Nebaví vás nudné a slabé dodávky? Tento VW Multivan má 700 koní!

Pokud byste nutně potřebovali byznys dodávku s výkonem dnešních supersportů, úpravci HGP-turbo a Autohaus Nordost Berlin z Německa pro vás mají řešení.

Výkon přes 700 koní byste dnes očekávali v řadě exotických supersportů nebo šíleně osvalených „Amerikách“, zaručeně není obvyklé takovou palebnou sílu najít pod kapotou Volkswagenu Multivan.

Německý úpravce HGP-turbo, který nemá problém s nejrůznějšími výměnami motorů, se nyní překonal. Zpod kapoty páté generace Multivanu vyhodil původní dvoulitrový čtyřválec a nahradil jej známým 3,6litrovým šestiválcem od VW. A pochopitelně ho vybavil dvojicí turbodmychadel.

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

S laděním šestiválce má firma už nějaké ty zkušenost – dříve jej například umístila pod kapotu sedmičkového Golfu. Rovněž v případě Multivanu tak produkuje 522 kW (700 koní) a masivních 925 Nm točivého momentu. S krátkodobou funkcí „overboost“ se pak výkon šplhá dokonce na 552 kW (740 koní).

Samozřejmě došlo na úpravu podvozku, brzdové soustavy, nová kola s lepivějšími pneumatikami a zesílena byla odpovídajícím způsobem i převodovka.

Na dodávku s hmotností okolo 2,5 tuny tedy asi dostatečné vyladění. S pohonem všech kol umí být Multivan určitě pořádně hbitý. Bohužel, přesný čas zrychlení z nuly na 100 km/h firma neuvádí. Každopádně ale víme, že na autobahnu umí vůz dosáhnout rychlosti až 290 km/h.

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Společnost Autohaus Nordost Berlin, u níž je vůz nyní na prodej, si poté vyhrála s designem Multivanu. Pátá generace dodávky tak nyní zvenku vypadá jako novější šestá. Uvnitř pak došlo na celkové přečalounění sedaček a obložení Alcantarou.  

Cena této šílenosti? S výkonem supersportu mluvíme rovněž o částce ze světa supersportů. Upravený Multivan vyjde na v přepočtu přibližně 6,5 milionu korun.

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků