se rozběhne už na jaře roku 2002.

V prosklené továrně v Drážďanech, do jejíž výstavby Volkswagen investoval 365 milionů marek, bude po úplném rozběhu produkce pracovat asi osm stovek zaměstnanců, kteří denně vyrobí až 150 limuzín Phaeton.

Možnost sledodvat výrobu „svého“ automobilu je nejen zajímavým zážitkem, ale je to také dobrý marketingový tah, protože Volkswagen je první automobilkou, která s tímto nápadem přišla. Kromě prosklených ploch bude  možné výrobu sledovat i v sálech, do kterých bude přiveden signál z kamer sledujících jednotlivé výrobní kroky. Klíčky od nových automobilů budou pak Klepněte pro větší obrázekzákazníkům předávány ve specilálních VIP saloncích.

Aby přísun dílů a materiálu do skleněné továrny v centru Drážďan nezvyšoval už tak hustý automobilový provoz, bylo rozhodnuto, že dopravu materiálu z nově vybudovaného logistického areálu Friedrichstadt na okraji města budou mít na starosti dvě, šedesát metrů dlouhé tramvajové soupravy CarGoTram pohybující se po kolejích městské tramvajové sítě. Speciálně konstruované tramvaje, schopné vyvinout rychlost až 50 km/h, zvládnou cestu z logistického areálu na okraji města během osmnácti minut.

Podle předběžných odhadů se po otevření nové továrny vytvoří v drážďanském regionu dalších asi 3000 pracovních míst, především u dodavatelských firem a v sektoru služeb. Očekává se, že po rozběhu výroby na plnou kapacitu by příjmy Drážďan z daní měly vzrůst asi o 40 milionů marek.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků