Nebeský Volkswagen

Budoucí vlajková loď automobilky Volkswagen se bude jmenovat Phaeton, bylo to oznámeno při otevření „průhledné továrny“ určené pro jeho výrobu.
Nebeský Volkswagen
Nová továrna stojí v německých Drážďanech a je určena pro výrobu nového luxusního Volkswagenu. „Projekt D1“ již má tedy jméno – Phaeton, výraz  pochází ze starořecké mytologie.

Phaeton byl synem boha slunce Helia a řídil jeho zářící nebeský vůz. Tento výraz se také začátkem minulého století používal pro označení populárního typu automobilové karoserie.

Sériová výroba limuzín Phaeton, se kterými automobilka Volkswagen vstoupí do segmentu luxusních a Klepněte pro větší obrázekprestižních vozů nejvyšší třídy, se rozběhne už na jaře roku 2002.

V prosklené továrně v Drážďanech, do jejíž výstavby Volkswagen investoval 365 milionů marek, bude po úplném rozběhu produkce pracovat asi osm stovek zaměstnanců, kteří denně vyrobí až 150 limuzín Phaeton.

Možnost sledodvat výrobu „svého“ automobilu je nejen zajímavým zážitkem, ale je to také dobrý marketingový tah, protože Volkswagen je první automobilkou, která s tímto nápadem přišla. Kromě prosklených ploch bude  možné výrobu sledovat i v sálech, do kterých bude přiveden signál z kamer sledujících jednotlivé výrobní kroky. Klíčky od nových automobilů budou pak Klepněte pro větší obrázekzákazníkům předávány ve specilálních VIP saloncích.

Aby přísun dílů a materiálu do skleněné továrny v centru Drážďan nezvyšoval už tak hustý automobilový provoz, bylo rozhodnuto, že dopravu materiálu z nově vybudovaného logistického areálu Friedrichstadt na okraji města budou mít na starosti dvě, šedesát metrů dlouhé tramvajové soupravy CarGoTram pohybující se po kolejích městské tramvajové sítě. Speciálně konstruované tramvaje, schopné vyvinout rychlost až 50 km/h, zvládnou cestu z logistického areálu na okraji města během osmnácti minut.

Podle předběžných odhadů se po otevření nové továrny vytvoří v drážďanském regionu dalších asi 3000 pracovních míst, především u dodavatelských firem a v sektoru služeb. Očekává se, že po rozběhu výroby na plnou kapacitu by příjmy Drážďan z daní měly vzrůst asi o 40 milionů marek.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků