Nebaví vás nudné a slabé dodávky? Tento VW Multivan má 700 koní!

Pokud byste nutně potřebovali byznys dodávku s výkonem dnešních supersportů, úpravci HGP-turbo a Autohaus Nordost Berlin z Německa pro vás mají řešení.

Výkon přes 700 koní byste dnes očekávali v řadě exotických supersportů nebo šíleně osvalených „Amerikách“, zaručeně není obvyklé takovou palebnou sílu najít pod kapotou Volkswagenu Multivan.

Německý úpravce HGP-turbo, který nemá problém s nejrůznějšími výměnami motorů, se nyní překonal. Zpod kapoty páté generace Multivanu vyhodil původní dvoulitrový čtyřválec a nahradil jej známým 3,6litrovým šestiválcem od VW. A pochopitelně ho vybavil dvojicí turbodmychadel.

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

S laděním šestiválce má firma už nějaké ty zkušenost – dříve jej například umístila pod kapotu sedmičkového Golfu. Rovněž v případě Multivanu tak produkuje 522 kW (700 koní) a masivních 925 Nm točivého momentu. S krátkodobou funkcí „overboost“ se pak výkon šplhá dokonce na 552 kW (740 koní).

Samozřejmě došlo na úpravu podvozku, brzdové soustavy, nová kola s lepivějšími pneumatikami a zesílena byla odpovídajícím způsobem i převodovka.

Na dodávku s hmotností okolo 2,5 tuny tedy asi dostatečné vyladění. S pohonem všech kol umí být Multivan určitě pořádně hbitý. Bohužel, přesný čas zrychlení z nuly na 100 km/h firma neuvádí. Každopádně ale víme, že na autobahnu umí vůz dosáhnout rychlosti až 290 km/h.

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Společnost Autohaus Nordost Berlin, u níž je vůz nyní na prodej, si poté vyhrála s designem Multivanu. Pátá generace dodávky tak nyní zvenku vypadá jako novější šestá. Uvnitř pak došlo na celkové přečalounění sedaček a obložení Alcantarou.  

Cena této šílenosti? S výkonem supersportu mluvíme rovněž o částce ze světa supersportů. Upravený Multivan vyjde na v přepočtu přibližně 6,5 milionu korun.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků