Nebaví vás nudné a slabé dodávky? Tento VW Multivan má 700 koní!

Pokud byste nutně potřebovali byznys dodávku s výkonem dnešních supersportů, úpravci HGP-turbo a Autohaus Nordost Berlin z Německa pro vás mají řešení.

Výkon přes 700 koní byste dnes očekávali v řadě exotických supersportů nebo šíleně osvalených „Amerikách“, zaručeně není obvyklé takovou palebnou sílu najít pod kapotou Volkswagenu Multivan.

Německý úpravce HGP-turbo, který nemá problém s nejrůznějšími výměnami motorů, se nyní překonal. Zpod kapoty páté generace Multivanu vyhodil původní dvoulitrový čtyřválec a nahradil jej známým 3,6litrovým šestiválcem od VW. A pochopitelně ho vybavil dvojicí turbodmychadel.

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

S laděním šestiválce má firma už nějaké ty zkušenost – dříve jej například umístila pod kapotu sedmičkového Golfu. Rovněž v případě Multivanu tak produkuje 522 kW (700 koní) a masivních 925 Nm točivého momentu. S krátkodobou funkcí „overboost“ se pak výkon šplhá dokonce na 552 kW (740 koní).

Samozřejmě došlo na úpravu podvozku, brzdové soustavy, nová kola s lepivějšími pneumatikami a zesílena byla odpovídajícím způsobem i převodovka.

Na dodávku s hmotností okolo 2,5 tuny tedy asi dostatečné vyladění. S pohonem všech kol umí být Multivan určitě pořádně hbitý. Bohužel, přesný čas zrychlení z nuly na 100 km/h firma neuvádí. Každopádně ale víme, že na autobahnu umí vůz dosáhnout rychlosti až 290 km/h.

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Společnost Autohaus Nordost Berlin, u níž je vůz nyní na prodej, si poté vyhrála s designem Multivanu. Pátá generace dodávky tak nyní zvenku vypadá jako novější šestá. Uvnitř pak došlo na celkové přečalounění sedaček a obložení Alcantarou.  

Cena této šílenosti? S výkonem supersportu mluvíme rovněž o částce ze světa supersportů. Upravený Multivan vyjde na v přepočtu přibližně 6,5 milionu korun.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 20 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 148 příspěvků