Nebaví vás nudné třmeny na autech? Brembo má možná řešení, záleží však na vkusu

„Jednobarevné brzdové třmeny jsou nuda,“ řeklo si Brembo a do Ženevy přivezlo výstavku umělecky zbarvených třmenů v řadě motivů.

Žluté, červené, černé, stříbrné… odstíny brzdových třmenů se zejména u sportovních aut vyznačují poměrně tradičními barvami, i když nelze zpochybnit, že barevné třmeny umí slušně podtrhnout celkové vzezření vozu. Známý gigant na poli brzdových systémů Brembo si však na autosalonu v Ženevě zamanul, že jednolitým odstínům je konec.

Tedy částečně, v galerii si totiž prohlédnete pouze koncepty různorodě zbarvených brzdových třmenů, jejichž motivy jsou podle Bremba „inspirovány světem módy, designu, umění a stylu“. Ačkoliv tedy společnost neoznámila uvedení takto „vystajlovaných“ třmenů do prodeje, přece jen uvádí myšlenku, že u jednoduchých zbarvení se končit nemusí.

Autosalon Ženeva 2019: Velká fotogalerie z 1. dne. Nic není jako dřív!

Autosalon Ženeva 2019: Velká fotogalerie z 1. dne. Nic není jako dřív!

Jedná se o opravdu abstraktní přehlídku všemožných stylů od třmenů v podobě golfového svetru, růžového maskáče nebo kousků s vyobrazením čínského draka nebo ekologií křičícími zelenými listy (zřejmě ideální pro nějaký elektromobil). Dále ovšem nechybí mnoho uměleckých vzorů, které je těžké popisovat. Však se přesvědčte sami. Jeden třmen je dokonce posypán třpytkami.

Těžko si představit, zda bychom takto zbarvené třmeny na jakémkoliv autě považovali za něco více než prostou recesi. Některé designy by ovšem perfektně vynikly na personalizovaných Mercedesech třídy G v chromovaných fóliích… však víte, zámožní rapeři by šíleli nadšením. Ostatně, každé zboží má svého kupce.  

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik