Nebeský Volkswagen

Budoucí vlajková loď automobilky Volkswagen se bude jmenovat Phaeton, bylo to oznámeno při otevření „průhledné továrny“ určené pro jeho výrobu.
Nebeský Volkswagen
Nová továrna stojí v německých Drážďanech a je určena pro výrobu nového luxusního Volkswagenu. „Projekt D1“ již má tedy jméno – Phaeton, výraz  pochází ze starořecké mytologie.

Phaeton byl synem boha slunce Helia a řídil jeho zářící nebeský vůz. Tento výraz se také začátkem minulého století používal pro označení populárního typu automobilové karoserie.

Sériová výroba limuzín Phaeton, se kterými automobilka Volkswagen vstoupí do segmentu luxusních a Klepněte pro větší obrázekprestižních vozů nejvyšší třídy, se rozběhne už na jaře roku 2002.

V prosklené továrně v Drážďanech, do jejíž výstavby Volkswagen investoval 365 milionů marek, bude po úplném rozběhu produkce pracovat asi osm stovek zaměstnanců, kteří denně vyrobí až 150 limuzín Phaeton.

Možnost sledodvat výrobu „svého“ automobilu je nejen zajímavým zážitkem, ale je to také dobrý marketingový tah, protože Volkswagen je první automobilkou, která s tímto nápadem přišla. Kromě prosklených ploch bude  možné výrobu sledovat i v sálech, do kterých bude přiveden signál z kamer sledujících jednotlivé výrobní kroky. Klíčky od nových automobilů budou pak Klepněte pro větší obrázekzákazníkům předávány ve specilálních VIP saloncích.

Aby přísun dílů a materiálu do skleněné továrny v centru Drážďan nezvyšoval už tak hustý automobilový provoz, bylo rozhodnuto, že dopravu materiálu z nově vybudovaného logistického areálu Friedrichstadt na okraji města budou mít na starosti dvě, šedesát metrů dlouhé tramvajové soupravy CarGoTram pohybující se po kolejích městské tramvajové sítě. Speciálně konstruované tramvaje, schopné vyvinout rychlost až 50 km/h, zvládnou cestu z logistického areálu na okraji města během osmnácti minut.

Podle předběžných odhadů se po otevření nové továrny vytvoří v drážďanském regionu dalších asi 3000 pracovních míst, především u dodavatelských firem a v sektoru služeb. Očekává se, že po rozběhu výroby na plnou kapacitu by příjmy Drážďan z daní měly vzrůst asi o 40 milionů marek.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků