Ne nehody, ale poruchy vedou mezi důvody, proč motoristé v zahraničí vyhledávají pomoc svých pojišťoven

Podle pojišťovny Wüstenrot a Europ Assistance se Češi při cestě autem do zahraničí obracejí na asistenční služby pojišťovny v 63 % případů z důvodu poruchy auta, dalších 32 % případů připadá na dopravní nehody. Zbylá procenta tvoří vandalismus či krádeže vozidel. Nejvíce asistenčních služeb poskytuje přes léto pojišťovna klientům na cestě do Chorvatska. Před cestou do zahraničí se proto vyplatí zkontrolovat rozsah pojistného krytí a asistence.
Ne nehody, ale poruchy vedou mezi důvody, proč motoristé v zahraničí vyhledávají pomoc svých pojišťoven

„Předejít neočekávaným finančním nákladům, které mohou v průběhu pobytu v zahraničí nastat, lze například i díky uzavření kompletního pojištění ProAuto,“ říká Petr Hájek, vedoucí úseku Vývoj pojistných produktů finanční skupiny Wüstenrot a dodává: „Při sjednání povinného ručení či havarijního pojištění pro osobní vozidlo získává motorista jako součást pojištění zdarma asistenční služby Wüstenrot Assistance. Zatímco u povinného ručení jsou tyto služby poskytovány v případě havárie a živelní události, při uzavření havarijního pojištění je to i v případě poruchy, vandalismu a krádeže či pokusu o krádež. Navíc si lze sjednat i asistenční služby rozšířené na poruchy způsobené pochybením řidiče. Asistenční služby se poskytují nejen řidiči vozidla, ale i osobám, které v době pojistné události cestují v autě.“

Nejvíce případů je přes léto v Chorvatsku

V době letních prázdnin jezdí Češi autem nejčastěji do Chorvatska, ve kterém je podle statistik pojišťovny Wüstenrot a Europ Assistance také evidován největší počet případů spojených s poskytnutím asistenční služby. Na druhém místě je Rakousko, následováno Německem. Nejčastější příčinou jsou poruchy auta a zajištění nutného odtahu do nejbližšího servisu nebo zpět do České republiky. „Řidiči by měli před cestou věnovat větší pozornost komplexní kontrole auta. A při cestě samotné by měli z hlediska bezpečnosti dbát na pravidelný odpočinek a dělat přestávky. Výrazně tím sníží riziko potenciální nehody,“ upozorňuje Petr Hájek.

Modelové příklady - zdroj: Wüstenrot, Europ Assistance

Panu Petrovi se na jaře při cestě do Německa porouchala v Mnichově olejová pumpa v motoru a auto zastavilo v rychlém pruhu na dálnici. Odtahová služba vozidlo odtáhla z dálnice, udělala diagnostiku a po zjištění příčiny bylo rozhodnuto o odtažení vozidla do České republiky. Vzhledem k tomu, že pan Petr měl sjednané i havarijní pojištění, nemusel nic platit. Bez pojištění by tato konkrétní porucha na autě vyšla na téměř 20 000 korun.

Jeden z mnoha dalších případů, který pojišťovna Wüstenrot eviduje, se stal loni v srpnu jejímu klientovi na cestě z dovolené v Chorvatsku. Automobil se z důvodu poruchy alternátoru zastavil těsně za výjezdem z tunelu na slovinské dálnici. Klient kontaktoval pojišťovnu, která zorganizovala odtah do České republiky. Celkové náklady byly cca 14 tisíc korun, které v tomto případě uhradila pojišťovna.

Před cestou myslete i na cestovní pojištění

Kromě pojištění auta se před cestou vyplatí sjednat i cestovní pojištění. Díky němu se minimalizují možná rizika spojená s neočekávanými finančními náklady. „Do časového rozsahu pojištění je nutné zahrnout i cestu, nejen samotný pobyt v cílové destinaci,“ připomíná Petr Hájek a upozorňuje, že zdravotní péče v zahraničí bývá často velmi nákladná a nepojištěnému cestovateli to může způsobit finanční komplikace. 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků