Nebaví vás nudné a slabé dodávky? Tento VW Multivan má 700 koní!

Pokud byste nutně potřebovali byznys dodávku s výkonem dnešních supersportů, úpravci HGP-turbo a Autohaus Nordost Berlin z Německa pro vás mají řešení.

Výkon přes 700 koní byste dnes očekávali v řadě exotických supersportů nebo šíleně osvalených „Amerikách“, zaručeně není obvyklé takovou palebnou sílu najít pod kapotou Volkswagenu Multivan.

Německý úpravce HGP-turbo, který nemá problém s nejrůznějšími výměnami motorů, se nyní překonal. Zpod kapoty páté generace Multivanu vyhodil původní dvoulitrový čtyřválec a nahradil jej známým 3,6litrovým šestiválcem od VW. A pochopitelně ho vybavil dvojicí turbodmychadel.

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

Takto vypadá VW Touareg za milion a půl. Má nový základní motor i výbavu

S laděním šestiválce má firma už nějaké ty zkušenost – dříve jej například umístila pod kapotu sedmičkového Golfu. Rovněž v případě Multivanu tak produkuje 522 kW (700 koní) a masivních 925 Nm točivého momentu. S krátkodobou funkcí „overboost“ se pak výkon šplhá dokonce na 552 kW (740 koní).

Samozřejmě došlo na úpravu podvozku, brzdové soustavy, nová kola s lepivějšími pneumatikami a zesílena byla odpovídajícím způsobem i převodovka.

Na dodávku s hmotností okolo 2,5 tuny tedy asi dostatečné vyladění. S pohonem všech kol umí být Multivan určitě pořádně hbitý. Bohužel, přesný čas zrychlení z nuly na 100 km/h firma neuvádí. Každopádně ale víme, že na autobahnu umí vůz dosáhnout rychlosti až 290 km/h.

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Volkswagen Golf R nedávno posílil. Nyní o 10 koní zase přijde

Společnost Autohaus Nordost Berlin, u níž je vůz nyní na prodej, si poté vyhrála s designem Multivanu. Pátá generace dodávky tak nyní zvenku vypadá jako novější šestá. Uvnitř pak došlo na celkové přečalounění sedaček a obložení Alcantarou.  

Cena této šílenosti? S výkonem supersportu mluvíme rovněž o částce ze světa supersportů. Upravený Multivan vyjde na v přepočtu přibližně 6,5 milionu korun.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků