Nebeský Volkswagen

Budoucí vlajková loď automobilky Volkswagen se bude jmenovat Phaeton, bylo to oznámeno při otevření „průhledné továrny“ určené pro jeho výrobu.
Nebeský Volkswagen
Nová továrna stojí v německých Drážďanech a je určena pro výrobu nového luxusního Volkswagenu. „Projekt D1“ již má tedy jméno – Phaeton, výraz  pochází ze starořecké mytologie.

Phaeton byl synem boha slunce Helia a řídil jeho zářící nebeský vůz. Tento výraz se také začátkem minulého století používal pro označení populárního typu automobilové karoserie.

Sériová výroba limuzín Phaeton, se kterými automobilka Volkswagen vstoupí do segmentu luxusních a Klepněte pro větší obrázekprestižních vozů nejvyšší třídy, se rozběhne už na jaře roku 2002.

V prosklené továrně v Drážďanech, do jejíž výstavby Volkswagen investoval 365 milionů marek, bude po úplném rozběhu produkce pracovat asi osm stovek zaměstnanců, kteří denně vyrobí až 150 limuzín Phaeton.

Možnost sledodvat výrobu „svého“ automobilu je nejen zajímavým zážitkem, ale je to také dobrý marketingový tah, protože Volkswagen je první automobilkou, která s tímto nápadem přišla. Kromě prosklených ploch bude  možné výrobu sledovat i v sálech, do kterých bude přiveden signál z kamer sledujících jednotlivé výrobní kroky. Klíčky od nových automobilů budou pak Klepněte pro větší obrázekzákazníkům předávány ve specilálních VIP saloncích.

Aby přísun dílů a materiálu do skleněné továrny v centru Drážďan nezvyšoval už tak hustý automobilový provoz, bylo rozhodnuto, že dopravu materiálu z nově vybudovaného logistického areálu Friedrichstadt na okraji města budou mít na starosti dvě, šedesát metrů dlouhé tramvajové soupravy CarGoTram pohybující se po kolejích městské tramvajové sítě. Speciálně konstruované tramvaje, schopné vyvinout rychlost až 50 km/h, zvládnou cestu z logistického areálu na okraji města během osmnácti minut.

Podle předběžných odhadů se po otevření nové továrny vytvoří v drážďanském regionu dalších asi 3000 pracovních míst, především u dodavatelských firem a v sektoru služeb. Očekává se, že po rozběhu výroby na plnou kapacitu by příjmy Drážďan z daní měly vzrůst asi o 40 milionů marek.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků